  • 1. Data: 2018-08-09 08:55:46
    Temat: Wydajno/wygodne rozwiązanie do zdjęć.
    Od: s...@g...com

    Cześć,
    Może mój problem jest mało pecet-owy, ale szukam porady odnośnie konfiguracji
    sprzętowo/programowej odnośnie multimediów.
    Chcę uzyskać łatwy i sprawny (w sensie szybkości działania) dostęp do zgromadzonych
    zdjęć, ew. filmów - wyświetlanie na TV, ew. na telefonach (DLNA?).
    W tej chwili mam RPi Zero na nim Kodi + dysk wpięty do routera, TV z obsługą sieci.
    Łatwość obsługi jest wzorcowa - steruję jednym pilotem przez HDMI-CEC, generalnie
    byłoby ok. Problemem jest wydajność. Przeglądanie zdjęć jest powolne.
    Próbowałem z NASem z wyjściem HDMI, ale ich obsługa jest dla mnie toporna, bez myszki
    i klawiatury nie obsłużę. Ergonomia programów do obsługi galerii też słaba.
    Na dodatek NAS który miałem miał coś walnięte i resetował się przy uruchomieniu
    pokazu slajdów przez HDMI. Także to rozwiązanie mnie zniechęciło.
    Myślę teraz o jakiejś przystawce dedykowanej do Kodi co miałoby zapewnić wydajność,
    ale słabo znam ten rynek. Chyba w większości są na Adroidzie i z dodatkowym pilotem
    czego wolałbym uniknąć. Czy Android nie zaprzeczy wydajności takiego rozwiązania?
    Jako źródło danych ustawiłbym jakiegoś tańszego NASa (typu gotowe WD).
    A może sklecić jakiś terminal HP z dyskiem i uruchomionym Kodi? Tylko wtedy nie wiem
    czy uzyskam sterowanie przez HDMI-CEC...no i to rzeźbienie które mnie już mało
    pociąga.

    Sieć mam gigabitową także problem wydajności leży raczej w urzadzeniach (poza TV i
    RPi0). Chyba że Kodi leje na optymalizację obsługi obrazów skupiając się na video...

    --
    jureko

  • 2. Data: 2018-08-09 10:19:32
    Temat: Re: Wydajno/wygodne rozwiązanie do zdjęć.
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 09.08.2018 o 08:55, s...@g...com pisze:
> [...]
    RPi0). Chyba że Kodi leje na optymalizację obsługi obrazów skupiając się na video...

    Mam dokładnie coś takiego:
    https://www.euro.com.pl/odtwarzacze-multimedialne/xi
    aomi-mi-box-4k.bhtml?gclid=Cj0KCQjwzK_bBRDDARIsAFQF7
    zMNCXi3d4N-0Lx11W1wLDek9Jw_5sIzN923VqaZNAt4yLpxarQij
    04aAkSrEALw_wcB&gclsrc=aw.ds&dclid=CIL5o73C39wCFVjHs
    godc7gF3g
    skrócony: https://tinyurl.com/y8sjf5xx
    Kupowałem na jakiejś chińskiej stronie. Na tym jest android tv w wersji
    6.0, jakiś czas temu pojawiła się aktualizacja do 8.0 i obecnie mam 8.0
    Do android tv wystarczy pilot, nie potrzeba klawiatury i myszy.
    Działa sterowanie przez HDMI-CEC. Nie używam wyświetlania zdjęć, ale
    mogę sprawdzić jak działa, podeślij jak masz to u siebie ustawione.
    Nie używam rozdzielczości 4k, bo TV nie obsługuje. Można do tego
    podłączyć dysk na USB (i mam 500GB 2,5" podłączony)
    Jedyna wada - brak normalnej sieciówki - tylko WiFi.

  • 3. Data: 2018-08-09 11:20:41
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-08-09 o 08:55, s...@g...com pisze:

> [...]
    RPi0). Chyba że Kodi leje na optymalizację obsługi obrazów skupiając się na video...

    Raspberry Pi 3+ i na tym zainstalowane Kodi/OSMC + NAS lub dysk
    przypięty po USB do RPi. Działa CEC i/lub steruje się tym poprzez apkę
    sterującą na smartfony/tablety.
    Wadą jest średnia dostępność wtyczek, np. nie znalazłem (może słabo
    szukałem) Netfilksa, Showmaksa, ani ARTE po polsku (jest ARTE po
    niemiecku i po francusku). Spotify Connect też cały czas nie działa.
    Działa Tidal.

  • 4. Data: 2018-08-09 12:53:16
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Potrzebujesz serwerek (w sensie oprogramowania), który zawczasu porobi miniatury.
    Dobre serwery DLNA przygotowują sobie miniatury nawet w czterech rozmiarach dla
    każdego zdjęcia (i filmu), ot tak na wszelki wypadek, i później wysyłają na
    urządzenie tylko miniaturę zależną od formatu w którym oglądasz, przykładowo 640x480.
    A to nie w kij dmuchał, robienie miniatur przez mały choć profesjonalny NAS potrafi
    zająć parę dni.
    Wysyłanie oryginałów 24 MPix (np. zdjęć 6000x4000 pixele) po 12 MB każdy i przede
    wszystkim każdorazowa obróbka tego spowolni każde urządzenie.
    Nie mam pojęcia, czy akurat Kodi robi sobie miniatury.
    Pogugluj (thumbnails).

    -----

  • 5. Data: 2018-08-10 14:51:25
    Od: s...@g...com

    Dziękuje Wam za sugestie,
    będę sprawdzał różne serwery DLNA, może faktycznie któryś rozwiąże problem.
    Zmiana sprzetu na RPi3 lub jakiegoś boxa z adnroidem do rozważenia. Ten Xiaomi
    średnio mi się podoba ze względu na brak lan, no ale takich sprzetów jest sporo. W
    każdym razie jak widać problem leży zarówno po stronie sprzetu jak i
    oprogramowania...chociaż po zainstalowaniu Kodi na kompie widzę że działa to całkiem
    sprawnie.
    --
    jureko