  • 1. Data: 2016-09-12 17:11:13
    Temat: Wybór zawodu - pytanie
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Może Wy mi tu poradzicie z wyborem kierunku studiów dla chłopaka.
    Pytam pod kątem przyszłej pracy.
    Wybiera między medycyną a automatyką i robotyką. (dość osobliwy to
    wybór, ale tak mu wypadło). Czy po AiR w pracy będzie taka orka, jak po
    medycynie?
    Jacek

  • 2. Data: 2016-09-12 17:37:26
    Temat: Re: Wybór zawodu - pytanie
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 12 września 2016 17:11:14 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    > Czy po AiR w pracy będzie taka orka, jak po medycynie?

    A ma jakieś zacięcie w kierunku dłubania w drutach, czy nie bardzo?
    Bo jak go to kompletnie nie rajcuje, to chyba nie ma sensu,
    w "terenie" będzie się męczył i frustrował, w biurze będzie gnił
    za małe pieniądze. Człowiek kumaty i w miarę obyty "orkę" ustawia sobie
    sam, ale to najpierw trzeba trochę się przemęczyć i poznać to i owo.

    L.

  • 3. Data: 2016-09-12 18:42:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Wybiera między medycyną a automatyką i robotyką. (dość osobliwy to
    >wybór, ale tak mu wypadło). Czy po AiR w pracy będzie taka orka, jak

    Lekarze wlasnie protestuja, bo chca trzy srednie krajowe zarabiac.
    Nie wiem jak tam z jezykami bedzie, ale ogolnie lekarze dobrze
    zarabiaja, a beda chyba coraz lepiej.

    No chyba zeby tak ... jakas elektronika medyczna ?
    Ktos musi te wszystkie urzadzenia serwisowac, projektowac, budowac, w
    tym i roboty ...

    J.

  • 4. Data: 2016-09-12 19:41:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-09-12 17:11, Jacek wrote:
    > Wybiera między medycyną a automatyką i robotyką. (dość osobliwy to
    > wybór, ale tak mu wypadło).

    Zdefiniuj "wypadło". Jakoś nie chce mi się wierzyć że stało się to poza nim.

    > Czy po AiR w pracy będzie taka orka, jak po
    > medycynie?

    To niech idzie na programowanie. Niedaleko od AiR a jak ma
    zainteresowania medyczne to znajdzie satysfakcjonującą pracę blisko
    medycyny.

    No chyba że to "wypadło" to dwie zniżki na studia i stad ten wybór z
    dwóch różnych biegunów :D

  • 5. Data: 2016-09-12 22:00:12
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wybiera między medycyną a automatyką i robotyką. (dość osobliwy to wybór,
    > ale tak mu wypadło). Czy po AiR w pracy będzie taka orka, jak po

    Niech zostanie prawnikiem. Dobre zarobki i żadnej odpowiedzialności.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

    ---
    Avast.

  • 6. Data: 2016-09-12 22:48:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 12 września 2016 21:58:53 UTC+2 użytkownik yabba napisał:
    > Niech zostanie prawnikiem. Dobre zarobki i żadnej odpowiedzialności.

    Panie kolego, proszę trzymać się tematu, do wyboru mamy szarpidruta
    i łapiducha. O gryzipiórkach mowy nie było :>

    L.

  • 7. Data: 2016-09-13 03:18:17
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 września 2016 00:11:14 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > Wybiera między medycyną a automatyką i robotyką. (dość osobliwy to
    > wybór, ale tak mu wypadło). Czy po AiR w pracy będzie taka orka, jak po

    Ja jestem po AIRze, moja żona po Akademii Medycznej, powiem tyle: gdyby to połączyć,
    to byłby product development manager cholernie drogich maszynek, super fucha.

    No ale nie da się połączyć, a już napewno nie w prosty sposób. Trzeba coś wybrać.
    Medycyna to jest dziedzina gdzie są strasznie durne regulacje, stowarzyszenia,
    korporacje zawodowe, kolesiostwo, kliki, koterie. Niektórzy lubią, ale większość
    ścisłych umysłów dostaje odruchów wymiotnych. Z kolei AiR to jest coś takiego jak
    "Budownictwo i Poezja", albo "Stolarstwo i Kosmonautyka". Ten kierunek jest
    kompletnym nieporozumieniem, nie ma takiego zawodu. To są studia które uczą różnych
    ciekawostek, ale to wszystko złożone do kupy nie tworzy inżyniera który potrafi coś
    konkretnego robić. Wiem co mówię, bo jestem po AiR, no i konstruuję wymienniki ciepła
    :-)

  • 8. Data: 2016-09-13 03:30:08
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Druga myśl: nie pytaj go co on chce studiować, tylko co chce w życiu robić. Ja wiem
    że to jest trudne pytanie, ale konieczność zastanowienia się nad tym może mu zapalić
    zupełnie inną lampkę w głowie niż to co widzi patrząc na dostępne kierunki na
    uczelniach. Jak już będzie wiedział co chce robić, to będzie mądrzejszy od doskonałej
    większości studentów ostatniego roku na wszystkich uczelniach razem wziętych. Z taką
    wiedzą może iść do kilku różnych uczelni i poprosić o umożliwienie studiowania
    jednego albo paru przedmiotów własnoręcznie wybranych z ich programów. Nawet jeśli
    nikt mu po tym nie da żadnego dyplomu, to pal sześć dyplom. Będzie umiał to co będzie
    chciał umieć, w odróżnieniu od wszystkich kolegów z dyplomami. A jeśli jest zdolny,
    to bez większego problemu znajdzie promotora i da radę eksternistycznie obronić jakąś
    pracę. Choć niekoniecznie w Polsce.

  • 9. Data: 2016-09-13 05:40:45
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-12 o 17:11, Jacek pisze:
> [...]
    > Wybiera między medycyną a automatyką i robotyką. (dość osobliwy to
    > wybór, ale tak mu wypadło). Czy po AiR w pracy będzie taka orka, jak po

    Inżynieria biomedyczna może być pewnym kompromisem.

    WM

  • 10. Data: 2016-09-13 12:30:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >inżyniera który potrafi coś konkretnego robić.
    >Wiem co mówię, bo jestem po AiR, no i konstruuję wymienniki ciepła

    Konradzie, ale nawet naszej biednej RP przybywa robotow pracujacych,
    maszyn CNC, linii automatycznych - ktos to musi programowac,
    serwisowac, sprzedawac, konfigurowac ...

    J.