  • 1. Data: 2018-07-02 22:31:16
    Temat: Właściwości produktów w sklepie internetowym - how to?!?
    Od: s...@g...com

    Witam
    Mam zamiar ćwiczebnie zaimplementować szkielet sklepu internetowego. I mam zagwozdkę:
    Chcę mieć produkty wg kategorii. Już wiem, że dla każdego produktu będę miał odrębną
    tablicę. I mam pomysł taki by umożliwic (hipotetycznemu) użytkownikowi dodawanie
    kolumn i ich właściwości (nazwy, dopuszczalnych wartości, wartości domyślnej). Jednak
    nie wiem jak to zaimplementować po stronie aplikacji www. Domyślam sie, że
    przerabianie kodów źródłowych po każdej zmianie tabeli w bazie to nie jest dobry
    pomysł. Więc co mi pozostaje?!? W każdym obiekcie klasy produkt lista właściwości?!?
    A może mapa właściwości: NazwaZmiennej->Wartość?!? A może jedno i drugie?!?

    Obecnie się skłaniam ku temu by wszystkie właściwości lądowały w mapie i jedyną
    zmianą jaką trzeba będzie robić po stronie kodu, to modyfikacja 2 szablonów stron
    html:
    * na liście produktów: opcje filtru (wg. tego pola jakie zostało dodane) i ew.
    wartość tego pola w skróconym info produktu
    * w szczegółach produktu - przy szczegółowym wypisywaniu wszystkich właściwości

    Dodatkowo muszę mieć tabelę z info na to jakie dane mają się wyświetlać (przy każdym
    produkcie) na liście produktów - tak by nie pobierać zbędnych danych i potem ich nie
    wstawiać bez sensu - bo i tak większość nie będzie użyta.

    Czy dobrze kombinuję?!?

    dzięki i pozdro
    Szyk Cech
    --
    http://szyk.jcom.pl/
    http://szyk.free.of.pl/

  • 2. Data: 2018-07-03 06:30:58
    Od: s...@g...com

    > Już wiem, że dla każdego produktu będę miał odrębną tablicę.

    Miało być: dla każdej kategorii produktu...

  • 3. Data: 2018-07-11 00:31:47
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 2 Jul 2018 13:31:16 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

    > jest dobry pomysł. Więc co mi pozostaje?!? W każdym obiekcie klasy
    > produkt lista właściwości?!? A może mapa właściwości:
    > NazwaZmiennej->Wartość?!? A może jedno i drugie?!?

    Jest jeszcze gorzej, bo szybko dojdziesz do wniosku, że te parametry mogą
    być zarówno liczbowe, jak i tekstowe. Oraz liczby mogą mieć zakresy. Z
    etykietami lub bez. Zamodelowanie sensownej struktury parametrów, która też
    pozwoli na szybkie wyszukiwanie w dużym zbiorze produktów nie jest proste.

> [...]
    > (przy każdym produkcie) na liście produktów - tak by nie pobierać
    > zbędnych danych i potem ich nie wstawiać bez sensu - bo i tak większość

    To akurat proste - ma wartość albo nie ma. To możesz określić jeszcze na
    etapie zapytania do bazy danych.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2018-08-12 22:10:42
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-07-02 o 22:31, s...@g...com pisze:

> [...]
    wartość tego pola w skróconym info produktu
    > * w szczegółach produktu - przy szczegółowym wypisywaniu wszystkich właściwości

    Hmmm, albo czegoś nie kumam, albo zadanie jest trywialne.

    Ja bym to zrobił tak, że założyłbym tabelę z nazwami (może jeszcze
    jakieś dodatkowe parametry) wszelkich możliwych właściwości produktów.
    Druga tabela mapowałaby właściwości na poszczególne kategorie, po to aby
    będąc w kategorii jakiejś tam, wiedzieć jakie cechy produktu udostępnić
    do edycji.

    Trzecia tabela zawierałaby wartości tych cech. Byłyby to pola ID
    produktu, ID cechy, wartość cechy. Cecha nieuzupełniona = brak rekordu w
    tejże tabeli. Łatwo to wyświetlić prostym zapytaniem do bazy.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek