  • 1. Data: 2018-01-08 17:04:28
    Temat: Windows czy Android czy ...?
    Od: "Rob" <R...@C...com>

    Chcę kupić nowego smartfona, bez abonamentu, czyli bez
    ograniczeń w wyborze.

    Jedną z najważniejszych rzeczy jest system operacyjny.
    Jakie są za, a jakie przeciw systemom operacyjnym w smartfonach
    dostępnych obecnie na rynku?
    Czy w dającym się przewidzieć czasie można się spodziewać
    zakończenia rozwoju któregoś z systemów?

    Oczekuję:
    - szybkiego internetu
    - łatwości obsługi, w szczególności płynnego przesuwania obrazu
    - niezawodności, czyli niezawieszania się

    Proszę o opinie.

    Pozdrawiam
    Rob

  • 2. Data: 2018-01-08 17:26:51
    Temat: Re: Windows czy Android czy ...?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-08 o 17:04, Rob pisze:
> [...]
    > - szybkiego internetu
    > - łatwości obsługi, w szczególności płynnego przesuwania obrazu
    > - niezawodności, czyli niezawieszania się

    Windowsa sobie daruj, bo to system bez przyszłości, a nawet bez
    teraźniejszości - wielu aplikacji nie ma, i już nie będzie, bo system
    został porzucony.

    Ajfony to sztucznie postarzany szajs, za który przepłacisz. Kupuj tylko
    jeśli jesteś wyznawcą jajka o inteligencji Pszemola.

    Rozsądnym wyborem pozostaje tylko Android.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2018-01-08 18:01:04
    Od: "Rob" <R...@C...com>

    > Windowsa sobie daruj, bo to system bez przyszłości, a nawet bez teraźniejszości -
    wielu aplikacji
    > nie ma, i już nie będzie, bo system został porzucony.
    To co będzie w smartfonach Numia? Jest na nich napis Microsoft.

    > Rozsądnym wyborem pozostaje tylko Android.
    Czy w tym przypadku najnowszy znaczy najlepszy, czy lepiej kupić
    smartfona z nieco starszą wersją Androida i zablokować aktualizację?
    Jeśli tak, to która ze starszych wersji jest najlepsza i pod jakim
    względem?

    Pozdrawiam
    Rob

  • 4. Data: 2018-01-08 18:07:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-08 o 18:01, Rob pisze:
    > wiadomości news:p3064c$r12$2@node2.news.atman.pl...
    > To co będzie w smartfonach Numia?

    Nie mam pojęcia co to za smartfony.

    > Jest na nich napis Microsoft.

    https://www.spidersweb.pl/2017/07/microsoft-windows-
    10-mobile-aktualizacje.html

    > Czy w tym przypadku najnowszy znaczy najlepszy, czy lepiej kupić
    > smartfona z nieco starszą wersją Androida i zablokować aktualizację?

    Zależy do czego potrzebujesz. Ja parę miesięcy temu kupiłem używanego
    Samsuna S5 Neo wówczas za 600zł. Nie mam żadnych zastrzeżeń, wszystko,
    czego potrzebuję, chodzi płynnie. Moje doświadczenie na przyszłość jest
    takie, aby po prostu kupić coś o większej pamięci (mam 16gb, wolne 1-2
    gb, czyli kolejny telefon powinien mieć 32gb przyszłościowo) i 3gb ramu
    (mam 2gb i starcza, ale jak już kolejny kupować, to z większą pamięcią).

    Oprócz tego popatrz na forach/testach, czy aprato robi dobre zdjęcia,
    jeśli na tym ci zależy.

    > Jeśli tak, to która ze starszych wersji jest najlepsza i pod jakim
    > względem?

    Najlepsza jest najnowsza, która chodzi na danym telefonie i ma pozytywne
    opinie od użytkowników. Ja na przykład używam 6.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2018-01-08 18:11:26
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 08.01.2018 o 18:01, Rob pisze:
    > wiadomości news:p3064c$r12$2@node2.news.atman.pl...
    > To co będzie w smartfonach Numia? Jest na nich napis Microsoft.

    LUMIA.
    Nic nie będzie bo już ich nie będzie. MS skończył się tym bawić,
    przecenił siebie i swój system, następcy chętnego na ten system brak.

    > Czy w tym przypadku najnowszy znaczy najlepszy, czy lepiej kupić
    > smartfona z nieco starszą wersją Androida i zablokować aktualizację?

    Dlaczego chcesz blokować? Dlaczego chcesz starszą wersję?

    > Jeśli tak, to która ze starszych wersji jest najlepsza i pod jakim
    > względem?

    Osobiście wolę jak najnowszą dostępną, może nie od razu po premierze
    danej wersji ze względu na błędy "wieku dziecięcego"

    --
    Czarek

  • 6. Data: 2018-01-08 20:34:12
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Rob pisze tak:

    > - szybkiego internetu
    > - łatwości obsługi, w szczególności płynnego przesuwania obrazu
    > - niezawodności, czyli niezawieszania się
    >
    > Proszę o opinie.

    To mają teraz chyba wszystkie nowe wypusty.

    Kup z wyświetlaczem Amoled. To fajny bajer.
    Czujnik oświetlenia też.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 7. Data: 2018-01-08 20:35:33
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 17:04:19 UTC+1 użytkownik Rob napisał:

    > Czy w dającym się przewidzieć czasie można się spodziewać
    > zakończenia rozwoju któregoś z systemów?

    Ile lat planujesz korzystac ze swojego egzemplarza i jakie widelko cenowe zakladasz?

  • 8. Data: 2018-01-08 21:13:26
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 08/01/2018 04:04 PM, Rob wrote:

    > Jedną z najważniejszych rzeczy jest system operacyjny.
    > Jakie są za, a jakie przeciw systemom operacyjnym w smartfonach
    > dostępnych obecnie na rynku?

    Kup ktorys z flagowych telefonow, ktore sa szeroko wspierana na
    forum.xda-developers.com a bedziesz mial do wyboru cala mase
    zmodyfikowanych androidow zgodnych z twoim modelem. Dla przykladu jako fan
    HTC wciaz moglbym zainstalowac najnowszego androida na HTC HD2 z 2010 roku. ;)
    Dlatego zawsze kupuje telefony z glownej lini HTC One, HTC 10, etc...
    Nastepny moglby byc Google Pixel. Na bank bedzie wspierany przez
    spolecznosc z 10 lat. :)

  • 9. Data: 2018-01-08 21:26:33
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-01-08 o 17:26, Liwiusz pisze:

    > Rozsądnym wyborem pozostaje tylko Android.

    A kiedy już dostrzeżesz że to prowizoryczny system pisany przez
    prowizorycznych programistów zalewający cię reklamami któremu nie
    powierzyłbyś swojego konta bankowego... ? :-)
    I dojdziesz do wniosku że bez tych kilku aplikacji potrzebnych raz na
    miesiąc możesz żyć a serfowanie w necie na 5" to masochizm to
    zatęsknisz za w8.1 żeby nie sięgać do jeszcze bardziej mądrych systemów
    typu symbian :-)

  • 10. Data: 2018-01-08 21:28:44

> [...]
    > smartfona z nieco starszą wersją Androida i zablokować aktualizację?
    > Jeśli tak, to która ze starszych wersji jest najlepsza i pod jakim

    Jak zawsze polecam Xperię Z3 Compact. Głównie ze względu na rozmiar,
    cenę i baterię. Wiem... Do tego trzeba dorosnąć :-)