  • 1. Data: 2010-08-03 21:02:26
    Temat: Woltomierz 5.5 cyfry
    Od: Patryk <a...@o...pl>

    Witam
    Szukam w miare sensownego (dobry stosunek jakosci do ceny) multimetru
    5.5 cyfry. W tej chwili mam:
    -Metex 4650B 4.5 cyfry
    -Meratronik V553 4.5 cyfry

    Potrzebuje teraz lepszego miernika. Glownie zalezy mi na pomiarze napiecia
    stalego. AC i TrueRMS, pomiar opornosci mnie nie interesuje, aczkolwiek pewnie
    nie znajde samego woltomierza, tylko bedzie to multimetr. Nie potrzebuje
    az tak dokladnego pomiaru tych ac i omow. To na czym mi zalezy to
    szybki pomiar: podlaczam i czytam, a nie czekam... czekam az wynik sie
    ustabilizuje.

    Moze to byc miernik stacjonarny lub multimetr.
    Co byscie mi polecili?

    --
    Patryk

  • 2. Data: 2010-08-03 21:53:29
    Temat: Re: Woltomierz 5.5 cyfry
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Patryk wrote:

> [...]
    > ustabilizuje.
    >
    > Moze to byc miernik stacjonarny lub multimetr.

    Używane Agilenty są dobre. Czasem można trafić za jakieś 200EUR.

    Waldek

  • 3. Data: 2010-08-04 18:38:19
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Tue, 3 Aug 2010 21:02:26 +0000 (UTC), Patryk <a...@o...pl> wrote:

> [...]
    >ustabilizuje.
    >
    >Moze to byc miernik stacjonarny lub multimetr.

    Sanwa PC5000.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 4. Data: 2010-08-05 13:33:58
    Od: Patryk <a...@o...pl>

    Pawe? Paw?owicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> wrote:

    > Sanwa PC5000.

    Przyznam Ci się, że o nim myślałem.
    Szczególnie interesowała mnie funkcja zooma na bargrafie.
    Ale jak popatrzyłem na parametry, to na zakresie DCV jest 0.03% +- 2 cyfry
    Mierząc 15 V (akurat takie napięcia będę musiał dokładnie mierzyć, a ściślej:
    dokładnie porównywać) Sanwa da wynik 15*0.03%=0.0045. Dwie cyfry to na
    zakresie 50.000 da 0.002. W sumie 0.007, czyli 0.05%
    Zakres 50.0000 V da taką samą dokładność, czy do tego pójdzie lepsza
    rozdzielczość, to mogę tylko przypuszczać, w dataszicie o tym nie wspominają.

    Tymczasem mój Metex 4650 ma 0.05 + 3 cyfry, co da:

    15*0.05%=0.0075. Trzy cyfry dadzą 0.003, w sumie 0.011, czyli 0.07%

    Teraz więc pytanie, czy na zakresie 5.5 cyfry Sanwa nie utraci na
    rozdzielczości. Bo jeśli tak, to chyba lepiej dla mnie będzie kupić
    przetwornik ADC, widzę, że microchip ma coś do 22 bitów nawet, więc
    da się zrobić jakiś bateryjny mierniczek. Pytanie tylko czy dam radę
    tak liniowy dzielnik napięcia zrobić :(
    Ale jeżeli mam to używać jako miernik porównawczy, to i może się uda?

    --
    Patryk

  • 5. Data: 2010-08-05 20:21:53
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Patryk wrote:

> [...]
    > tak liniowy dzielnik napięcia zrobić :(
    > Ale jeżeli mam to używać jako miernik porównawczy, to i może się uda?

    Używany Schlumberger Solartron 7055 w podobnej cenie (ok. 330EUR z VATem) ma
    5.5 cyfry, ale dokładność 24h o ponad rząd wielkości lepszą. Tylko duża
    krowa. Za to w sieci masz też dokładną instrukcję jak toto kalibrować.

    Waldek