  • 1. Data: 2017-09-30 23:49:59
    Temat: Woda, przelew i podciśnienie - robi się lejek i hałasuje
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Cześć,

    Temat posta niezbyt precyzyjny, ale nie wiem jak to w kilku słowach
    opisać.

    Buduję filtr hydroponiczny do akwarium (z roślinami poza akwarium). Do
    zbiornika ponad akwarium (ponad metr - na szafie) pompowana jest woda,
    a ze zbiornika przelewem wraca do akwarium.

    Problem jest taki, że podczas tego przelewania robi się lejek (zasysa się
    woda z powodu podciśnienia w wężu), który wciąga powietrze i hałasuje.
    Sytuacja nagrana jest na filmie:

    https://www.youtube.com/watch?v=YOotv-f7Z6I

    Dodałem zawór, myślałem że jak odpowiednio zdławię przepływ, to poziom
    wody się podniesie, w pewnym momencie ciśnienie wyrówna się ze zdławionym
    podciśnieniem, ale nie chce to działać stabilnie - nawet jak uda mi się
    ustawić tak, że poziom wody jest na tyle wyżej odpływu, że lejek się nie
    robi, to po ok. pół godziny woda za bardzo się podnosi i czujnik poziomu
    wyłącza pompę.

    Lejek jako taki mi nie przeszkadza, tyle że on zaciągając powietrze
    hałasuje. Akwarium stoi w sypialni i wolałbym, żeby nie hałasowało.

    Średnica węży się zwiększy (teraz są węże 8mm, zamówiłem 12mm), więc
    podciśnienie - jeśli dobrze kombinuję - powinno się zmniejszyć, ale jeśli
    to nie pomoże, to macie jakiś pomysł, żeby jednak ten lejek nie hałasował?
    Założyć tam jakąś siatkę, rurkę z otworkami, może jeszcze inny patent?

    Pozdr.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 2. Data: 2017-10-01 01:26:18
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 października 2017 06:50:00 UTC+9 użytkownik Adam Wysocki napisał:
> [...]
    > to nie pomoże, to macie jakiś pomysł, żeby jednak ten lejek nie hałasował?
    > Założyć tam jakąś siatkę, rurkę z otworkami, może jeszcze inny patent?

    https://www.google.co.kr/search?q=vortex+breaker&cli
    ent=ms-android-bullitt&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch
    &sa=X&ved=0ahUKEwiV9smkh87WAhVKFpQKHfmZCFAQ_AUIESgB&
    biw=360&bih=560

  • 3. Data: 2017-10-01 11:37:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-10-01 o 01:26, Konrad Anikiel pisze:

    > https://www.google.co.kr/search?q=vortex+breaker&cli
    ent=ms-android-bullitt&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch
    &sa=X&ved=0ahUKEwiV9smkh87WAhVKFpQKHfmZCFAQ_AUIESgB&
    biw=360&bih=560

    I powstaną cztery lejki. Cztery razy głośniejsze. ;-)

    Robert

  • 4. Data: 2017-10-01 11:42:15
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Nie, nie powstaną. Trust me, I'm a engineer :-)

  • 5. Data: 2017-10-01 14:06:39
    Od: 4...@g...com

    Daszek nad wlotem pod woda zrob. Nie bedzie zasysalo od gory. Moze pomoze. W wannie
    jak sie robi lejek to wsadzenie pod woda reki w lejek psuje go. Zeby sprawdzic cos
    plywajacego i sporo wiekszego nad wlotem poloz na wodzie.

  • 6. Data: 2017-10-02 16:20:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >się
    >woda z powodu podciśnienia w wężu), który wciąga powietrze i

    Rozumiem, ze to ma byc przy okazji automat do utrzymywania poziomu -
    tzn sam wlot jest takim automatem ?
    Bo obrocilbym ten wlot np w dol, to juz na pewno by nie zasysal
    powietrza ... ale dzialaloby to skokami :-)

    Z wezykiem zalozonym na wyplyw tez halasuje ?

    >Lejek jako taki mi nie przeszkadza, tyle że on zaciągając powietrze
    >hałasuje. Akwarium stoi w sypialni i wolałbym, żeby nie hałasowało.

    Powiekszyc srednice. Samego wlotu - taki stozek szeroki.

    >Średnica węży się zwiększy (teraz są węże 8mm, zamówiłem 12mm), więc
    >podciśnienie - jeśli dobrze kombinuję - powinno się zmniejszyć, ale
    >jeśli

    eee ... grozi ci raczej, ze ten waz nie bedzie calkowicie wypelniony
    woda.
    A wtedy ... moze byc slychac ze woda w nim ciutrka spadajac z duzej
    wysokosci.
    Zwinac w ladna spirale, zeby nie bylo pionowego spadku :-)

    >to nie pomoże, to macie jakiś pomysł, żeby jednak ten lejek nie
    >hałasował?
    >Założyć tam jakąś siatkę, rurkę z otworkami, może jeszcze inny
    >patent?

    Jesli rada Konrada nie wystarczy, to faktycznie rurka z otworkami z
    boku coraz wiekszymi ...

    J.

  • 7. Data: 2017-10-02 16:48:59
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-09-30 o 23:49, Adam Wysocki pisze:

> [...]
    > ustawić tak, że poziom wody jest na tyle wyżej odpływu, że lejek się nie
    > robi, to po ok. pół godziny woda za bardzo się podnosi i czujnik poziomu

    A nie można zasysać otworem skierowanym w dół oraz odpowiednio sterować
    pompką lub (i) zaworkiem w rurce odpływowej?

  • 8. Data: 2017-10-02 17:05:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-09-30 o 23:49, Adam Wysocki pisze:
    > może jeszcze inny patent?
    Może to:
    https://www.isi-dam.com/res/assets/ml_target/media/C
    uto/thumb_1024/IdealStandard_T8520_Cuto_abe1a7e99e81
    5279f7e4cece62dae651.jpg

    A jak za małe to zwiększyć średnicę dekielka.

    Robert

  • 9. Data: 2017-10-02 17:19:33
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-02 o 16:20, J.F. pisze:

    > Bo obrocilbym ten wlot np w dol, to juz na pewno by nie zasysal
    > powietrza

    Widziałem kiedyś jak strażak rurę do pompy zbyt płytko wsadził do sadzawki.
    Było tak jak poniżej.

    http://www.cbwmthai.org/FILECONTENT/image/Phase%20Se
    parator/Fig%20Gas%20Seperator%2019.jpg

    WM

  • 10. Data: 2017-10-02 17:52:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Widziałem kiedyś jak strażak rurę do pompy zbyt płytko wsadził do
> [...]

    Moze tak byc, choc przy tym przeplywie raczej bym sie nie spodziewal.

    Chociaz ... jak bedzie metrowy waz w dol, to moze ...

    J.