  • 1. Data: 2016-06-24 10:45:42
    Temat: Wybór marki. Wybrać: ... ?
    Od: Marka <k...@g...com>

    Witam,
    czas na zmianę auta i dylemat: co wybrać?
    Mam wybór między dwoma samochodami:

    1. Toyota Yaris
    2. Volkswagen Golf.

    Oba samochody mają niemal te same cechy:
    - od pierwszego właściciela (od sąsiada z lewej i od sąsiada z prawej)
    - bezwypadkowe, widziałam/widuję je od nowego
    - były drugimi w rodzinie
    - sześcioletnie
    - garażowane
    - przebieg niecałe 60 i troszkę ponad 60 tys. km
    - pięć drzwi
    - klimatyzacja
    - silniki diesla
    - skrzynie manualne 5
    - nie ujeżdżała/katowała młodzież (dzieci sąsiadów dawno samodzielne)

    Auta oczywiście różnią się wielkością, spalaniem, temperamentem, ale dla mnie to
    mniej ważne (dotąd używam fabię I 1.4 benz. - i dam radę przesiąść się na Yarisa i
    Golfa tak samo)

    Ważniejsze jest co warto wybrać na kilka następnych lat, powiedzmy na 6-8 lat.
    Co będzie trwalsze, wdzięczniejsze, tańsze, mniej psujące? Toyota czy Volkswagen?

    Nie ma wyjście poza te dwa auta - żadnych handlarzy-pośredników-oszustów, komisów,
    kupowana w ciemno od obcych, ogłoszeń "pierwszy właściciel Niemiec co płakał goniąc
    do granicy" - nic takiego.

    Te dwa samochody znam "przez płot", widzę je codziennie i znam sąsiadów.
    Swoją Fabię kupiłam od ojca, i od nikogo kogo nie znam nie kupię auta (ani auta co go
    nie znam).

    Yaris 1.4 D4D
    Golf 1.9 TDI

    Pozdrawiam,
    Majka

  • 2. Data: 2016-06-25 08:50:09
    Temat: Re: Wybór marki. Wybrać: ... ?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24.06.2016 o 10:45, Marka pisze:
> [...]

    > Co będzie trwalsze, wdzięczniejsze, tańsze, mniej psujące? Toyota czy Volkswagen?

    Toyota.
    Do tego bez obciachu, że jeździsz autem uwielbianym przez polskie
    paździerstwo.
    Golf czy "Passek w tedeiuku" to już kultowe objawy tej choroby.

  • 3. Data: 2016-06-26 11:41:41
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2016-06-25 o 08:50, Cavallino pisze:

    > Toyota.
    > Do tego bez obciachu, że jeździsz autem uwielbianym przez polskie
    > paździerstwo.
    > Golf czy "Passek w tedeiuku" to już kultowe objawy tej choroby.

    Za to kobieta w Yarisie wygląda jakby zrobiła PJ na konkretny model
    samochodu i bała się jeździć czymkolwiek innym. ;)
    Choć rację odnośnie vw, niewątpliwie masz.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 4. Data: 2016-06-26 13:47:52
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 26.06.2016 o 11:41, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

    > Za to kobieta w Yarisie wygląda jakby zrobiła PJ na konkretny model
    > samochodu i bała się jeździć czymkolwiek innym. ;)

    Niechby nawet - ale przecież nie wygląda w nim źle?
    Do tego auto poręczne, a z silnikiem diesla całkiem miło jeżdżące.

  • 5. Data: 2016-06-27 13:04:26
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 24 Jun 2016 01:45:42 -0700 (PDT), w
    <4...@g...c
    om>, Marka
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Auta oczywiście różnią się wielkością, spalaniem, temperamentem, ale dla mnie to
    mniej ważne (dotąd używam fabię I 1.4 benz. - i dam radę przesiąść się na Yarisa i
    Golfa tak samo)

    Skoro tak, to: im mniej km robisz rocznie, tym bardziej Toyota.
    Im więcej, tym bardziej Golf.

  • 6. Data: 2016-06-27 13:52:51
    Od: p...@g...com

    --Ważniejsze jest co warto wybrać na kilka następnych lat, powiedzmy na 6-8 lat.

    14 lat to juz troche jest oba beda sie powoli sypac ale 1.9 TDI wytrzyma

    --Co będzie trwalsze, wdzięczniejsze, tańsze, mniej psujące? Toyota czy Volkswagen?

    VW ogarnia kazdy mechanik, czesci (zamiennikow) wbrod, wszystkie problemy rozklepane,
    diagnoza i ew. naprawa bedzie latwiejsza

    Golf jest wiekszy jesli do tego min. Comfortline to bym sie nie zastanawial

    PS znajoma byla rzekomo bardzo zadowolona z Yarisa, tak bardzo ze przesiadla sie na
    Tourana i jezdzi nim do dzis :-)

    P.