  • 11. Data: 2020-03-26 11:53:24
    Temat: Re: Wydajność OpenCL
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Tuesday, March 24, 2020 at 9:35:30 PM UTC+1, heby wrote:

> [...]
    >
    > Z róznych opisów tu i tam wynika że nie potrafią w tej chwili
    > optymalizować tego typu rzeczy w sposób bliski optymalnemu. Nie oznacza
    > to że robią złą robotę, ale programista HDL jest w stanie wyrazić
    > sensowniej co chce bo ma do dyspozycji niższe poziomy abstrakcji do
    > sprzętu. Wygląda na to że technologia jest jeszcze nie do końca sensowna
    > i jest wątpliwość czy pisanie na FPGA w jakimś dialekcie C z OpenCL jest
    > prawidłowym kierunkiem. Być może pojawi się jakiś inny język w OpenCL
    > który pozwoli na detaliczność opisu taką jak daje VHDL czy Verilog.

    Chyba naprawdę będę musiał coś poczytać o OpenCL, czasami widzę dziwne
    zachowanie w prostych programach. Gdy na GPU są wykonywane jakieś proste
    obliczenia w pętli, np. suma losowych liczb:

    __kernel void OpenCLPi(__global struct Worker const* workers, const ulong n_loops) {
    struct Worker *const worker = workers + get_global_id(0);
    struct Rnd4Lin rnd;
    seed( &rnd, worker->seed );
    ulong count = 0;
    for( ulong i=0 ; i<n_loops ; i++ ) {
    count += getRnd( &rnd ) & 0xFF;
    }
    worker->count = count;
    }

    To po zwiększeniu ilości pętli (parametr n_loops) z 1mln do 2mln czas
    obliczeń wzrasta liniowo dwa razy. Gdy zwiększam do 4 mln to też
    zgodnie z oczekiwaniami czas obliczeń wzrasta 4 razy. I to się
    sprawdza gdzieś do około 10mln. Gdy ilość pętli jest równa 10mln to
    czas wydłuża się 10-krotnie. Natomiast gdy zwiększam do 20mln to w
    ogóle nie mogę doczekać się końca obliczeń, a gdy przerwę program po
    długim czasie, to w statystykach widzę, że dużo obliczeń było
    wykonywanych na CPU. Nie wiem z czego to wynika, czas powinien wzrastać
    liniowo, bo liniowo wzrasta ilość pętli.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2020-03-26 12:12:27
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-03-26 o 03:53 -0700, M.M. napisał:
> [...]
    > wykonywanych na CPU. Nie wiem z czego to wynika, czas powinien
    > wzrastać liniowo, bo liniowo wzrasta ilość pętli.

    Strzelam: przegrzewanie się GPU, stosowny driver informuje o tym
    dispatcher, a ten zaczyna przerzucać część zadań na CPU? To czysta
    fikcja, bo ja z OpenCL nigdy do czynienia nie miałem, ale warto
    monitorować temperatury poszczególnych klocków.

    Mateusz

  • 13. Data: 2020-03-26 12:37:37
    Od: fir <p...@g...com>

    {
> [...]
    > wykonywanych na CPU. Nie wiem z czego to wynika, czas powinien wzrastać
    > liniowo, bo liniowo wzrasta ilość pętli.

    tez nie wiem (sam opencl uzywalem kilka lat temu przez pare dni jak wspominam uznajac
    ze ciekawe ale mam pilniejsze sprawy)- o ile pamietam jednak w setupie opencl mozna
    przydzielic chyba jakie
    sprzety maja wykonywac kod i pewnie cpu mozna wylaczyc (?)

    w sumie dobrze ze kolega ten temat postuje moze i kiedys bym sie w to troche wkrecil

    jest tez opcja ze jest to jakis bug w kodzie i jednak ta liczba 20 mln cos zmienia..
    prosty wniosek ze np debugujac top trzeba eksperymentalnie pozmieniac pare rzeczy i
    sprawdzic od czego to dokladniej zalezy

  • 14. Data: 2020-03-26 12:40:47
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 marca 2020 12:37:39 UTC+1 użytkownik fir napisał:

> [...]
    zmienia.. prosty wniosek ze np debugujac top trzeba eksperymentalnie pozmieniac pare
    rzeczy i sprawdzic od czego to dokladniej zalezy

    wogole to oopencl moglby chyab zwolnic kiedy zasoby by sie wyczerpaly (np ilosc
    wewnetrznych kanalow/watkow lyb pamiec robiocza) wtedy pewnie mogloby spasc
    do poziomu wykjonywania o klase wolniej
    ale tutaj nie wiem czy to moze wystepowac

    to co kolega nazywa "iloscia petli" to ilosc obrotow w zwyklej petli czyz nie?
    (a na ilu jakby kanalach rownolegle to kolega zapuszcza?)

  • 15. Data: 2020-03-26 13:57:35
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Thursday, March 26, 2020 at 12:40:49 PM UTC+1, fir wrote:

> [...]
    > ale tutaj nie wiem czy to moze wystepowac
    >
    > to co kolega nazywa "iloscia petli" to ilosc obrotow w zwyklej petli czyz nie?

    Po prostu, jest prosty kod:

    #define N (1000000)
    int i,sum=0;
    for( i=0 ; i<N ; i++ ) {
    sum += foo();
    }

    To czas wykonania liniowo zmienia się wraz ze zmianą parametru N, ale
    pod warunkiem gdy N jest w przedziale gdzieś od zera do 10mln. Gdy
    zwiększam N=20mln to czas wzrasta tak mocno, że ubijam proces przez
    ctrl+c, a w statystykach mam że procesor był mocno używany - a kod jest
    kompilowany na GPU. W OpenMP mam identyczne wyniki i nie mam problemu.

    > (a na ilu jakby kanalach rownolegle to kolega zapuszcza?)
    Podaję tylko ilość zadań i oczekuję że OpenCL i OpenMP sam
    podzieli to na optymalną ilość wątków. W OpenMP to działa.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2020-03-26 14:22:27
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 marca 2020 13:57:36 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:

> [...]
    rzeczy i sprawdzic od czego to dokladniej zalezy

    wewnetrznych kanalow/watkow lyb pamiec robiocza) wtedy pewnie mogloby spasc

    no mneij wiecej widze, tylko wyrazenie "ilosc petli" jest raczej dziwne na takie cos
    bo zwykle jesli chodzi o ilosc petli tto sie ma na mysli dwie petle, trzy petle itd

> [...]
    > Podaję tylko ilość zadań i oczekuję że OpenCL i OpenMP sam
    > podzieli to na optymalną ilość wątków. W OpenMP to działa.

    ale ile jest tych 'zadan'? mozna by tez sprawdzic przy jakiej dokladnie liczbie to
    spada, bo powiedzenie 10 mln 20 mln niezbyt dokladne... moze to jakas znaczaca
    charakterystyczna liczba?

  • 17. Data: 2020-03-26 18:24:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/03/2020 11:53, M.M. wrote:
    > struct Rnd4Lin rnd;

    Co to?

  • 18. Data: 2020-03-26 18:57:31
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Thursday, March 26, 2020 at 6:24:21 PM UTC+1, heby wrote:

    > Co to?

    Struktura do generatora liczb losowych, to złożenie czterech
    generatorów liniowych, błędów prawdopodobnie nie ma. I to tutaj
    nie ma znaczenia, bo jak upraszczałem kod, to efekt był podobny.
    Np. do takiego:

    #define N (1000000)
    int i,sum=0;
    for( i=0 ; i<N ; i++ ) {