  • 1. Data: 2018-11-23 01:25:39
    Temat: Windows10 nie lubi pamieci
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Taka sytuacja: płyta m5a78l-m plus/FX-6100, w niej 3 kości pamięci
    włożone w kolejności. Wszystkie 4GB, DDR3 1600, chińskie no-namy. Dwie
    identyczne kości, jedna inna. CL nie wiem jakie. W tym układzie
    memtest86 nie zgłasza żadnych błędów. Windows 10 wywala się zaś co
    chwila w trybie, że on pozbiera informacje a potem dla mnie zrestartuje.
    Komunikat pod barcodem "Memory".

    8GB na 2-ch róznych kościach (2 pierwsze sloty) - bez zmian.
    8GB na 2-ch tych samych kościach (jw) - srindowłs szęśliwe.

    O co w tym może chodzić, jeśli memtest86 nie zgłasza problemów?
    Potencjalnie różne CL, co m86 nie przeszkadza??

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2018-11-23 04:56:30
    Temat: Re: Windows10 nie lubi pamieci
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    >
    > O co w tym może chodzić, jeśli memtest86 nie zgłasza problemów?
    > Potencjalnie różne CL, co m86 nie przeszkadza??

    Skoro na grupie o windowsach nie wiedzieli to podpowiem.
    Dwie kości się gryzą a nie windows, co łatwo sprawdzić uruchamiając
    z płyty jakąś wersję live linuxa.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2018-11-23 05:11:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-23, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Skoro na grupie o windowsach nie wiedzieli to podpowiem.
    > Dwie kości się gryzą a nie windows, co łatwo sprawdzić uruchamiając

    W jaki sposób się gryzą?

    > z płyty jakąś wersję live linuxa.

    Serio? Ubuntu 18.04.1, Debian 9, Mint 19, live odpalają na tym bez
    problemu. Windows 7 też. Zresztą W10 też się odpala i bez problemu
    instaluje. Problemy zaczeły się przy instalacji sterowników do NVidii,
    ale identyczny błąd wystąpił też pod Firefoxem (normalne uruchomienie) i
    z 2-3 innymi programami.

    Interesuje mnie co takiego jest w tych pamięciach, że srindołs głupieje.
    Odpalenie firefoxa to nie jest jakieś kosmiczne obciążenie pamięci przy
    1-2 zakładkach.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2018-11-23 07:48:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > instaluje. Problemy zaczeły się przy instalacji sterowników do NVidii,
    > ale identyczny błąd wystąpił też pod Firefoxem (normalne uruchomienie) i

    To że odpalają to jeszcze nie wszystko.
    Trzeba dać kompowi tyle do roboty aby wykorzystał całą pamięć.
    I jak z jakąś jest coś nie tak to się wykrzaczy.

    > Interesuje mnie co takiego jest w tych pamięciach, że srindołs głupieje.
    > Odpalenie firefoxa to nie jest jakieś kosmiczne obciążenie pamięci przy
    > 1-2 zakładkach.

    Problem raczej leży w płycie i kontrolerze pamięci.
    Wywal pojedynczą płytkę i wstaw w wolne miejsce parę.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2018-11-23 11:47:58
    Od: the_foe <t...@c...pl>

> [...]
    >
    > O co w tym może chodzić, jeśli memtest86 nie zgłasza problemów?
    > Potencjalnie różne CL, co m86 nie przeszkadza??

    na początek zmien maksymalnie w dół taktowanie dla pamięci w BIOS.
    Miałem juz dwa przypadki kończącej się płyty głównej w której tylko tak
    działały jeśli wszystkie banki pamięci były zajęte

    --
    @foe_pl

  • 6. Data: 2018-11-23 13:51:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-23, the_foe <t...@c...pl> wrote:
    > na początek zmien maksymalnie w dół taktowanie dla pamięci w BIOS.
    > Miałem juz dwa przypadki kończącej się płyty głównej w której tylko tak
    > działały jeśli wszystkie banki pamięci były zajęte

    To jest nowiutka płyta, ale może spróbuję. Ta jedna kość co niby bruździ
    jest za to stara. Wcześniej siedziała jakieś 2-3 lata w M5A97 pro
    (niezbyt intensywne używanie).

    Domówiem dwie kolejne kości tej pamięci przy której wszystko działą ok.
    Dojdzie z Chin to poeksperymentuję.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2018-11-23 13:56:50
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    > To jest nowiutka płyta, ale może spróbuję. Ta jedna kość co niby bruździ
    > jest za to stara. Wcześniej siedziała jakieś 2-3 lata w M5A97 pro
    > (niezbyt intensywne używanie).

    To jak nówka, to może aktualizacja biosu pomoże?

  • 8. Data: 2018-11-23 19:32:24
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    > To jest nowiutka płyta, ale może spróbuję.

    raz miałem wlaśnie z nową płytą tak. System nie działał stabilnie
    wieszal się nieoczekiwanie, obniżyłem taktowanie pamięci i działało
    absolutnie bez problemów. Ale kiedy już mijało 6 miesięcy, to ze względu
    na "silną rękojmię" (do tego czasu wady produktu uznaje się
    automatycznie za powstałe przed wydaniem produktu) postanowiłem wymienić
    sprzęt - w BIOSie przywróciłem nominalne taktowanie pamięci, ale wtedy
    już padło na amen - nawet BIOS nie był w stanie wystartowac.

    --
    @foe_pl

  • 9. Data: 2018-11-24 10:29:10
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-11-23 o 04:56, RadoslawF pisze:

    > Dwie kości się gryzą a nie windows, c
    Załamka.

    Takie problemy to miałem za czasów 386 chociaż i za CoreDuo mi się
    zdarzyło. Postęp psiamać

  • 10. Data: 2018-11-26 01:39:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-23, BQB <a...@s...com.invalid> wrote:

    > To jak nówka, to może aktualizacja biosu pomoże?

    Może i zrobię, choć nie lubię :)

    --
    Marcin