  • 1. Data: 2017-01-12 07:27:39
    Temat: Wpływ obróbki głowicy na stopień sprężania
    Od: k...@g...com

    Cześć.
    Pytałem w innym wątku ale obiło się bez echa a sprawa dość intersująca.

    O ile w dieslu ma podobno dodatnie skutki to ciekawi nie jak wygląda to w benzynie?

    Jaki wpływ na pracę silnika benzynowego ma planowanie głowicy np. o 0,2mm? Na ile
    prawdopodobne jest pojawianie się spalana stukowego?

  • 2. Data: 2017-01-12 09:01:25
    Temat: Re: Wpływ obróbki głowicy na stopień sprężania
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-12 o 07:27, k...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > Jaki wpływ na pracę silnika benzynowego ma planowanie głowicy np. o 0,2mm? Na ile
    prawdopodobne jest pojawianie się spalana stukowego?

    Zależy ile CR było wyjściowo. 0.2mm nie wniesie praktycznie żadnych
    zauważalnych zmian, a jak zbiera się więcej to są grubsze uszczelki po
    głowicę.

    Lewis

  • 3. Data: 2017-01-12 09:13:03
    Od: k...@g...com

    przecież cały czas się mówi że grubsze uszczelki dobiera się pod wystający tłok przy
    obróbce bloku oraz w dieslach a nie benzynach.
    Każdy pisze co innego, jak to w końcu jest?

  • 4. Data: 2017-01-12 09:14:56
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-12 o 09:13, k...@g...com pisze:
    > przecież cały czas się mówi że grubsze uszczelki dobiera się pod wystający tłok
    przy obróbce bloku oraz w dieslach a nie benzynach.
    > Każdy pisze co innego, jak to w końcu jest?

    W benzynikach nawet tzw kanapki się robi ;)

    Lewis

  • 5. Data: 2017-01-12 14:06:37
    Od: k...@g...com

    w sensie dwie uszczelki, jedna na drugą?
    A jak z Waszego doświadczenia to wygląda, pojawia się drastycznie spalanie stukowe
    czy nie widać roznicy?

  • 6. Data: 2017-01-12 15:19:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie sluchaj go z tymi uszczelkami, wpuszcza Cie w kanal. Oczywiscie idiotow nie
    brakuje i moga z piec zalozyc. Ale to idioci. Jedynym parametrem ktory jest istotny
    to czy przy maksymalnych obrotach tlok nie zawadzi o zawor, bo zawor nie zdazy sie
    schowac. Zebranie o dyche czy o pol milimetra nie ma zadnego znaczenia na spalanie
    stukowe. Dawno temu byla etylina 78 i dalo sie bez spalania stukowego jechac na niej
    duzym fiatem ktory wymagal lepszej. I jak nie dodawac ostro gazu to nie stukalo. Maly
    fiat mial stopien sprezania taki jak w silnikach zasilanych etylina 78 lub gorsza i
    wymagal 94. Wersja eksportowa 125p jaka byla na Chiny byla dostosowana do etyliny 78
    i roznila sie od normalnej walkiem aparatu zaplonowego, ustawieniem zaplonu i
    swiecami. Inny podobno tez byl regulator podcisnieniowy wyprzedzenia zaplonu, mial
    zmieniona charakterystyke, znaczy sie slabsza sprezyne.

  • 7. Data: 2017-01-12 17:24:28
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    swiecami. Inny podobno tez byl regulator podcisnieniowy wyprzedzenia zaplonu, mial
    zmieniona charakterystyke, znaczy sie slabsza sprezyne.

    Oczywiście że przy planowaniu i pozostawieniu seryjnego silnika nie ma
    sensu kombinacji z uszczelkami. Dlatego napisałem że nie zauważy żądnej
    różnicy.

    Ale skoro wspomniał, że to tylko w dieslach i przy występie tłoku ponad
    blok wkłada się grubą uszczelkę, to napisałem że w benzyniakach też...
    tylko, że takich które się uturbia i mocno dmucha, odpręża się między
    innymi kanapką. Oczywiście wypadałoby zmienić tłoki na jakiegoś JE,
    wossnera etc. odprężającego ale najtańsza jest kanapka.

    Lewis