  • 1. Data: 2020-03-29 15:14:57
    Temat: Wydajność OpenCL - sumowanie liczb losowych
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    Wykonałem kolejny test OpenCL vs OpenMP. Poniżej link do kodu:

    https://github.com/mmarszik/OpenCLSumRnd00

    Test jest bardzo prosty, sumuje liczby losowe wygenerowane
    przez pewien generator. Porównałem wydajność na procesorze
    Phenom II vs GTX 1650. W tym teście OpenCL nie wypadł aż tak
    rewelacyjnie, ale i tak działa szybciej do 58 razy. Będę jeszcze
    próbował zoptymalizować kod w OpenCL.

    Sprawdziłem też pobór prądy przez kartę GTX 1650 na tych obliczeniach i
    okazuje się, że pobiera maksymalnie do 30 wat! Producent podaje że ta karta
    pobiera do 75 wat, ale nawet gdy karta jest obciążona grą 3D, to tylko
    sporadycznie dochodzi do 65 wat. Czyli jakby ktoś miał 5,6mld takich
    zadań do policzenia jakie były liczone w tym teście, to w przypadku
    liczenia na procesorach Phenom II koszt energii wyniósłby około
    25500 pln, tymczasem na GTX 1650 zaledwie 131 pln. W praktyce trzeba to
    inaczej policzyć, bo karta nie może pracować bez innych podzespołów a
    inne podzespoły też pobierają energię, ale różnice nadal są kolosalne na
    korzyść GTX 1650. Ciekawe jaki pobór mocy mają inne/nowe GPU przy
    'zwykłych' (nie do grafiki 3d) obliczeniach?

    Inna sprawa jaką zaobserwowałem i jaka mnie niepokoi jest taka, że
    jeden rdzeń procesora jest maksymalnie obciążony gdy pracuje wersja
    obliczeń w OpenCL - nie wiem dlaczego.