  • 51. Data: 2019-05-06 11:42:19
    Temat: Re: Wycinak do zwykłej stali a nierdzewka
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 maja 2019 14:40:33 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    urządzenia do gazu skroplonego. Te dzisiejsze laby mają zwykle control room bardziej
    wypasiony niż dziesięcioletnie (znaczy nówki) supernowoczesne elektrownie zbudowane z
    materiałów których do dzisiaj nie ma na rynku. Im większe spowolnienie na światowych
    rynkach tym więcej idzie kasy w r&d, bo nie ma innej ucieczki.

    > Ano wlasnie - jak sie kazdy ulamek % sprawnosci turbiny liczy, to nie
    > ma innego wyjscia.
    >
    > Tylko gdzie taki Dolmel mial swoj lab ?
    > A gdzie ma np Siemens ?
    > Czy RR, jesli mowisz, ze robia turbiny parowe.

    Ja Ci podaję adres koreańskiej agencji badającej to o co pytasz, a Ty mówisz że to
    zły adres. To co, mam teraz szukać gdzie inni mają swoje laby?

  • 52. Data: 2019-05-06 12:41:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Ja Ci podaję adres koreańskiej agencji badającej to o co pytasz,
    >a Ty mówisz że to zły adres.

    Baza lotnicza ? Badaja silniki lotnicze, czy turbiny parowe ?

    >To co, mam teraz szukać gdzie inni mają swoje laby?

    Wystarczy jeden przyklad. Moze byc koreanski producent turbin ...
    parowych.

    Ale ... jesli jest taka państwowa agencja ... czyzby producenci nie
    mieli wlasnych labów ?

    Siemens to akurat podejrzewam, ze ma gdzies testową elektrownie, i
    moze sobie sprawdzic. Duza firma.
    A mniejsze ?

    P.S. The sale is part of Rolls Royce's plan to withdraw from the steam
    turbine business.
    https://www.modernpowersystems.com/news/newsrolls-ro
    yce-sells-allen-steam-turbines

    To bylo 20 lat temu ... juz wtedy ocenili, ze kilogram turbiny parowej
    za malo kosztuje, i wiecej zarobia na turbinach gazowych ? :-)

    PPS. Z tego co widze, to na statkach turbiny parowe ciagle sie
    zdarzaja. W tym np tych do przewozu LNG.
    Czyzby nie udalo sie zasilic okretowych diesli metanem, a kociol moze
    byc opalany byle czym ?
    A turbiny gazowe na statkach niepopularne ?

    PPPS. w firmie zle sie dzieje, czy na odwrot - dobrze
    https://www.rp.pl/Lotnictwo/190509768-Rolls-Royce-za
    panowal-nad-kosztami-silnikow-Trent.html

    "Firma z Derby dokonała już w bilansie odpisu 790 mln funtów (1mld
    dolarów) na wymianę szybciej korodujących lub pękających łopatek
    turbiny w tych samolotach. Teraz ogłosiła, że koszt likwidacji tego
    problemu mieści się we wcześniejszym oszacowaniu. Reszta biznesu
    odbywa się normalnie, więc RR jest pewien, że osiągnie w całym roku
    zysk operacyjny i przepływy wolnej gotówki 700 mln funtów (913 mln
    dolarów), plus minus o 100 mln.

    Na początku tygodnia rząd zawiesił Rolls-Royce w programie szybkiego
    regulowania płatności (PPC), który wymaga od jego sygnatariuszy
    regulowania przynajmniej 95 proc. faktur dostawców w ciągu 60 dni "

    O co chodzi z tymi łopatkami - czemu koroduja/pekaja ?

    J.

  • 53. Data: 2019-05-06 13:38:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2019-05-06 o 07:36, J.F. pisze:

    >Klient przetestuje najlepiej :)

    Ale koszta/straty moga byc za duze.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Firestone_and_Ford_tir
    e_controversy

    I nie wiadomo, kto winny.

    J.

  • 54. Data: 2019-05-07 03:33:48
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 maja 2019 19:43:22 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > Baza lotnicza ? Badaja silniki lotnicze, czy turbiny parowe ?

    Badają to co się bada w projekach rozwojowych którymi zajmują się rządwe agencje.

    > Wystarczy jeden przyklad. Moze byc koreanski producent turbin ...
    > parowych.

    To już by był drugi.

    > Ale ... jesli jest taka państwowa agencja ... czyzby producenci nie
    > mieli wlasnych labów ?

    Nie zawsze się opłaca, natomiast zawsze jest w firmie więcej projektów niż pozwala na
    to pojemność własnych pomieszczeń.

    > Siemens to akurat podejrzewam, ze ma gdzies testową elektrownie, i
    > moze sobie sprawdzic. Duza firma.
    > A mniejsze ?

    Siemens współpracuje z ogromną liczbą firm w których może coś tam sprawdzić na
    pracującym systemie. Takim który sam zbudował, albo który zbudował ktoś inny. Tak
    narawdę rzadko się zdarza żeby to było laboratorium r&d.

> [...]
    >
    > To bylo 20 lat temu ... juz wtedy ocenili, ze kilogram turbiny parowej
    > za malo kosztuje, i wiecej zarobia na turbinach gazowych ? :-)

    No, wyjaśnij to.

> [...]
    > byc opalany byle czym ?
    > A turbiny gazowe na statkach niepopularne ?

    Tak.

> [...]
    > regulowania przynajmniej 95 proc. faktur dostawców w ciągu 60 dni "
    >
    > O co chodzi z tymi łopatkami - czemu koroduja/pekaja ?

    Nieprzewidziana interakcja kilku różnych mechanizmów zniszczenia.

  • 55. Data: 2019-05-07 06:36:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A co - wyslac niesprawdzona konstrukcje do klienta ?

    Dlaczego nie? Nie wszystko się da czy jest sens testować. Statki
    testujesz? Budynki? :) Duże, unikatowe i drogie zawsze są trochę na
    zasadzie ryzyka.

    --
    Marcin

  • 56. Data: 2019-05-07 18:01:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Badają to co się bada w projekach rozwojowych którymi zajmują się
    >rządwe agencje.

    A jak jakas tam Koreanska Grupa Energetyczna stawia nowa elektrownie,
    to rzadowa agencja cos sprawdza ?

    A nawet zakladajac, że maja same panstwowe elektrownie, albo
    powierzaja testowanie w/w agencji ...potrafia tam sprawdzic turbine
    parowa 500MW ?
    Bo komina nie widze, ale moze niepotrzebny ...

    >Nie zawsze się opłaca, natomiast zawsze jest w firmie więcej
    >projektów niż pozwala na to pojemność własnych pomieszczeń.

    Ze drogo i miejsce zajmuje, to ja wiem, wszak do tego piję :-)

    Panstwo wybudowalo, i dzieki temu moze byc teraz kilka malych firm ?

    Ale transport tez kosztuje ...

    >Siemens współpracuje z ogromną liczbą firm w których może coś tam
    >sprawdzić na pracującym systemie.
    >Takim który sam zbudował, albo który zbudował ktoś inny.

    Dokladnie. To przy okazji remontu pewni mozna sie dogadac na maly
    eksperyment.

    >Tak narawdę rzadko się zdarza żeby to było laboratorium r&d.

    Tylko potem elektrownia mowi "chcemy nowy blok postawic. Wiekszy,
    lepszy".
    I co - zamawiaja niesprawdzony prototyp ?

    postep jest tu powolny, to pewnie Siemens potrafi zrobic cos troche
    wiekszego niz poprzednio ... ale jednak ryzyko.

    yce-sells-allen-steam-turbines

    >No, wyjaśnij to.

    Ale co tu wyjasniac ?
    Wydaje mi wie, ze parowych RR juz nie robi.

    Widac sie nie oplacaly :-)

    >>> https://www.rp.pl/Lotnictwo/190509768-Rolls-Royce-za
    panowal-nad-kosztami-silnikow-Trent.html

    >Nieprzewidziana interakcja kilku różnych mechanizmów zniszczenia.

    A jak w takiej nowej, lepszej elektrowni tez dojdzie do
    nieprzewidzianych reakcji ?

    J.

  • 57. Data: 2019-05-08 05:58:33
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 maja 2019 01:03:36 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

    > Ze drogo i miejsce zajmuje, to ja wiem, wszak do tego piję :-)
    >
    > Panstwo wybudowalo, i dzieki temu moze byc teraz kilka malych firm ?

    Woda mineralna dla kierowcy ciężarówki kosztuje najwięcej. Prawie tysiąc wonów za
    małą buteleczkę.

    > Dokladnie. To przy okazji remontu pewni mozna sie dogadac na maly
    > eksperyment.

    Dogadują się przy innej okazji. Przy okazji remontu to jest za późno.

    > Tylko potem elektrownia mowi "chcemy nowy blok postawic. Wiekszy,
    > lepszy".
    > I co - zamawiaja niesprawdzony prototyp ?

    Zamawiają turbinę.

    > postep jest tu powolny, to pewnie Siemens potrafi zrobic cos troche
    > wiekszego niz poprzednio ... ale jednak ryzyko.

    Wszędzie jest ryzyko. Niektórzy tym ryzykiem zarządzają zatrudniając inżynierów.

    > Ale co tu wyjasniac ?
    > Wydaje mi wie, ze parowych RR juz nie robi.
    >
    > Widac sie nie oplacaly :-)

    Jestem pod wrażeniem.

    panowal-nad-kosztami-silnikow-Trent.html

    > A jak w takiej nowej, lepszej elektrowni tez dojdzie do
    > nieprzewidzianych reakcji ?

    A gdyby tu było nagle przedszkole w przyszłości...

  • 58. Data: 2019-05-08 16:06:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Tak.

    >Tak.

    To mi troche zaimponowali.

    >Woda mineralna dla kierowcy ciężarówki kosztuje najwięcej. Prawie
    >tysiąc wonów za małą buteleczkę.

    Da mu sie limit 1 buteleczki dziennie, i to w ogole nie sa koszta :-)

    >Dogadują się przy innej okazji. Przy okazji remontu to jest za późno.

    To byl pomysl, na nowe, lepsze lopatki, to wydaje mi sie wlasciwy
    moment.

    >Zamawiają turbinę.

    No to spodziewaja sie, ze dostana sprawdzony produkt o deklarowanych
    wlasciwosciach.
    Producent ich troche oszukuje, czy cofamy sie w czasie - gdzie
    sprawdzil nowo oferowany model ?

    >Wszędzie jest ryzyko. Niektórzy tym ryzykiem zarządzają zatrudniając
    >inżynierów.

    A potem przychodza "nieprzewidziane mechanizmy" :-)

    J.