    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Woda, przelew i podciśnienie - robi się lejek i hałasuje
    Date: Sat, 30 Sep 2017 21:49:59 +0000 (UTC)

    Cześć,

    Temat posta niezbyt precyzyjny, ale nie wiem jak to w kilku słowach
    opisać.

    Buduję filtr hydroponiczny do akwarium (z roślinami poza akwarium). Do
    zbiornika ponad akwarium (ponad metr - na szafie) pompowana jest woda,
    a ze zbiornika przelewem wraca do akwarium.

    Problem jest taki, że podczas tego przelewania robi się lejek (zasysa się
    woda z powodu podciśnienia w wężu), który wciąga powietrze i hałasuje.
    Sytuacja nagrana jest na filmie:

    https://www.youtube.com/watch?v=YOotv-f7Z6I

    Dodałem zawór, myślałem że jak odpowiednio zdławię przepływ, to poziom
    wody się podniesie, w pewnym momencie ciśnienie wyrówna się ze zdławionym
    podciśnieniem, ale nie chce to działać stabilnie - nawet jak uda mi się
    ustawić tak, że poziom wody jest na tyle wyżej odpływu, że lejek się nie
    robi, to po ok. pół godziny woda za bardzo się podnosi i czujnik poziomu
    wyłącza pompę.

    Lejek jako taki mi nie przeszkadza, tyle że on zaciągając powietrze
    hałasuje. Akwarium stoi w sypialni i wolałbym, żeby nie hałasowało.

    Średnica węży się zwiększy (teraz są węże 8mm, zamówiłem 12mm), więc
    podciśnienie - jeśli dobrze kombinuję - powinno się zmniejszyć, ale jeśli
    to nie pomoże, to macie jakiś pomysł, żeby jednak ten lejek nie hałasował?
    Założyć tam jakąś siatkę, rurkę z otworkami, może jeszcze inny patent?

    Pozdr.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]