  • 1. Data: 2010-04-21 10:35:43
    Temat: Właściwości w klasach
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <w...@s...medi.com.pl>

    Witam!

    W jakich językach programowania - poza Delphi i C# - istnieją właściwości
    (properties) w klasach?

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 2. Data: 2010-04-21 10:37:47
    Temat: Re: W?a?ciwo?ci w klasach
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-04-21, Wojciech "Spook" Sura <w...@s...medi.com.pl>
    wrote:
    > Witam!
    >
    > W jakich jezykach programowania - poza Delphi i C# - istniej? w?a?ciwo?ci
    > (properties) w klasach?

    1. Zdefiniuj pojęcie "właściwości".
    2. Ustaw sobie wyrób czytnikopodobny żeby deklarował kodowanie
    wiadomości.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 3. Data: 2010-04-21 10:46:21
    Temat: Re: Właściwości w klasach
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    "Wojciech \"Spook\" Sura" <w...@s...medi.com.pl> wrote:

    > W jakich językach programowania - poza Delphi i C# - istniej? wła?ciwo?ci
    > (properties) w klasach?

    Python, borlandowy dialekt C++.

    w.

  • 4. Data: 2010-04-21 10:54:58
    Temat: Re: W3a?ciwo?ci w klasach
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <w...@s...medi.com.pl>

    Stachu 'Dozzie' K. wrote:

    > 1. Zdefiniuj pojęcie "właściwości".

    Delphi:

    type TMyClass = class(TObject)
    private
    FMyField : integer;

    procedure SetMyField(const value : integer);
    public
    property MyField : integer read FMyField write SetMyField; // Właściwość
    end;

    C#:

    class MyClass
    {
    private int FMyField;

    public int MyField // Właściwość
    {
    get:
    {
    return FMyField;
    }
    set:
    {
    FMyField = value;
    }
    }
    }
    }

    > 2. Ustaw sobie wyrób czytnikopodobny żeby deklarował kodowanie
    > wiadomości.

    Powinno być lepiej.

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 5. Data: 2010-04-21 11:50:11
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Wojciech "Spook" Sura pisze:

    > Delphi:

    A bez wywlekania kodu? chodzi o zapis w formie podstawienia?

    Dodajmy do wypowiedzi poprzedników groovy.

    W swiecie Javy połowa frameworków efektywnie wprowadza zapis/odczyt wg
    rdzenia nazwy (tzn bez prefixu get/set). Idzie w tym momemcie tropem
    myslowym założycieli koncepcji 'beana', który to bean w innych sensie ma
    property ale nie w tym zapisie o jaki zgaduje pytasz.

  • 6. Data: 2010-04-21 12:38:08
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-04-21, Wojciech "Spook" Sura <w...@s...medi.com.pl>
    wrote:

    > Delphi:
    >
    > type TMyClass = class(TObject)
    > private
    > FMyField : integer;
    >
    > procedure SetMyField(const value : integer);
    > public
    > property MyField : integer read FMyField write SetMyField; // W?a?ciwo?ae
    > end;

    OK.
    - Perl (metody oznaczone jako lvalue, tied hash albo inna metoda, zależy
    od wybranej konwencji dostępu do pól)
    - Python (nadpisanie metod __getattr__()/__setattr__())
    - Ruby?

    > Powinno byae lepiej.

    Nie jest. Sprawdzaj sobie nagłówki na pl.test.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 7. Data: 2010-04-21 14:07:14
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> wrote:

    > - Python (nadpisanie metod __getattr__()/__setattr__())

    Tylko, że to kłopotliwe na dłuższą metę. Jeśli klasa dziedziczy po
    object, wówczas lepiej użyć funkcji property.

    w.

  • 8. Data: 2010-04-21 14:24:30
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-04-21, Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid> wrote:

    > Tylko, że to kłopotliwe na dłuższą metę. Jeśli klasa dziedziczy po
    > object, wówczas lepiej użyć funkcji property.

    O widzisz, wiedziałem że to się zgrabniej robi, tylko zapomniałem jak.
    I'm no Python programmer, tak po prawdzie ;)

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 9. Data: 2010-04-21 19:52:01
    Od: "Tomek \"Grych\" Gryszkiewicz" <g...@n...tg.pl>

    Wojciech "Spook" Sura pisze:
> [...]

    Objective-C - getter i setter może być generowany automatem przez
    @synthetize

    --
    Grych

  • 10. Data: 2010-04-22 00:17:00
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 21.04.2010 12:54, Wojciech "Spook" Sura wrote:
> [...]
    Matlab