  • 1. Data: 2017-05-19 18:47:59
    Temat: Woda z maglownicy?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Rok temu mialem problem z maglownica, wybulilem 9 stowek, zregenerowali i
    tak sobie jezdzilem, ale ostatnio zauwazylem luz na kierownicy - coraz
    wiekszy tak naprawde. Strach jezdzic ponad setke bo mam wrazenie ze kola
    sie slizgaja (chociaz to tylko wrazenie). Podnioslem samochod zeby
    zerknac, czy to nie drazki, ale nie - z lewej manszety cieknie woda, kapie
    po kropelce... nie wiem czy to woda, ale wyglada jak woda, ma konsystencje
    wody, nie ma zapachu... smaku nie sprawdzalem.

    Czy w maglownicy moze byc taki plyn, podobny do wody? Mam (podobno)
    wspomaganie elektryczne, wiec plynu bym sie tam nie spodziewal... ale moze
    jakis olej, tylko olej bylby przeciez lepki... A moze zle to zabezpieczyli
    i podczas ulew, ktore niedawno byly, woda sie tam dostala i teraz sie
    wylewa?

    Nie jest to woda z chlodnicy, bo jest po jezdzie zimne.

    Jakies pomysly?

    --
    [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]

    Wysłano z telefonu bez polskiej klawiatury, przepraszam za brak polskich znaków

  • 2. Data: 2017-05-19 18:52:52
    Temat: Re: Woda z maglownicy?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19-05-2017 o 18:47, Adam Wysocki pisze:
> [...]
    > wylewa?
    >
    > Nie jest to woda z chlodnicy, bo jest po jezdzie zimne.

    Klimę w aucie masz?

  • 3. Data: 2017-05-19 19:14:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-05-19 o 18:47, Adam Wysocki pisze:

    > Czy w maglownicy moze byc taki plyn, podobny do wody? Mam (podobno)
    > wspomaganie elektryczne, wiec plynu bym sie tam nie spodziewal...

    Co to za samochód?
    Bo elektryczne wspomaganie może oznaczać, że jedynie napęd pompy
    hydraulicznej jest elektryczny, ale płyn hydrauliczny jak najbardziej w
    układzie wspomagania jest.

  • 4. Data: 2017-05-19 20:11:17
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    to nie wiesz, mercedes klasy s - bo zasłużył!

  • 5. Data: 2017-05-19 23:01:42
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Cavallino <c...@k...pl> wrote:

    > Klimę w aucie masz?

    Mam i nawet wtedy była odpalona, ale parownik jest po prawej stronie i tam
    ma ujście wody, a to kapie z lewej...

    Dziś się przejechałem, posiedziałem z włączoną klimą, poobserwowałem i nic
    nie kapie (ale luzy nadal są), tylko widać na manszecie, że była mokra...
    może dostała się tam woda, tylko skąd...

  • 6. Data: 2017-05-19 23:19:17
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    nadir <n...@h...org> wrote:

    > Co to za samochód?

    Yaris 1 gen po FL, 2004 r., wersja francuska.

    > Bo elektryczne wspomaganie może oznaczać, że jedynie napęd pompy
    > hydraulicznej jest elektryczny, ale płyn hydrauliczny jak najbardziej w
    > układzie wspomagania jest.

    Jak pytałem przy regeneracji rok temu, czy sprawdzą mi, czy nie ma opiłków
    metalu w płynie, bo nie mogę znaleźć zbiorniczka, to powiedzieli, że nie
    ma płynu, bo mam wspomaganie elektryczne :)

    Na pasku alternatora na pewno nie ma pompy wspomagania, wiem bo jak
    zakładałem klimę to dokładnie przestudiowałem ten fragment samochodu (bo
    dobierałem dodatkowe rolki, itd.). Za to w serwisówce do innego modelu
    (chyba nowszego, ale głowy nie dam) jest ta pompa i płyn.

  • 7. Data: 2017-05-20 07:45:09
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19-05-2017 o 23:01, Adam Wysocki pisze:

    > Mam i nawet wtedy była odpalona, ale parownik jest po prawej stronie i tam
    > ma ujście wody, a to kapie z lewej...

    Ale z prawej też?
    Bo może ujście przytkane i leci gdzieś bokiem, po przekładni....

  • 8. Data: 2017-05-22 12:53:53
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Cavallino <c...@k...pl> wrote:

    > Ale z prawej też?
    > Bo może ujście przytkane i leci gdzieś bokiem, po przekładni....

    Z prawej nie kapało nic. Nie wiem czy aż tyle tej wody by się skropliło,
    to nie było kilka kropel.

    W każdym razie w środę kończy mi się gwarancja na regenerację maglownicy,
    więc we wtorek podjadę zostawić samochód i zobaczymy, co magicy/rzeźnicy
    (zależnie od tego, którą opinię w Google się czyta) powiedzą.

    Rok temu wydali profesjonalną diagnozę: "o kur..., ale rozjebana"...

    Btw, gdyby rok temu w Google były takie opinie o nich, jak są teraz, to
    zostawiłbym furę gdzie indziej... a teraz nie mam wyboru, bo płacić drugi
    raz za regenerację magla mi się nie uśmiecha. Może przynajmniej tym razem
    nie rozwalą mi ABS-a.

  • 9. Data: 2017-05-22 16:52:58
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22-05-2017 o 12:53, Adam Wysocki pisze:

    > Z prawej nie kapało nic. Nie wiem czy aż tyle tej wody by się skropliło,
    > to nie było kilka kropel.

    No i też z klimy nie leci kilka kropel, raczej cienka strużka.
    W takiej domowej 5 l baniak napełnia się w max kilka godzin.

  • 10. Data: 2017-05-23 20:01:20
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-05-19 o 19:14, nadir pisze:

    > Co to za samochód?
    > Bo elektryczne wspomaganie może oznaczać, że jedynie napęd pompy
    > hydraulicznej jest elektryczny, ale płyn hydrauliczny jak najbardziej w
    > układzie wspomagania jest.

    Nie ma. Wspomaganie elektryczne jest elektrycznie realizowane przez
    silnik elektryczny i przekładnię ślimakową. Nie ma w ogóle pompy ani
    hydrauliki. U nas produkuje to Nexteer w Tychach i Gliwicach - produkują
    na cały świat.
    Swego czasu zwiedzałem tę fabrykę - produkuje się przekładnie o bodaj 3
    różnych klasach szczelności. Najbardziej szczelna jest hermetyczna,
    sprawdzana pod ciśnieniem. Ale tu chodzi o to, żeby woda się do środka
    nie dostawała.
    Wspomaganie jest założone na drążku kierowniczym, a nie na maglownicy.
    Tu jest zdjęcie:
    http://glowny-mechanik.pl/2016/10/11/40-milionow-sam
    ochodow-elektrycznymi-ukladami-kierowniczymi-nexteer
    -automotive/
    Coraz więcej aut ma wspomaganie elektryczne - to prostsze i tańsze
    rozwiązanie od hydraulicznego. Tam, gdzie mamy do czynienia z tzw.
    asystentami parkowania, gdzie kierownica sama się obraca, jest właśnie
    elektryczne wspomaganie realizujące skręcanie kół zgodnie z poleceniami
    komputera.

    T.