  • 1. Data: 2013-12-02 19:13:42
    Temat: Wielkosc samochodow w Europie
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czy mi sie zdaje, czy po fali malych pudeleczek i SUV-ow udajacych duze
    auta nadeszla pora na samochody o powazniejszych gabarytach?

    Co chwile widze w danych jakies 4,9 m, a czasem i 5 m. I jakby sie szerzej
    zrobilo... Kompakty w odwrocie?

    Pomijam oczywiscie USA z ich niestety niepraktycznymi w tej czesci swiata,
    6-metrowymi potworami :)

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 2. Data: 2013-12-02 19:40:49
    Temat: Re: Wielkosc samochodow w Europie
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 02 Dec 2013 19:13:42 +0100 osobnik zwany Maciek
    napisał:

> [...]
    > auta nadeszla pora na samochody o powazniejszych gabarytach?
    >
    > Co chwile widze w danych jakies 4,9 m, a czasem i 5 m. I jakby sie

    niestety nie. samochody rosną ale coraz więcej kurdupli się robi. Popatrz
    choćby na VW gdzie Golf urusł do rozmiarów starego Passata, Polo jest
    większe od pierwszego Golfa aż się zmiesciło jeszcze na dole skali Lupo

    > Pomijam oczywiscie USA z ich niestety niepraktycznymi w tej czesci
    > swiata, 6-metrowymi potworami :)

    jak najbardzie praktycznymi :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2013-12-02 19:50:55
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 2 Dec 2013 18:40:49 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > jak najbardzie praktycznymi :)

    Ale Twoj Grand to chyba nie ma 6 m? ;)

    Ja z piecioma metrami miewam czasem problemy ze zmieszczeniem w np.
    pozastawiane osiedlowe uliczki. Z 5,5 juz bym w wielu miejscach nie
    wykrecil.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 4. Data: 2013-12-03 03:38:32
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 2013-12-02 19:13, Maciek wrote:

> [...]
    > zrobilo... Kompakty w odwrocie?
    >
    > Pomijam oczywiscie USA z ich niestety niepraktycznymi w tej czesci swiata,

    Ja nie widzę różnicy w wielkości większych aut - rozmiar jest
    ten sam od lat.

    w USA nie jeździ się 6 metrowymi autami, chyba że ciężarówki, albo
    wielkie SUV (rzadko), ale typowo tyle co w europie = 5 metrów miej
    więcej (tylko tych małych mniej).

    tz niektórzy sobie kupią F150 i tam jeszcze jako tako uchodzi - w
    europie też sobie możesz iveco kupić, tez będzie duże i będzie
    podobnie jeździło - tylko tu mało kogo to kręci ;)

  • 5. Data: 2013-12-03 07:55:17
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 03 Dec 2013 03:38:32 +0100, _Michał napisał(a):

    > w USA nie jeździ się 6 metrowymi autami, chyba że ciężarówki, albo
    > wielkie SUV (rzadko), ale typowo tyle co w europie = 5 metrów miej
    > więcej (tylko tych małych mniej).

    Hm, ja patrze na statystyki sprzedazy.

    1. miejsce: Ford seria F - 5,4-6,3 m
    2. Chevrolet Silverado - 5,2-5,8 m
    3. Dodge Ram - tez dlugi

    Dopiero komlejne miejsca to ekonoboksy, niekoniecznie male, np. Camry.

    W Europie wiekszosc sprzedazy to jednak auta w okolicy 4 m.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 6. Data: 2013-12-03 09:01:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.12.2013 19:40, masti pisze:

    > niestety nie. samochody rosną ale coraz więcej kurdupli się robi. Popatrz
    > choćby na VW gdzie Golf urusł do rozmiarów starego Passata, Polo jest

    Auć, auć, auć...

    > większe od pierwszego Golfa aż się zmiesciło jeszcze na dole skali Lupo

    Chyba najbardziej drastyczny przykład to niektóre modele nowego Mini ;)

    > jak najbardzie praktycznymi :)

    ...na długich prostych poza miastami.

  • 7. Data: 2013-12-03 09:03:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.12.2013 07:55, Maciek pisze:

    > Dopiero komlejne miejsca to ekonoboksy, niekoniecznie male, np. Camry.
    >
    > W Europie wiekszosc sprzedazy to jednak auta w okolicy 4 m.

    Tak praktycznie - po co komu coś większego?

  • 8. Data: 2013-12-03 09:07:21
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 03 Dec 2013 09:03:53 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Tak praktycznie - po co komu coś większego?

    Jak ktos ma dzieci i czasem wyjezdza gdzies dalej, na dluzej?

    Albo jak potrzebuje od czasu do czasu przewiezc jakas wieksza/dluzsza
    paczke?

    W starym mondeo majacym bodajze 4,6 metra zdarza mi sie nie zmiescic...

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 9. Data: 2013-12-03 09:25:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.12.2013 09:07, Maciek pisze:

> [...]
    > paczke?
    >
    > W starym mondeo majacym bodajze 4,6 metra zdarza mi sie nie zmiescic...

    I dlatego do codziennego użytku chciałbyś mieć wielkiego, ciężarowego
    kampera?

    Do sporadycznego użycia taniej jest wynająć pojazdu lub w ogóle cały
    transport zamówić.

  • 10. Data: 2013-12-03 10:04:01
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2013-12-03 09:07:21 niejaki Maciek napisał:

    > Jak ktos ma dzieci i czasem wyjezdza gdzies dalej, na dluzej?

    a dokładnie

    ps - w amerykańcach problemem nie jest długość a szerokość

    --
    P0zdrawiam
    p0li