  • 1. Data: 2015-02-12 18:29:40
    Temat: Winiety Czechy, Austria Włochy
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Wybieram się do Włoch przez Czechy i Austrię.
    Z tego, co czytam na Czechy i Austrię muszę kupić winiety, a we Włoszech
    zapłacę gotówką na bramkach. Zgadza się?
    Jeszcze pytanko odnośnie winietek kupowanych przez PZM i drukowanych w
    domu. Czy takie są honorowane, czy raczej kupić normalne klejone na szybę?
    Jacek

  • 2. Data: 2015-02-12 22:41:19
    Od: l...@g...com

    Zgadza sie, w Italii mozna tez placic karta na bramkach, ale nie wszystkie nasze
    karty dzialaja, wiec gotowka bezpieczniejsza ;-)
    Nie kupuj winiet w PZM, strasznie zdzieraja. Kup sobie na pierwszej stacji u pepikow,
    tak samo w Austrii :-)

    Udanego wyjazdu.

  • 3. Data: 2015-02-12 22:49:24
    Temat: Re: Winiety Czechy, Austria Włochy
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-02-12 o 18:29, Jacek pisze:
    > Wybieram się do Włoch przez Czechy i Austrię.
    > Z tego, co czytam na Czechy i Austrię muszę kupić winiety, a we
    > Włoszech zapłacę gotówką na bramkach. Zgadza się?

    Zgadza się.
    W Czechach i w Austrii najlepiej kupić u nich bezpośrednio za granicą.
    Na naszych przygranicznych stacjach też sprzedają, ale doliczają prowizję.

    Ewa

  • 4. Data: 2015-02-13 11:34:56
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-02-12 o 22:49, FEniks pisze:

    > Zgadza się.
    > W Czechach i w Austrii najlepiej kupić u nich bezpośrednio za granicą.
    > Na naszych przygranicznych stacjach też sprzedają, ale doliczają prowizję.
    >
    > Ewa

    dokładnie, o ile dobrze pamiętam po czeskiej stronie razem z prowizją
    dla banku (płaciłem kartą) winietka kosztowała mnie poniżej 50zł, a po
    polskiej stronie chcieli ok. 70zł

    Łukasz

  • 5. Data: 2015-02-13 12:28:56
    Od: Arkady <a...@f...ad>

    Dołączę się do przedmówców, tyle że ja jechałem przez Słowację i
    Austrię. Austriacką winietę kupiłem w punkcie na granicy. PZM to
    zdziercy, podobnie zresztą było z nalepką wjazdową do stref miejskich w
    Niemczech (wybierałem się do Berlina). Kupiona online na stronie urzędu
    miasta Berlin kosztowała z wysyłką coś koło 26 zł a pośrednicy życzyli
    sobie 80...

    Arkady

  • 6. Data: 2015-02-13 15:42:53
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-02-13 11:34, dddddddd wrote:

    > dokładnie, o ile dobrze pamiętam po czeskiej stronie razem z prowizją
    > dla banku (płaciłem kartą) winietka kosztowała mnie poniżej 50zł, a po
    > polskiej stronie chcieli ok. 70zł

    w tym tygodniu wróciłem, więc podaję:
    Czechy 10 dni = 310 KCZ => ok 46pln
    Austria 10 dni = 8.7 Euro => ok 37pln

  • 7. Data: 2015-02-13 20:30:13
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-02-13 o 15:42, AL pisze:

    > w tym tygodniu wróciłem, więc podaję:
    > Czechy 10 dni = 310 KCZ => ok 46pln
    > Austria 10 dni = 8.7 Euro => ok 37pln
    Dzięki!
    Jeszcze jedno pytanko, czy bez problemu zapłacę za winiety kartą, czy
    mam brać cash?
    Jacek

  • 8. Data: 2015-02-14 07:50:23
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-02-13 o 20:30, Jacek pisze:

    > Dzięki!
    > Jeszcze jedno pytanko, czy bez problemu zapłacę za winiety kartą, czy
    > mam brać cash?
    > Jacek

    ja na drogę do Chorwacji w ogóle nie brałem gotówki, na miejscu dopiero
    wypłaciłem żeby zapłacić za nocleg.

    Łukasz