  • 1. Data: 2017-05-30 09:34:43
    Temat: Windows phone - jakiś żart??
    Od: Marek <f...@f...com>

    Ktoś mnie poprosił bym pomógł pierwszy raz uruchomic Lumie (nie
    zwrocilem uwagi jaką konkretnie). Telefon leżał po kupieniu przez
    rok i ma zastąpić nokie 3110. Po uruchomieniu systemu szok i
    niedowierzanie: to jest system mobilny czy jakaś zaslepka pisana
    przez zew. dostawców na um-zlec??
    - domyslnie tylko dwa motywy bialy i jego inwersja/negatyw. Oba
    wyglądają prymitywnie, jak dostosowane tylko do monochromatyxznego
    LCD.
    - widgety na poziomie Athena Widget sprzed 30 lat, button to
    ramka-prostokąt z 4 kresek, rotfl
    - brak kompletnie konekwencji w widgetowaniu, trudno wyczuć co jest
    tylko labelem a co obiektem klikalnym

    Czy style widgetow można zmienić przez modyfikację resource'ow jak w
    Androidzie czy się nie da i tak ma być? Próbowałem znaleść w
    ustawieniach coś co zmieniło by ten motyw "monochromatyczny lcd" na
    coś bardziej przyjaznego ale nic nie znalazłem, gdzie to jest ukryte?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2017-05-30 10:11:21
    Temat: Re: Windows phone - jakiś żart??
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 maja 2017 09:34:46 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    > ustawieniach coś co zmieniło by ten motyw "monochromatyczny lcd" na
    > coś bardziej przyjaznego ale nic nie znalazłem, gdzie to jest ukryte?

    To wszystko o czym wyżej piszesz to śmiem zaryzykować że 90% userów telefonu do
    niczego nie potrzebuje
    Lumia Lumi nierówna
    Ze dwie lumie sam miałem(bo wolę telefony/tablety z windowsem), żona też telefon z
    windowsem miała i nie mieliśmy potrzeby robić nic z tego co piszesz. Ustawienia
    standardowe i tyle. Ew zmiana tapety jak ktoś lubi.
    Co tam więcej od telefonu wymagać. Tym bardziej że jeśli to ma być użytkownik który
    do tej pory z 3110 korzystał to raczej nie będzie używał w lumi "labelów, konwekcji
    widgetowania, modyfikacji resource)
    Odpal na standardowych ustawieniech, skopiuj kontakty, pokaż jak nawiązać połączenie
    i będzie git.
    Użytkownik jak nie będzie wiedział o labelach, resourcach i konwekcji to nie zauważy
    że mu tego brakuje;)

  • 3. Data: 2017-05-30 15:00:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 May 2017 01:11:21 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
    wrote:
> [...]
    > ązać połączenie i będzie git.
    > Użytkownik jak nie będzie wiedział o labelach, resourcach i
    > konwekcji to nie zauważy że mu tego brakuje;)

    No dobra, z pkt. widzenia takiego usera to mogę się zgodzić, chociaż
    ten konkretny user zerkał na mojego 6 letniego sgs2 i pytał czemu u
    mnie jest tak ładniej i czy mogę mu b tak ustawić
    Microsoft chciał zawojować tym Andoida/iOS - niby jak??

    --
    Marek

  • 4. Data: 2017-05-30 17:03:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/30/2017 3:00 PM, Marek wrote:
> [...]
    > konkretny user zerkał na mojego 6 letniego sgs2 i pytał czemu u mnie
    > jest tak ładniej i czy mogę mu b tak ustawić Microsoft chciał zawojować

    Co jakiś czas w głowach pustaków z korpo pojawiają się koncepcje że
    ludzie zamiast funkcjonalności potrzebują nowych ikonek.

    Wszystkie duże korpo mające cokolwiek wspólego z GUI przechodziły
    procesy tego typu wielokrotnie: ikonky
    wypasione->uproszczone->wypasione->uproszczone itd.

    W przypadku MS jest to w zasadzie nawet cały pomysl na biznes OS w
    ostatnich latach.

    Windows mobile ma wyglądać tak samo tandetnie jak win10. Nie dziw się,
    ostatnio jak MS miał 95% rynku mobile to ikonki było kolorowe i nie dali
    rady. Nie ma się co dziwić że szukają nowych innowacji najlepiej jak mogą.

  • 5. Data: 2017-05-31 01:08:18
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Marek"

    - widgety na poziomie Athena Widget sprzed 30 lat, button to
    ramka-prostokąt z 4 kresek, rotfl
    ---
    Ale ... Windows Phone już nie produkują. Windows Mobile jest znowu.

  • 6. Data: 2017-06-01 00:19:36
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-05-30 13:00, Marek <f...@f...com> wrote:
    > On Tue, 30 May 2017 01:11:21 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
    > wrote:

    > Microsoft chciał zawojować tym Andoida/iOS - niby jak??

    Ja mam bezpośrednie porównanie Windowsa 8.1 i Androida Marshmallwo i
    różnica dla normalnego użytkownika jest taka:
    * W Windowsie bez walki jest dobra klawiatura, takiej dobrej na A. nie
    można nawet kupić za pieniądze.
    * W Windowsie wszysko działa płynnie, w androidzie wręcz przeciwnie.
    * Konto MS łatwiej założyć niż Googla. Za to bez konta telefon z
    androidem trochę działa, z windosem wcale.
    * W Windowsie potrzebne różne rzeczy są od razu i działają (edycja
    zdjęć, jakiś pakiet biurowy, zarządzanie powiadomieniami, mapy
    offline). W Androidzie trzeba się naszukać.
    * Z drugiej strony drugiej połowy użytecznych rzeczy dla Windowsa po
    prostu nie ma.
    * Po polsku Windows nie daje rozpoznawania mowy itp.
    * Systemowe aplikacje do dzwonienia i SMSsów na Androidzie są tak złe i
    niekonfigurowalne, że pojęcie przechodzi.

    Generalnie żeby dostać to, co w Windowsie jest gotowe jak włączas
    telefon, potrzeba cały dzień szukać aplikacji na Androida. To jest dobry
    punkt zaczepienia dla normalnego użytkownika.

  • 7. Data: 2017-06-01 07:57:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-06-01 o 00:19, Przyjazny pisze:
    > Generalnie żeby dostać to, co w Windowsie jest gotowe jak włączas
    > telefon, potrzeba cały dzień szukać aplikacji na Androida. To jest dobry
    > punkt zaczepienia dla normalnego użytkownika.

    Nie opowiadaj bzdur i nie wpuszczaj normalnych użytkowników w kanał
    Windowsa.

    Normalny użytkownik dopasuje sobie swój androidowy telefon w ciągu
    kilku, kilkunastu dni normalnego użytkowania (będzie doinstalowywał
    potrzebne aplikacje), a użytkownik Windows, tak jak ja w czasie roku
    używania Lumii, zostanie z ręką w nocniku:

    - brak wielu popularnych aplikacji (np. Snapchat, Instagram)
    - wadliwie działająca i wieszająca się apka facebooka
    - wadliwie działająca i wieszająca się apka spotify
    - mam skonfigurowanych kilka maili, w Windowsie nie mogę kliknąć
    "przekaż" i wysłać przekazanego maila z innego maila, niż ten, na który
    przyszedł
    - "zapisz plik" z maila - zapisuję w określonym katalogu - tyle że nic
    się nie zapisuje - próbowane wiele razy
    - w połowie przypadków system nie umiał sobie otworzyć pliku PDF z
    maila, twierdząc, abym poszukał sobie aplikacji do jego otwarcia w
    sklepie (w drugiej połowie przypadków PDFy otwierał). Pewnie miałem
    "złego" Acrobat Readera...

    Dobrze, że windows umarł. Wg ostatnich statystyk nowych sprzedaży, nie
    ma nawet pół procenta rynku. Dlatego omijać szerokim łukiem.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2017-06-01 08:18:59
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-06-01 o 00:19, Przyjazny pisze:
    > * W Windowsie bez walki jest dobra klawiatura, takiej dobrej na A. nie
    > można nawet kupić za pieniądze.

    Rozwiń troszkę proszę, bo ja z kolei po krótkiej styczności z klawiaturą
    w Lumii 800 (chyba WP 8.0, ale pewności nie mam) uznałem ją za najgorszą
    z jaką kiedykolwiek miałem do czynienia.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 9. Data: 2017-06-01 10:04:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-01 o 07:57, Liwiusz pisze:

    > Dobrze, że windows umarł. Wg ostatnich statystyk nowych sprzedaży, nie
    > ma nawet pół procenta rynku. Dlatego omijać szerokim łukiem.

    A da się w androidzie ściągnąć pocztę nie zgadzając się na
    synchronizację urządzenia i wysyłanie swoich plików na serwery
    googla ?

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2017-06-01 10:13:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-06-01 o 10:04, RadoslawF pisze:

    > A da się w androidzie ściągnąć pocztę nie zgadzając się na
    > synchronizację urządzenia i wysyłanie swoich plików na serwery
    > googla ?

    A są wysyłane i jak to sprawdzić?

    --
    Liwiusz