  • 1. Data: 2017-09-06 23:31:45
    Temat: Wieloużytkownikowy serwer udp?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Jeśli chodzi o tcp to przykładem jest serwer http. Choć może złym
    przykładem, bo jedynie tam łączy się na krótko, a nie trzyma połączenia
    cały czas.
    Natomiast jak to może być w przypadku udp?
    Co do zrobienia: komunikacja - serwer i klient zwykle na lokalhost.
    Wersja jednoużytkownikowa działa - serwer odbiera na zadanym porcie i
    wysyła do portu, z którego łączy się klient.
    Teraz chciałbym niewiele klientów, 2 może 3.
    Może serwer z wątkami? Ale tam nie ma połączenia, jak to będzie
    działało? Czy dla każdego klienta osobny port? czy port jeden?
    Chciałbym dla każdego klienta mieć osobną sesję, każdy ma inne dane,
    nawet jest licznik kolejnych komend wydawanych z klienta, każdy klient
    ma mieć własny licznik.

  • 2. Data: 2017-09-07 01:14:19
    Temat: Re: Wieloużytkownikowy serwer udp?
    Od: Szyk Cech <s...@o...pl>

    > Chciałbym dla każdego klienta mieć osobną sesję, każdy ma inne dane,

    Przeczysz sam sobie. Sesja to TCP. Natomiast jeśli chodziło by Ci o
    wysłanie czegoś klientowi po jednym "pingu" do serwera, to co za problem
    odpalić wątek i na jego końcu wysłać komunikat UDP do klienta na port
    który podał w "pingu"?!?

  • 3. Data: 2017-09-08 15:00:09
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Borneq <b...@a...hidden.pl> wrote:

    > Jeśli chodzi o tcp to przykładem jest serwer http. Choć może złym
    > przykładem, bo jedynie tam łączy się na krótko, a nie trzyma połączenia
    > cały czas.

    Nie zawsze. Http ma mechanizmy do utrzymywania połączenia - chunked
    encoding, keepalive.

    > Natomiast jak to może być w przypadku udp?

    Serwer DNS.

    > Może serwer z wątkami?

    Rozwiązanie wewnątrz programu to jedno, ale wątki nie są potrzebne do
    realizowania serwera obsługującego wielu użytkowników. Wszystko da się
    zrobić w jednym wątku.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 4. Data: 2017-09-08 15:01:34
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

    > Nie zawsze. Http ma mechanizmy do utrzymywania połączenia - chunked
    > encoding, keepalive.

    Zresztą, link: https://en.wikipedia.org/wiki/HTTP_persistent_connec
    tion

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 5. Data: 2017-09-08 15:29:32
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Fri, 8 Sep 2017 13:00:09 +0000 (UTC), Adam Wysocki wrote:

    > Nie zawsze. Http ma mechanizmy do utrzymywania połączenia - chunked
    > encoding, keepalive.

    Ale to chyba nie utrzymuje połączenia w sensie TCP tylko sesję http, a to
    nie jest tożsame.

    Roman Tyczka

  • 6. Data: 2017-09-08 18:44:28
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 08.09.2017 o 15:29, Roman Tyczka pisze:
    > Ale to chyba nie utrzymuje połączenia w sensie TCP tylko sesję http, a to
    > nie jest tożsame.

    Ale w takim sensie, jakim mi chodzi to jest sesja, bo robię "sesję" udp.

REKLAMA

Wzory dokumentów

Wyszukaj i pobierz za darmo: