  • 21. Data: 2019-03-15 10:32:19
    Temat: Re: Wycinak do zwykłej stali a nierdzewka
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Jakieś 3. W porywach 4.

    Aż sobie imadło przewiercił. :-)

    Robert

  • 22. Data: 2019-03-15 11:42:27
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    Na wiertarce kolumnowej może solidnie docisnąć i wiór jest gruby.

    Choinka jest wykonana do wiercenia ścianki maksymalnie do 5mm grubości.
    Przy większej grubości może równolegle zacząć skrawać ostrze następnego
    stopnia, co zwiększy obciążenie narzędzia.
    Ręcznej wiertarki można wtedy nie utrzymać, co grozi wyrwaniem.

    > Aż sobie imadło przewiercił. :-)

    Chciał pokazać jakie odporne jest to narzędzie.
    Celowo przesadził z warunkami testu, co przyznaje w komentarzu.

    WM

  • 23. Data: 2019-03-15 11:45:20
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 13.03.2019 o 20:41, Lisciasty pisze:
    > Takie może głupie pytanie. Jest sobie wycinak np. o średnicy
    > 22,5mm do czynienia otworów w zwykłej blasze stalowej
    > (grubość 2-3 mm). Taki prosty, śrubowy, za 200 zeta.
    > Chciałbym tym wyciąć ze 2-3 otwory w nierdzewce,
    > czy to ma się szansę udać, czy niekoniecznie?
    > Po tej operacji rzeczony wycinak może się nawet nadawać do utylizacji,
    > nie jest to istotne.
    >
    > L.

    Jeżeli jeszcze nie spróbowałeś, to spróbuj. Najwyszej wycinak zniszczysz.
    Ja preferuję do nierdzewki takie coś:
    https://allegro.pl/kategoria/akcesoria-i-osprzet-otw
    ornice-147674?string=Zestaw%20otwornic%20MAKITA%20HS
    S&order=m&bmatch=baseline-var-n-dict-sort-sqm-hou-1-
    2-0313
    Plus olej Terebor.
    Jacek

  • 24. Data: 2019-04-15 14:31:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 15 marca 2019 07:29:41 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
    > Weź to zmierz jak już wytniesz tę dziurę. Na moje oko to tam jest blacha 1.5 mm.

    Masz zajebiste oko :] Tam faktycznie jest 1,5mm.

    Dziura poszła choinką Milłoki kobaltową za worek złota. Szło niełatwo ale
    i nie najgorzej. Jeszcze parę dziur zostało do zrobienia, ale dziurkę
    wstępną musiałem robić zwykłym wiertłem bo ten pilot od choinki
    jest jakiś słaby. Chyba że nim się nie powinno robić dziur... Ale pióra
    ostre ma, kurde... Fakt faktem że wyszło ładnie i bez zadziorów.

    L.

  • 25. Data: 2019-04-15 15:07:53
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2019 14:31:34 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > jest jakiś słaby. Chyba że nim się nie powinno robić dziur... Ale pióra
    > ostre ma, kurde... Fakt faktem że wyszło ładnie i bez zadziorów.

    A to milłoki ma normalny ścin jak zwykłe wiertła do metalu? Duży? Ja zawsze biorę
    wiertło pilotowe o 1 mm większe od ścinu następnego. Napunktować trzeba tak żeby
    wgniecenie było większe od ścinu wiertła pilotowego. Jak dasz radę napuntować tak że
    wgniecenie będzie większe od ścinu choinki, to pilotowego nie potrzebujesz.

  • 26. Data: 2019-04-15 17:03:24
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2019 15:07:55 UTC+2 użytkownik Konrad Anikiel
    napisał:

    > A to milłoki ma normalny ścin jak zwykłe wiertła do metalu? Duży?

    https://tinyurl.com/y3qdv3kh

    Takie to toto. Ja tam się na ścinach nie wyznaję ;)

    > Ja zawsze biorę wiertło pilotowe o 1 mm większe od ścinu następnego.
    > Napunktować trzeba tak żeby wgniecenie było większe od ścinu wiertła
    > pilotowego.

    Zrobiłem dziursko tanim wiertłem szóstką a potem już choinka pojechała
    jak w masło. Ten początek był ciężki tylko.

    > Jak dasz radę napuntować tak że wgniecenie będzie większe od ścinu choinki,
    > to pilotowego nie potrzebujesz.

    No właśnie nie szło. Memłałem z 10 minut tą dziurę i tylko wgłębienie
    powstało i nie chciało leźć dalej.

    L.

  • 27. Data: 2019-04-17 12:33:45
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-04-15 o 17:03, Lisciasty pisze:

    > https://tinyurl.com/y3qdv3kh
    >
    > Takie to toto. Ja tam się na ścinach nie wyznaję ;)

    184 $
    Rzeczywiście worek!

  • 28. Data: 2019-04-17 22:28:31
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 17 kwietnia 2019 12:33:47 UTC+2 użytkownik robot napisał:
    > 184 $
    > Rzeczywiście worek!

    To jakaś cena dla bogatych Amerykusów. Ja w wiejskim sklepie żelaznym
    (kalosze, śrubokręty, gwoździe, taczki, grabie, poidła dla krów,
    sznurek, drut, mydło, powidło i wiertła Milłoki) dałem 340 zł netto.
    Nadal dużo ale jednak nie aż taki worek ;)

    L.

  • 29. Data: 2019-04-29 13:25:10
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 kwietnia 2019 05:28:32 UTC+9 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > sznurek, drut, mydło, powidło i wiertła Milłoki) dałem 340 zł netto.
    > Nadal dużo ale jednak nie aż taki worek ;)

    W Gdyni w Metalzbycie na łużyckiej leży takie coś za 37,50 PLN.

  • 30. Data: 2019-04-29 15:42:54
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 29 kwietnia 2019 13:25:11 UTC+2 użytkownik Konrad Anikiel
    napisał:
    > W Gdyni w Metalzbycie na łużyckiej leży takie coś za 37,50 PLN.

    Demyt, ale kobaltowe? To trza brać i sprzedawać za 8x więcej, marża
    jak na narkotykach ;P

    L.