  • 1. Data: 2010-05-15 10:10:35
    Temat: Wspolne i rozne elementy tablicy.
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Witajcie.
    Szukam rozwiazania takiego problemu.
    Mamy tablice jednowymiarowa, 4-elementowa.
    Wyszukujemy elementy tej samej wartosci i te, ktore sie roznia.
    Przyklad:
    1=2=3=4 - w wyniku mamy 1 grupe
    1=2=3<>4 - w wyniku mamy 2 grupy
    1=2 & 3=4 - tez 2 gr.
    1=3=4<>2 - rowniez 2
    ..i pozostale kombinacje

    Ostatnim przypadkiem bedzie 1<>2<>3<>4, czyli mamy 4 grupy.
    Ogolnie beda kombinacje: 1grupa, 2 grupy i 4 grupy.
    Macie jakis pomysl na prosty algorytm, ktory pokaze ilosc grup i zsumuje
    wartosci w poszczegolnych grupach?
    Moze jakis prosty przyklad?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-05-15 12:25:24
    Temat: Re: Wspolne i rozne elementy tablicy.
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 15 Maj, 12:10, Jacek <a...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Ogolnie beda kombinacje: 1grupa, 2 grupy i 4 grupy.
    > Macie jakis pomysl na prosty algorytm, ktory pokaze ilosc grup i zsumuje

    Nie kumam. Jak używasz znaku rownosci? czemu 1=2 ?
    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2010-05-15 12:48:07
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 15 May 2010 05:25:24 -0700 (PDT), Mariusz Marszałkowski
    napisał(a):

    > Nie kumam. Jak używasz znaku rownosci? czemu 1=2 ?
    > Pozdrawiam.

    Zasada jest taka, ze jezeli wszystkie 4 wartosc sa rowne, to sumujemy je
    jako jedna 'grupa'. Jezeli 1 i 2 wartosc jest rowna oraz 3 i 4 wartosc jest
    rowna, to sumujemy 1+2 (jedna grupa) i sumujemy 3+4 (druga grupa).
    Jezeli 1 i 2 i 3 sa rowne, to sumujemy 1+2+3 (jedna grupa) i zostaje 4 jako
    druga grupa.
    Ogolnie chodzi o to, ze znajdujemy w roznych kombinacjach rowne sobie
    wartosci z tablicy 4 elementow.
    Mam nadzieje, ze jasno sie wyrazilem;)

  • 4. Data: 2010-05-15 13:09:10
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Jacek pisze:
> [...]
    >>> 1=2=3=4 - w wyniku mamy 1 grupe
    >>> 1=2=3<>4 - w wyniku mamy 2 grupy
    >>> 1=2 & 3=4 - tez 2 gr.

> [...]
    > druga grupa.
    > Ogolnie chodzi o to, ze znajdujemy w roznych kombinacjach rowne sobie
    No nie za bardzo
    Masz na myśli to? Jeśli rozumiem, bardziej jasny dla programisty zapis.
    Matematyka też zresztą...
    v1=v2=v3<>v4

    ?

  • 5. Data: 2010-05-15 13:10:34
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 15 May 2010 15:09:10 +0200, Jacek Czerwinski napisał(a):

    > No nie za bardzo
    > Masz na myśli to? Jeśli rozumiem, bardziej jasny dla programisty zapis.
    > Matematyka też zresztą...
    > v1=v2=v3<>v4
    >
    > ?

    Tak. Chodzi o taki zapis i wszysktkie jego kombinacje.

  • 6. Data: 2010-05-15 16:19:55
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Jacek pisze:
    > Macie jakis pomysl na prosty algorytm, ktory pokaze ilosc grup i zsumuje
    > wartosci w poszczegolnych grupach?

    Sortujesz w dowolnym monotonicznym porządku. Zapisujesz pierwszy element
    jako "poprzedni" i iterujesz od POCZĄTKU posortowanej tablicy - jak
    bieżący jest równy "poprzedniemu" to zwiększasz licznik określający
    rozmiar grupy, jak jest różny to znaczy że się zaczęła kolejna grupa -
    wypisujesz info, zerujesz licznik i uaktualniasz "poprzedni".

    Michoo

  • 7. Data: 2010-05-15 18:54:32
    Od: Maciej Pilichowski <b...@S...FM>

    Jacek wrote:

    > Ogolnie beda kombinacje: 1grupa, 2 grupy i 4 grupy.

    Na przyklad:
    17, 5, 5, 21

    milego dnia, hej

  • 8. Data: 2010-05-15 21:50:33
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 15 Maj, 18:19, Michoo <m...@v...pl> wrote:

> [...]
    > rozmiar grupy, jak jest różny to znaczy że się zaczęła kolejna grupa -
    > wypisujesz info, zerujesz licznik i uaktualniasz "poprzedni".

    To chyba najlepszy sposób.
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-05-16 10:32:43
    Od: "j...@f...adres.to" <w...@c...barg.cy>

    Jacek wrote:
> [...]
    > Ogolnie beda kombinacje: 1grupa, 2 grupy i 4 grupy.
    > Macie jakis pomysl na prosty algorytm, ktory pokaze ilosc grup i zsumuje

    Jeśli rzeczywiście chcesz jako wynik dostać liczbę podzbiorów o takich
    samych elementach oraz dla każdego podzbioru sumę jego elementów, to
    jest to banalnie proste do zaprogramowania nawet w czymś takim jak awk.

    Przykładowy kod w awk :

    { wynik[$0]+=$0 }
    END { for (i in wynik) liczba_grup++
    print "grup jest " liczba_grup
    for (i in wynik) print "suma elementów o wartości " i " wynosi " wynik[i]
    }

    Na przykład dla danych wejściowych:
    0
    0
    1
    1
    2
    2
    2

    jako wynik działania powyższego kodu otrzymasz:
    grup jest 3
    suma elementów o wartości 0 wynosi 0
    suma elementow o wartości 1 wynosi 2
    suma elementow o wartości 2 wynosi 6

    j..

  • 10. Data: 2010-05-16 10:39:03
    Od: "j...@f...adres.to" <w...@c...barg.cy>

    Mariusz Marszałkowski wrote:

    > To chyba najlepszy sposób.

    Na podanie liczebności każdej grupy.
    Może tego właśnie chciał autor wątku, ale napisał coś innego.
    Poza tym twój algorytm musi najpierw posortować tablicę, a potem
    przeglądnąć ją element po elemencie.

    Aby uzyskać wynik taki, jak w twoim algorytmie, wystarczy tylko raz
    przeglądnąć tablicę. W awk wyglądałoby to mniej więcej tak:

    { wynik[$0]++ }
    END { for (i in wynik) liczba_grup++
    print "grup jest " liczba_grup
    for (i in wynik) print "w grupie elementów o wartości " i " jest "
    wynik[i] " elementów"
    }

    j..