  • 1. Data: 2014-08-01 19:36:41
    Temat: Wlasna posesja -Ognisko
    Od: Użytkownik_zyga <z...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam dzialke zabudowana ~40 ar (98x44) na której od czasu do zapalam ognisko
    z galezi drzew i trawy (czeresnia, drzewa owocowe).
    Do najbliżej dzialki od ogniska jest ~14 mb aale ta dzialka jest
    niezabudowana, natomiast do najblizszej posesji zabudoiwanej tj. domu jedn.
    jest ponat 60 mb. Palac ognisko wydobywa sie dym, ktory przeszkadza
    sasiadce, wlasnie tej oddalonej o ponad 60 mb.
    Czy wolno mi palic ogniski na swojej posesji, czy musze uzyskac pozwolenie.
    Dzisiaj wezwala policje, ktora po ogledzinach poprosila mnie o zgaszenie
    ogniska, bo sasiadce ponoc przeszkadza. Jakie jest prawo?

  • 2. Data: 2014-08-01 20:31:18
    Temat: Re: Wlasna posesja -Ognisko
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 1 sierpnia 2014 19:36:41 UTC+2 użytkownik Użytkownik_zyga napisał:

    > ogniska, bo sasiadce ponoc przeszkadza. Jakie jest prawo?

    Niestety nie odpowiem ale podpowiem co robic - za kazdym razem do takiej
    pindy wzywalbym straz miejska jak tylko zobaczysz wydobywajacy sie z jej
    komina dym o dziwnym kolorze lub zapachu - z mojego doswiadczenia takie
    pieniacze syfia najbardziej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2014-08-01 20:34:15
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    oglegroups.com...

    napisał:

> [...]
    >pindy wzywalbym straz miejska jak tylko zobaczysz wydobywajacy sie z jej
    >komina dym o dziwnym kolorze lub zapachu - z mojego doswiadczenia takie

    Super rada. Z iloma sąsiadami w ten sposób toczysz wojnę?

  • 4. Data: 2014-08-01 20:39:40
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 01.08.2014 19:36, Użytkownik_zyga pisze:
    > Witam,
    >
    > Mam dzialke zabudowana ~40 ar (98x44) na której od czasu do zapalam
    > ognisko z galezi drzew i trawy (czeresnia, drzewa owocowe).
    wolno Ci robić co chcesz na swojej działce

    > przeszkadza sasiadce, wlasnie tej oddalonej o ponad 60 mb.
    czyli Ty jej z wiatrem posyłasz coś co ona ma przyjąć bez gadki? To może
    ona będzie Ci wysyłała swoje śmieci?

    > Czy wolno mi palic ogniski na swojej posesji,
    Wolno Ci wszystko, ale na TWOJEJ posesji. jeśli Twój dym, smród, hałas,
    wydobywa sie poza Twoją posesje to powinieneś mieć pozwolenie
    > Jakie jest prawo?
    Pi razy oko takie.....

    ToMasz

  • 5. Data: 2014-08-01 20:41:55
    Od: Użytkownik_zyga <z...@p...onet.pl>

    In news:f65cb8ee-fb39-46e7-bbb1-b5953678429d@googlegrou
    ps.com,
    *Adam* <a...@g...com> typed:

> [...]
    > pindy wzywalbym straz miejska jak tylko zobaczysz wydobywajacy sie z jej
    > komina dym o dziwnym kolorze lub zapachu - z mojego doswiadczenia takie

    Super! - wiesz, że wykorzystam to ;-)
    Czytam odpowiedz Komendanta Głównego PSP i widze , że mogę palić
    http://www.straz.gov.pl/page/index.php?str=47&id=323
    92

  • 6. Data: 2014-08-01 20:44:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 1 sierpnia 2014 20:34:15 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Super rada. Z iloma s�siadami w ten spos�b toczysz wojn�?

    Z zadnym, mam normalnych sasiadow :) Ostatnie ognisko palilem 30 min temu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2014-08-01 21:06:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 01 Aug 2014 19:36:41 +0200 osobnik zwany
    Użytkownik_zyga napisał:

    > ponoc przeszkadza. Jakie jest prawo?

    a gdzie? bo za to odpowiada prawo lokalne

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 8. Data: 2014-08-01 21:53:39
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-08-01 20:41, Użytkownik_zyga wrote:
    > Super! - wiesz, że wykorzystam to ;-)
    > Czytam odpowiedz Komendanta Głównego PSP i widze , że mogę palić
    > http://www.straz.gov.pl/page/index.php?str=47&id=323
    92

    Proponowałbym nie ekscytować się tym kwitem bo mogą Cię ścignąć z
    przepisów "środowiskowo/śmieciowych".

    No chyba, że się przy tym ognisku grzejesz, albo przygotowujesz sobie
    posiłek.

    Piotrek

  • 9. Data: 2014-08-01 23:13:11
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Ćwiczyłem temat dawno temu, przy okazji pielęgnacji ogrodu (tuje).
    Stanowisko było takie: można palić wszystko co wyrosło na posesji, ale
    pod warunkiem, że nie stwarza to żadnego zagrożenia i nie jest w żaden
    sposób uciążliwe dla kogokolwiek.
    U mnie było - droga oraz niedalekie bloki, gdyż tuje strasznie dymią.

    Miłego
    Irek.N.

  • 10. Data: 2014-08-02 06:07:50
    Od: Jack <J...@w...pl>

    Palić możesz, ale pamiętaj że dym wydostaje się poza Twoją posesję.
    Jest to więc kwestia pewnej kultury osobistej...

    Może pal ogniska gdy wiatr będzie w inną stronę?
    Jeśli palisz często, to nie dziwię się sąsiadce...