  • 1. Data: 2018-02-01 20:45:52
    Temat: Wiertarka do pcb - mikro recenzja
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Jakiś czas temu pytałem co grupa sądzi o takich tandetnie wyglądających
    wiertarkach z allegro takich jak ta:

    http://allegro.pl/wiertarka-ad-12-mini-stojak-ds-12-
    led-zestaw-i6810138878.html

    Jako że "od zawsze" robie dziury w pcb "z ręki" uzywając w tym celu
    różnych silników z futerkami zaś ostatnio narzędzia do grawerowania,
    pomyslałem że każde usprawnienie bedzie krokiem w dobra stronę. No i
    kupilem.

    Tak wygląda:

    https://drive.google.com/open?id=1PILkbE7T_XkZOV16t3
    t_qtLOLPLOLtEk
    https://drive.google.com/open?id=1m93CWpW7fxlsv6TE3P
    GJ3QAAgJjNDFuS

    tak dziala dzwignia:

    https://drive.google.com/open?id=1lXuPfb2wBPUpens8XU
    hZpkxNv0ZDcqbQ

    tak hałasuje i świeci:

    https://drive.google.com/open?id=1RWus6WaB_mw6A3GJ3w
    04Tt2ytiQUTa65

    taka jest sztywna:

    https://drive.google.com/open?id=1-bfNQVVxtGceE-UJ6V
    0gyORfu7KhaDRP

    i tak wierci:

    https://drive.google.com/open?id=1sG9TMxrhYWivxlq0lA
    26wrG6S1t21qkr

    (tak, na filmie widać że to nie wiertło ma bicie tylko futerko ;)

    Podsumowanie:

    Krok do przodu z ręcznego wiercenia. Jestem zadowolony, trafia w otwory
    wystarczająco dobrze do zabawy amatorskiej. Kiepska sztywnośc, wiertło
    zeslizguje się z płytki, ale nie na tyle aby był to problem. Futerko
    drga i razem z nim wiertło, niepojęte. Światełko jest smiesznym bajerem,
    tak kiepsko świecacych diod jeszcze nie widzialem. Nietypowa wtyczka
    zasilająca (jack). Brak zasilacza w zestawie. Ocena końcowa: dostateczny
    z minusem. Dla amatora sie nada.

    PS. Silnik da się zamontowac na dwa sposoby. Tak jak u mnie, chwytają za
    gorę silnika. Wtedy płytka lezy na podstawce. No i można za dół silnika.
    Wtedy wiertło jest w powietrzu. Nie wiem co jest w tym lepszego, ale
    przynajmniej światełko wtedy oświetla wiertło a nie silnik.

  • 2. Data: 2018-02-02 00:02:23
    Temat: Re: Wiertarka do pcb - mikro recenzja
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    > Cześć.
    >
    > Jakiś czas temu pytałem co grupa sądzi o takich tandetnie wyglądających
> [...]

    Jaką ma średnicę ten uchwyt do wiertarki?

  • 3. Data: 2018-02-02 09:42:40
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 1 lutego 2018 20:45:54 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:
> [...]
    > Wtedy wiertło jest w powietrzu. Nie wiem co jest w tym lepszego, ale
    > przynajmniej światełko wtedy oświetla wiertło a nie silnik.

    Pewnie drogie toto nie było.
    I dlatego w starciu z czyms co bys zrobil samodzielnie niestety wygrywa.
    Bo aby coś takiego zrobic z drewna zeszło by ci minimum 5h a to juz pewnie 5x drożej
    niż ten uchwyt.

    Daj znać za pol roku czy dalej uzywasz.
    Ja se kiedys kupilem taki uchwyt ale metalowy. Nie pouzywalem...

    Ale jak ci starczy to spoks.

    Fajnie ze dales filmiki. Sporo widac...

  • 4. Data: 2018-02-02 10:48:07
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    > Cześć.
    [...]
> [...]
    > tak kiepsko świecacych diod jeszcze nie widzialem. Nietypowa wtyczka
    > zasilająca (jack). Brak zasilacza w zestawie. Ocena końcowa: dostateczny

    Jak mocowane jest "futerko"? Może dałoby się podpasować zacisk? Fajne
    robi Proxxon:

    http://allegro.pl/proxxon-28940-zaciski-do-narzedzi-
    z-serii-micromot-i6864463455.html

    ale to chyba przesada...
    A tak w ogóle, Proxxon robi trochę sympatycznych rzeczy ;-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

    PS i OT: W Lidlu są właśnie podróby szlifierki talerzowej TG125
    Proxxona, całkiem sympatycznie zrobione. I za 1/4 ceny oryginału.

    P.P.

  • 5. Data: 2018-02-02 11:16:01
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Thu, 1 Feb 2018 20:45:52 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > https://drive.google.com/open?id=1PILkbE7T_XkZOV16t3
> [...]

    Przyznam, że jest jeszcze gorzej, niż się spodziewałem :(

    Ale, z drugiej strony - napewno lepszy taki uchwyt, niż brak uchwytu.

    --
    Yakhub

  • 6. Data: 2018-02-02 18:58:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2/2/2018 10:48 AM, Paweł Pawłowicz wrote:
    > PS i OT: W Lidlu są właśnie podróby szlifierki talerzowej TG125
    > Proxxona, całkiem sympatycznie zrobione. I za 1/4 ceny oryginału.

    Ogóle to fajne narzedzie tylko ma ta samą przypadłośc co prawie
    wszystkie wspłczesne zabawki z hipermarketów: "cyfrowy regulator
    prędkości obrotowej". Dziala to tak że dociskasz materiał, tarcza
    zwalnia prawie do zera by po sekundzie wyciągnąc pełną moc silnika
    wyrywając materiał z reki bo dt=1s powinno wystarczyć każdemu.
    Identycznie zachowuje sie MacAlister i kilka innych. Wot, cyfrowy świat
    lub inaczej "za wolne kwarce w uC".

  • 7. Data: 2018-02-02 19:22:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2/2/2018 12:02 AM, Andrzej wrote:
    led-zestaw-i6810138878.html
    > Jaką ma średnicę ten uchwyt do wiertarki?

    Rozumiem że pytasz o czarny plastik w który montuje się silnik. Otwór ma
    40.5mm. Sama wiertarka ma 32mm w górnej częsci i 35 w dolnej, do obu są
    pierścienie dopasowujące (to pomarańczowe).

  • 8. Data: 2018-02-02 20:14:45
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 02.02.2018 o 18:58, Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > wyrywając materiał z reki bo dt=1s powinno wystarczyć każdemu.
    > Identycznie zachowuje sie MacAlister i kilka innych. Wot, cyfrowy świat

    Kupiłem to urządzenie. Ani trochę się tak nie zachowuje. Przydałby się
    pewnie silnik większej mocy, przy pręcie mosiężnym 35mm paskudnie
    zwalnia, ale kręci się stabilnie.

    P.P.

  • 9. Data: 2018-02-02 22:35:16
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

> [...]
    > wyrywając materiał z reki bo dt=1s powinno wystarczyć każdemu.
    > Identycznie zachowuje sie MacAlister i kilka innych. Wot, cyfrowy świat

    MacAllister w ogóle robi szlifierki talerzowe? Bo nie przyznają się...

    P.P.

  • 10. Data: 2018-02-02 22:51:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2/2/2018 10:35 PM, Paweł Pawłowicz wrote:
    > MacAllister w ogóle robi szlifierki talerzowe? Bo nie przyznają się...

    Mialem na mysli inne narzedzia. Konkretnie mam mininarzedzie do
    grawerowania (cyfrowy regulator prędkości) i wkretarkę. Oba zachowuja
    sie identycznie jak ten parkside - przy nagłym obciążeniu jest
    spowolnienie i po sekundzie "orientacja" poprzez nagłe zasilenie
    silnika. Prawie na pewno jest tam żałosny algorytm z okolic "zbieraj
    impulsy przez sekundę i policzymy jak szybko się kręci".