  • 1. Data: 2011-07-04 11:14:27
    Temat: Wyciskanie oleju z popychaczy.
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    Nowe popychacze hydrauliczne są wypełnione olejem. Część mechaników
    twierdzi, że przed montażem konieczne jest wyciśnięcie z nich tego
    oleju. Inni twierdzą, że wręcz przeciwnie, nie należy tego robić i
    montować jak jest.

    W dokumentacji technicznej silnika, w sekcji opisującej wymianę
    popychaczy nie ma nic na temat wyciskania z nich oleju.

    Jak to jest faktycznie ? Czy jest to tylko zabieg rodem z
    "wudu"(podniesienie ego speca ? ;)) czy jednak ma to racjonalne podłoże.
    A jeśli tak, to jakie ?

  • 2. Data: 2011-07-04 14:18:38
    Temat: Re: Wyciskanie oleju z popychaczy.
    Od: kan <k...@o...pl>

    On 2011-07-04 11:14, MMS wrote:
> [...]
    >
    > Jak to jest faktycznie ? Czy jest to tylko zabieg rodem z
    > "wudu"(podniesienie ego speca ? ;)) czy jednak ma to racjonalne podłoże.

    Nie powinnno się wyciskać oleju. Przed pierwszym montażem popychacze
    specjalnie zalane są niskolepkościowym olejem. Wyciskanie oleju przez
    niektórych magoli wynika z ich nie wiedzy na temat montażu popychaczy
    hydraulicznych. Po zamontowaniu popychaczy trzeba odczekać pewien czas
    zanim "siądą" i będzie można obrócić wałem. Wyciskając olej
    przyśpieszają całą procedurę, ale zanim popychacze napełnią się olejem
    to wszystko się mocno wytłucze.

    --
    Pozdrawiam,
    kan

  • 3. Data: 2011-07-04 14:32:57
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

> [...]
    > całą procedurę, ale zanim popychacze napełnią się olejem to wszystko się

    Mój mechanior robi tak, że nie dość, że nie czyści z tego oleju popychaczy,
    to po wymianie i złożeniu tego, z 10 razy kręciliśmy silnik rozrusznikiem, z
    odłączonym zapłonem,
    i dopieor po dłuższej chwili było odpalone, było słychac jak zawory się
    tłuką ok. 1-2 minuty,
    a potem coraz równiej i ciszej,
    po jakiś 10-15 minutachw wszystko było idealnie.
    pozdr.
    gr

  • 4. Data: 2011-07-04 16:31:36
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-07-04 15:18, kan pisze:

> [...]
    > zanim "siądą" i będzie można obrócić wałem. Wyciskając olej
    > przyśpieszają całą procedurę, ale zanim popychacze napełnią się olejem

    Ano właśnie tak myślałem, że się nie wyciska. Bo jaki sens miałoby
    napełnianie ich podczas produkcji przez fabrykę i dostarczaniu
    wypełnionych olejem.

    Jest jakiś określony czas, który trzeba odczekać zanim siądą ? Czy to
    trzeba sprawdzać np. kręcąc ręcznie wałem ?

    Dzięki.

  • 5. Data: 2011-07-04 16:32:57
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-07-04 15:32, GR001 pisze:

    > Mój mechanior robi tak, że nie dość, że nie czyści z tego oleju popychaczy,
    > to po wymianie i złożeniu tego, z 10 razy kręciliśmy silnik rozrusznikiem, z
    > odłączonym zapłonem,

    Ale chyba przed tym trochę odczekuje ?

  • 6. Data: 2011-07-04 18:23:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-07-04 11:14, MMS pisze:
> [...]
    >
    > Jak to jest faktycznie ? Czy jest to tylko zabieg rodem z
    > "wudu"(podniesienie ego speca ? ;)) czy jednak ma to racjonalne podłoże.

    Jak kupiłem komplet popychaczy, dodana była do nich instrukcja.

    Mówiła że każdy z popychaczy przed montażem należy zanurzyć w oleju
    silnikowym otworkiem w górę i kilkukrotnie nacisnąć tłoczek aż przestaną
    wylatywać z niego bąbelki.
    Dopiero wtedy zamontować.

    Więc wyciśnięcie owszem, ale wygląda na to że powietrza.

  • 7. Data: 2011-07-05 09:25:54
    Od: kan <k...@o...pl>

    On 2011-07-04 16:31, MMS wrote:
    > Jest jakiś określony czas, który trzeba odczekać zanim siądą ? Czy to
    > trzeba sprawdzać np. kręcąc ręcznie wałem ?
    >
    > Dzięki.

    To zależy od gęstości oleju i temperatury. Zazwyczaj trzeba odczekać
    około 15-20min jeśli wałem nie da się ręcznie obrócić. W przypadku
    zwykłego oleju i temperatury ok 20st.C może być to nawet do 40-60min.
    Sprawdzać kręcąc wałem trzeba koniecznie.

    --
    Pozdrawiam,
    kan

  • 8. Data: 2011-07-05 09:26:22
    Od: Grzegorz <b...@b...com>

    Hello MMS !:

    > Jest jakiś określony czas, który trzeba odczekać zanim siądą ? Czy to
    > trzeba sprawdzać np. kręcąc ręcznie wałem ?

    ZAWSZE trzeba sprawdzić kręcąc wałem ręcznie ...

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 9. Data: 2011-07-05 13:36:18
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-07-05 10:25, kan pisze:

> [...]
    > zwykłego oleju i temperatury ok 20st.C może być to nawet do 40-60min.
    > Sprawdzać kręcąc wałem trzeba koniecznie.

    To nie długo!
    Więc dla mnie zupełnie niezrozumiałe jest to przyśpieszanie tego czasu
    przez jakieś wyciskania w imadle ;(

    Gdzieś w necie wyczytałem, że nawet do 20 godzin.To by jeszcze w jakimś
    sensie usprawiedliwiało owe "przyśpieszanie". Tylko mi jakoś się nie
    chciało wierzyć w aż 20 godzin.

  • 10. Data: 2011-07-05 13:38:14
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-07-05 10:26, Grzegorz pisze:
    > Hello MMS !:

    > ZAWSZE trzeba sprawdzić kręcąc wałem ręcznie ...

    Tak, to oczywiste. Ja źle się wyraziłem. Myślałem o sprawdzaniu co jakiś
    czas, bo określony czas nie jest podany.