  • 1. Data: 2018-06-10 22:14:33
    Temat: Wlałem do baku za dużo
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    Wstęp. Jeżdżę już 130kkm fabią benzynową, praktycznie zawsze wlewam do
    pełna, i wchodzi 42-45 litrów, na których przejeżdżam 600 km plus minus.

    A teraz historia w dwóch aktach.
    Akt 1. Wybrałem się w piątek wieczorkiem w kraj. Komputerek mi
    podpowiada, że dam radę tylko 50 km, więc skręcam na stację dolać. Leję,
    leję, leję... odbiło.
    Patrzę na dystrybutor: 52 litry. Hm.
    Patrzę pod samochód: kałuży nie ma. Hmm.
    Idę do obsługi. No pani, co jest grane? Obsługa idzie w zaparte, że
    dystrybutor wymieniany dwa tygodnie temu, więc ma świeżutki atest,
    pewnie przewody w aucie były zapowietrzone. Nie wierzę - siedem litrów
    zapowietrzenia? Pani mówi, że mogę złożyć reklamację. No to poproszę.
    Mogę u kierownika, a kierownik pracuje od poniedziałku do piątku od
    ósmej do szesnastej. Yyy....
    No to jadę w swoją stronę.

    Akt 2.
    Pojeździłem 300 km po szosach, drogach krajowych, miastach, drogach
    gruntowych i łąkowych. Strzałka poziomu paliwa ani drgnęła, a komputerek
    obiecuje mi 800 kolejnych kilometrów.
    Czyli na tankowaniu 52 litrów mam przejechać 1100 km. To dobrze, a nawet
    świetnie.

    No dobrze, ale GDZIE SIĘ ZMIEŚCIŁO TE SIEDEM LITRÓW? Od upałów się bak
    rozszerzył? Naprawdę akurat teraz się coś odpowietrzyło, beknęło, i
    łyknęło siedem litrów więcej niż przez lata? Benzyna na BP jest jakaś
    gęstsza, i więcej jej się mieści? Oba czujniki się popsuły? Zbiornik ma
    martwą strefę, którą wyjeździłem, mimo że dopiero co się rezerwa zaczęła
    świecić?
    No jak to możliwe?

    --
    Alf/red/

  • 2. Data: 2018-06-10 22:22:27
    Temat: Re: Wlałem do baku za dużo
    Od: WS <L...@c...pl>

    http://skoda.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=21948

  • 3. Data: 2018-06-10 22:25:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 10 Jun 2018 22:14:33 +0200, Alf/red/ napisał(a):

    > No dobrze, ale GDZIE SIĘ ZMIEŚCIŁO TE SIEDEM LITRÓW? Od upałów się bak
    > rozszerzył? Naprawdę akurat teraz się coś odpowietrzyło, beknęło, i
    > łyknęło siedem litrów więcej niż przez lata?

    Zbiornik normalnie napełnia się do około 80% całkowitej pojemności (potem
    napełnia się wlew i pistolet odbija) - reszta jest potrzebna żeby
    kompensować rozszerzanie się paliwa pod wpływem ciepła.

    Niektóre samochody umożliwiają otwarcie odpowietrzenia tej górnej części
    podczas tankowania - wtedy można zbiornik zalać do pełna.
    Widocznie przypadkiem udało Ci się to zrobić.

  • 4. Data: 2018-06-10 22:37:25
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10-06-2018 o 22:14, Alf/red/ pisze:
> [...]
    > dystrybutor wymieniany dwa tygodnie temu, więc ma świeżutki atest,
    > pewnie przewody w aucie były zapowietrzone. Nie wierzę - siedem litrów

    U mnie wchodzi ze 12.
    Bak 55 l, paliwa na jakieś 50 km, a zdarzyło się wlać już ze 63 l.

  • 5. Data: 2018-06-10 23:05:28
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 10 Jun 2018 22:14:33 +0200, w <pfk0ra$l5r$1@node1.news.atman.pl>, Alf/red/
    <a...@u...waw.pl> napisał(-a):

> [...]
    > leję, leję... odbiło.
    > Patrzę na dystrybutor: 52 litry. Hm.
    > Patrzę pod samochód: kałuży nie ma. Hmm.

    Ja potrafię wlać 13l od pierwszego odbicia, więc nie chwal się ;)

  • 6. Data: 2018-06-10 23:18:31
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 10.06.2018 o 22:14, Alf/red/ pisze:

    > Benzyna na BP jest jakaś gęstsza i więcej jej się mieści?

    Przecież ilość paliwa mierzysz w litrach, nie kilogramach.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 7. Data: 2018-06-11 08:23:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Jun 2018 22:14:33 +0200, Alf/red/ napisał(a):
    > Wstęp. Jeżdżę już 130kkm fabią benzynową, praktycznie zawsze wlewam do
    > pełna, i wchodzi 42-45 litrów, na których przejeżdżam 600 km plus minus.

    A wczesniej tez wyjezdzales do "50km" ?

> [...]

    > rozszerzył? Naprawdę akurat teraz się coś odpowietrzyło, beknęło, i
    > łyknęło siedem litrów więcej niż przez lata?

    A zbiornik tam jaki nominalnie jest ? 50l ?

    Zbiornik mogl sie ... moze nie rozszerzyc, co uwypuklic na jednej
    sciance, podjazd mogl byc pochylony i sie lepiej odpowietrzyl, rura od
    wlewu do baku potraf byc dluga ...

    > Zbiornik ma
    > martwą strefę, którą wyjeździłem, mimo że dopiero co się rezerwa zaczęła
    > świecić?

    Tak nawiasem mowiac, to w kadecie byl w zbiorniku taki plastikowy
    "garnek" nie bardzo wiem po co. Moze mial trzymac poziom paliwa przy
    ssaku nawet przy bocznych kolysaniach ?

    J.

  • 8. Data: 2018-06-11 08:44:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 10 Jun 2018 22:14:33 +0200, Alf/red/

    > No jak to możliwe?

    Fabia, nie wiem jak inne Skody czy VW, ma dzyndzel przy wlewie do
    odpowietrzania. Jak pogmerasz pistoletem tak żeby go wcisnąć (czy to
    specjalnie czy przez przypadek), to zalejesz kanał odpowietrzający, a tam
    właśnie mniej więcej (chyba, bo Fabkę miałem ponad 10 lat temu) wchodziło.
    Genealnie zawsze na dłuższą trasę (w sensie jak wiedziałem że zaraz
    zjeżdżę, a najczęściej na codzień żeby rzadziej na stacji bywać) zalewałem
    "odpowietrzenie".

    Podejrzewam, jeśli dystrybutor nowy, że był inny kształt rury pistoletu niż
    spotykałeś do tej pory i dzyndzla nieświadomie uruchomiłeś.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2018-06-11 12:14:46
    Od: p...@g...com

    --Niektóre samochody umożliwiają otwarcie odpowietrzenia tej górnej części
    podczas tankowania - wtedy można zbiornik zalać do pełna. Widocznie przypadkiem udało
    Ci się to zrobić.

    i to jest prawidlowa odpowiedz, na niemieckim forum rekordzisci leja 45+15 l

  • 10. Data: 2018-06-11 16:41:16
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W doblo mam feler albo ficzer taki, że jak mam pusty bagażnik to
    zatankuję max 3/4 lub 4/5 baku. Jak chcę max to muszę mieć dociążenie z
    tyłu:) tylko wtedy da się wlać tyle paliwa, by wskazówka pokazała max:)