  • 1. Data: 2018-12-16 01:33:01
    Temat: Wskaźnik naładowania akumulatora
    Od: kk <k...@o...pl>

    http://niusy.pl/@allegro.pl/a5h

    Może coś tak prostego wystarczy?

  • 2. Data: 2018-12-16 06:10:17
    Temat: Re: Wskaźnik naładowania akumulatora
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    kk <k...@o...pl> wrote:
    > http://niusy.pl/@allegro.pl/a5h
    >
    > Może coś tak prostego wystarczy?

    Niestety w samochodowym niewiele tym zdziałasz.

  • 3. Data: 2018-12-16 08:33:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moglbys napisac skad taki wniosek ze do auta sie nie nadaje. Nadaje sie do samochodu.
    Wlaczanie sie kolejnych kresek co ~0,6V jest wystarczajace .

  • 4. Data: 2018-12-16 10:23:33
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-16 08:33, Zenek Kapelinder wrote:
    > Moglbys napisac skad taki wniosek ze do auta sie nie nadaje. Nadaje sie do
    samochodu. Wlaczanie sie kolejnych kresek co ~0,6V jest wystarczajace .

    No właśnie wydaje się, że progi w jakich te bloki się załączają są
    całkiem całkiem. Oscyluje wokół tego o czym tutaj pisano.

    "Zależność napięcia od ilości śwecących bloków:
    - poniżej 9,9V - 0 bloków
    - 9,9V - 10,5V - 1 blok
    - 10,5V - 11,1V - 2 bloki
    - 11,1V - 11,7V - 3 bloki
    powyzej 11,7V - 4 bloki
    "

    Ja raczej tego nie będę instalował, ale sama koncepcja pokazywania
    bloków wydaje mi się słuszna.

  • 5. Data: 2018-12-16 10:27:54
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2018-12-16 01:33, kk wrote:
    > http://niusy.pl/@allegro.pl/a5h
    >
    > Może coś tak prostego wystarczy?

    Wolałbym z cyframi - w poprzednim samochodzie miałem dołożony taki
    zespolony z termometrem zewnętrznym, z jednym znakiem po przecinku.
    Ponadto full kresek tego z Allegro są już przy 11,7V, co moim zdaniem
    jest stanowczo za mało.

  • 6. Data: 2018-12-16 10:43:45
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-16 10:27, Uncle Pete wrote:

> [...]
    > zespolony z termometrem zewnętrznym, z jednym znakiem po przecinku.
    > Ponadto full kresek tego z Allegro są już przy 11,7V, co moim zdaniem

    Z samych cyfr niewiele wynika, pierniczy się równo jakie były, jakie
    powinny być. Właśnie taki skondensowany raport wydaje się najwłaściwszy.

    No ale faktycznie jest to trochę za mało w tym wskaźniku, takie do
    raportowania stanu akumulatora przed rozpoczęciem ładowania. Jest wersja
    4S http://niusy.pl/@allegro.pl/a5k ale w niej te progi są z kolei duże
    pasujące bardziej do sprawdzania ładowania.

    "Zależność napięcia od ilości świecących bloków
    - poniżej 13,2V - 0 bloków
    - 13,2V - 14 V - 1 blok
    - 14V - 14,8V - 2 bloki
    - 14,8V - 15,6V - 3 bloki
    powyzej 15,6V - 4 bloki
    "

    Ja tak się zastanawiam bo bym, sobie zrobił monitoring, ale nie wiem
    jakie stany byłyby dla mnie istotne. Pomysł jest taki by użyć niejakiego
    ESP i od razu wysyłać pomiar w eter. Bo jak mi samochód stoi to ja wcale
    nie zamierzam regularnie do niego chodzić by sprawdzić co pokazuje
    wskaźnik w nim zainstalowany.

  • 7. Data: 2018-12-16 11:17:21
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 16 Dec 2018 01:33:01 +0100, kk napisał(a):

    > http://niusy.pl/@allegro.pl/a5h
    >
    > Może coś tak prostego wystarczy?

    Tylko co to da?
    Jak spoczynkowo nie masz 11V to i tak samochód raczej się nie uruchomi -
    dowiesz się o tym bez wskaźnika.

    Jak cos, to zamontowałbym taki z wyświetlaczem napięcia - wtedy od razu
    ocenisz czy ładowanie jest poprawne.
    I dużo lepiej niż na takim małodokładnym wyświetlaczu zobaczysz jaki spadek
    napęcia powodować będzie kręcenie rozrusznikiem czy samo uruchomienie
    zapłonu lub świateł.

    Wtedy łatwiej będzie Ci się zawczasu zorientować w tym że nadchodzi zgon
    akumulatora.

  • 8. Data: 2018-12-16 11:17:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Dec 2018 01:33:01 +0100, kk napisał(a):
    > http://niusy.pl/@allegro.pl/a5h
    > Może coś tak prostego wystarczy?

    Nie nadaje sie - zly zakres napiec.

    https://allegro.pl/woltomierz-termometr-ladowarka-us
    b-do-auta-3w1-i7483945402.html
    https://allegro.pl/woltomierz-ladowarka-2xusb-3-1-a-
    termometr-4w1-i6304444549.html
    https://allegro.pl/oferta/ladowarka-samochodowa-wolt
    omierz-amperomierz-3-1a-7159726500

    J.

  • 9. Data: 2018-12-16 11:54:40
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-12-16 o 01:33, kk pisze:
    > http://niusy.pl/@allegro.pl/a5h
    >
    > Może coś tak prostego wystarczy?

    Moje propozycje:
    https://glowny-mechanik.pl/2017/08/23/woltomierz-sam
    ochodowy/

    Ja sam zamówiłem to:
    https://pl.aliexpress.com/item/DC-12-24V-4-In-1-2-US
    B-Ports-Universal-Dual-USB-Car-Charger-Adapter-LCD/3
    2663980645.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.59e85c0fAQRUzX

    Praktyka pokazuje, że jedno gniazdo ma 1 A, a drugie - 2,1 A.

    T.

  • 10. Data: 2018-12-16 12:34:10
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Z samych cyfr niewiele wynika, pierniczy się równo jakie były, jakie
    > powinny być. Właśnie taki skondensowany raport wydaje się najwłaściwszy.

    Wynika, wynika, wiem z autopsji. Widzisz, jak zmienia się napięcie w
    trakcie jazdy (doładowywania), kiedy włączasz światła, kiedy kręcisz
    rozrusznikiem. Cyferki bardzo łatwo się zapamiętują. Przy okazji okazało
    się, że Centra Futura dawała wyższe napięcie niż jakiś zwykły
    akumulator, który zamontowałem po wyeksploatowaniu Futury.

    > "Zależność napięcia od ilości świecących bloków
    > - poniżej 13,2V  -  0 bloków
    > - 13,2V - 14 V    -  1 blok
    > - 14V - 14,8V    -  2 bloki
    > - 14,8V - 15,6V    -  3 bloki
    > powyzej 15,6V   -  4 bloki

    Tu z kolei jest o jeden ząbek za wysoko.