  • 1. Data: 2018-02-02 06:14:20
    Temat: Wybudzanie dysku sieciowego
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W mojej sieci lokalnej pracuje paroletni dysk NAS (WD MyBook Live 1GB).
    Już parokrotnie zaobserwowałem dziwny objaw, kiedy włączenie jakiegoś
    programu (np. przeglądarki WWW na pececie albo jakiejś multimedialnej
    apki - choćby odtwarzacza YouTube'a na telefonie z Androidem) powodowało
    wybudzenie dysku.
    Co może powodować taki objaw? To powód do obaw?

  • 2. Data: 2018-02-02 10:53:50
    Temat: Re: Wybudzanie dysku sieciowego
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Mam telefon, który się wybudza, gdy wciskam coś na pilocie do tunera TV (ab).
    Przy czym za cholerę ten telefon (B2710) nie ma wbudowanej ani IRDA ani wifi.
    No cuda Panie...

    -----

  • 3. Data: 2018-02-02 14:34:34
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-02 o 06:14, Atlantis pisze:

> [...]
    > wybudzenie dysku.
    > Co może powodować taki objaw? To powód do obaw?

    Gówniane oprogramowanie które sobie skanuje sieć w poszukiwaniu
    nie wiadomo czego. Czy powinno wzbudzać obawy? wedle producentów takiego
    softu nie powinno.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2018-02-03 11:11:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2/2/2018 6:14 AM, Atlantis wrote:
> [...]
    > programu (np. przeglądarki WWW na pececie albo jakiejś multimedialnej
    > apki - choćby odtwarzacza YouTube'a na telefonie z Androidem) powodowało

    Masz jakiś dysk podpiety na stałe do litery dysku? Jesli tak to pisz do
    programostów po co im skanowanie napędow na starcie.

    W niektórych windowsach można było skutecznie uniemozliwiśc odpalanie
    połowy programów jesli tylko postawiło się w sieci sambę z uszkodzonym
    protokolem i zamontowalo dysk z takiego zasobu.