  • 1. Data: 2010-07-03 17:12:35
    Temat: Wybrzuszenie opony - niebezpieczne ?
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Ale jaja. Dziś na myjce zauważyłem dziwne wybrzuszenie opony z przodu po prawej
    stronie. Wygląda to mało ciekawie, opona w tym miejscu jest miękka. Na feldze
    było lekkie czarne ptzytarcie (może ja albo żona zawadziliśmy o jakis
    krawężnik?). ale nie o to chodzi ... czy jazda z taka opona jest bezpieczna?
    Muszę do wtorku dojeździc, bo dopiero we wtorek będę miał czas, aby podjechac do
    ASO zgłosic ten problem. Jutro muszę zrobić w trasie około 300km i pytanie czy
    będzie to bezpieczne jechać z taka oponą? Cisnienie w oponie 2.4. Czy takie cos
    mógł zrobić "Pan Gienek" wymieniając oponę bez dobrej maszyny? Dawałem raz do
    takiego Gienia i więcej nie będę widząc jak się męczył godzinę z jednym kołem.

    Zrobiłem dwie foty tego wybrzuszenia:

    http://www.katanka.vel.pl/mondeo/opona_1.jpg

    http://www.katanka.vel.pl/mondeo/opona_2.jpg

    Ps. Mało tego. Wczoraj wracałem z Katowic w nocy i zobaczyłem długa prostkę i
    zero aut. No to wdepnąłem gaz i rozpędziłem się do 240km/h. Nie wiem czy opona
    juz wtedy była wybrzuszona, ale jak sobie pomyslę, że przy tej prędkości mogła
    strzelić, to mnie ciarki przechodzą ... Pewnie by nie było co zbierać z barierek

    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
    www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

  • 2. Data: 2010-07-03 17:13:53
    Temat: Re: Wybrzuszenie opony - niebezpieczne ?
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Katanka wrote:
> [...]
    > miękka. Na feldze było lekkie czarne ptzytarcie (może ja albo żona
    > zawadziliśmy o jakis krawężnik?). ale nie o to chodzi ... czy jazda z

    Dodam, że opona to 235x40/R18 jesli to ma jakiekolwiek znaczenie.

  • 3. Data: 2010-07-03 17:14:50
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Katanka pisze:
> [...]
    > zawadziliśmy o jakis krawężnik?). ale nie o to chodzi ... czy jazda z
    > taka opona jest bezpieczna? Muszę do wtorku dojeździc, bo dopiero we

    Opona do wymiany, wjechales w dziure albo za szybko na kraweznik.
    Ja bym na twoim miejscu nie przekraczal 200km/h takim kartoflem.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 4. Data: 2010-07-03 17:17:55
    Od: "Piotr" <...@w...pl>

    Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Dodam, że opona to 235x40/R18 jesli to ma jakiekolwiek znaczenie.

    zdecydowanie nie ( przy wiekszych prędkościach), podjechałbym do dobrego
    wulkanizatora żeby stwierdzic co sie stało, mogły popękać w tym miejscu
    wzmocnienia
    p.

  • 5. Data: 2010-07-03 17:19:04
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    DoQ wrote:

    > Opona do wymiany, wjechales w dziure albo za szybko na kraweznik.
    > Ja bym na twoim miejscu nie przekraczal 200km/h takim kartoflem.

    No własnie ja nie wjechałem, bo staram się wszystkie dziury omijac. Mogła żona,
    zaraz jej spytam. 200km/h to nie ma bata, nie pojadę (strach), ale czy około
    120km/h będzie ok? Przeciez się na dwu-pasie nie będę ciągnął 80km/h jutro :)

  • 6. Data: 2010-07-03 17:20:28
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Katanka pisze:

    > No własnie ja nie wjechałem, bo staram się wszystkie dziury omijac.
    > Mogła żona, zaraz jej spytam. 200km/h to nie ma bata, nie pojadę

    Żona się nie przyzna:)

    > (strach), ale czy około 120km/h będzie ok? Przeciez się na dwu-pasie nie
    > będę ciągnął 80km/h jutro :)

    Jeśli opona ma indeks W czy Y to imho spokojnie 150 mozesz jeszcze na
    niej pojechac.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 7. Data: 2010-07-03 17:22:18
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    DoQ wrote:

    > Żona się nie przyzna:)

    > Jeśli opona ma indeks W czy Y to imho spokojnie 150 mozesz jeszcze na
    > niej pojechac.

    Ma Y :) Dzieki!

  • 8. Data: 2010-07-03 17:23:06
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Katanka pisze:

    > Ma Y :) Dzieki!

    Ale i tak ją wymień !:)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 9. Data: 2010-07-03 17:24:04
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Piotr wrote:

    > zdecydowanie nie ( przy wiekszych prędkościach), podjechałbym do
    > dobrego wulkanizatora żeby stwierdzic co sie stało, mogły popękać w
    > tym miejscu wzmocnienia

    No to we wtorek podskoczę do ASO. Pytania dwa - czy uznaja w ramach reklamacji?
    Czy przy jednej oponie do wymiany z przodu (opona ma rok) trzeba będzie
    wymieniać drugą z przodu? Logika podpowiada, że warto wymienić obie, aby było po
    równo bieżnika.

  • 10. Data: 2010-07-03 17:24:38
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    DoQ wrote:

    > Ale i tak ją wymień !:)

    To wiem, do wtorku musi wytzrymac, potem do wymiany.