  • 11. Data: 2018-03-10 00:32:00
    Temat: Re: Wydajnośc gigabitowej karty PCI + SATA
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Tue, 06 Mar 2018 21:59:52 +0100, Sebastian Biały wrote:

    > Jeśli to wina płyty to rozglądam się za czymś innym o rownie niskim
    > poborze mocy. Czy Atomy na DDR3 mają szansę na to aby być szybsze?
    > Przypuszczam tez że płyty na DDR3 będa miały wbudowaną kartę sieciową od
    > razu gigabitową. Nie wiem jaką magistrala podpina się coś takiego do
    > CPU, da radę wyciągnąć gigabit?

    Mam płytę z Atomem N3160. Co prawda mam na niej postawiony router, ale
    zrobiłem kilka testów wydajności.

    Na dość mocno podkręconym scp wyciągam około 60MB/s i ewidętnie całość
    wisi na procku. Proces w tym czasie zjada >90% czasu CPU. Natomiast via
    ftp jest znacznie lepiej. Nie dość, że leci okolice 100MB/s, to na
    dodatek obsługujący demona ftp zjada nie więcej niż 35-38%. W obu
    przypadkach mówię o obciążeniu danego rdzenia, procek ma fizycznie 4. Te
    100MB/s to raczej ograniczenie dość starego SSD jaki jest tam
    zainstalowany na system. Całość z pamięcią i dyskiem zjada w idle około
    ~6W co przekłada się na jakieś 310mA z zasilacza 19V.

    Na tym samym zasilaczu mam też podpięty loklany serwerek. Płyta miniITX z
    Pentium G4560, dysk systemowy SSD mSATA, dwa porty SATA dostępne - u mnie
    wykożystany jeden. Dysk mechaniczny zazwyczaj śpi. Ten konfig na luzie
    zjada około 10-12W, w zależności od tego co się dzieje. Przy tej
    konfiguracji po NFS mam sztywno ~116MB/s i to jest raczej maks tego co
    potrafi karta sieciowa. Nie mam gdzie potestować SMB bo nie mam żadnej
    maszyny z Windows, ale nie sądzę żeby było wolniej. Jak byś potrzebował
    więcej informacji to pisz ;)

    Tomek

  • 12. Data: 2018-03-10 02:25:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-08, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    XXXI/221600383/HTB1c.2vOVXXXXaYapXXq6xXFXXXI.jpg

    > Oglądałem te komputerki i może się skuszę, problem w tym że mam w
    > komputerze 3 dyski:
    >
    > a) malutki ssd na system
    > b) mechaniczny do storage
    > c) mechaniczny szyfrowany na prywatne media i dane
    >
    > Ta konfiguracja powoduje że oba dyski mechaniczne sa uspione i całość
    > ciągnie mniej niż 12W mocy ciąglej.
    >
    > Gdybym uzył małego komputerka tego typu prawdopodobnie nie dostanę tak
    > bogatej ilości portów SATA i obudowa wymaga rekodzieła. Dlatego niestety

    Maks 2 widziałem w tym jeden mSATA.
    Co prawda są takie rzeczy:
    http://www.sybausa.com/image/cache/catalog/Product_i
    mages/SI-MPE40125/SI-MPE40125.PT02-500x500.jpg

    a tam jest 1 wolny miniPCIE, ale nigdy nie sprawdzałem z tego typu
    płytami. U siebie na tym na N3160 mam system na mSATA SSD, i 1TB
    mechniczny 2.5", który wchodzi do obudowy. Możesz przeciez zaszyfrowac
    pojedyncza partycję.

    > kluczowe jets liczenie dziurek sata. No i kluczowe jest też czy to jest
    > x86 - z uwagi na to że korzystam na nim czesto z enkodowania filmów

    No jak będziesz szukał po prockach intela to arm Ci raczej
    nie grozi.

    > (x265) nawet najgorszy Atom jest 10x szybszy od najlepszego arma. To też
    > mi zawęża zakres poszukiwań, a np. ciekawym rozwiązaniem jest Banana
    > Router. No i cena 3x większa do padliny z allegro.

    Banana Router rozważałem, jest ze 2-3x tanszy od tego na co się w końcu
    zdecydowałem, ale ma jednak sporo ograniczej w porównaniu do platform
    intelowskich.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2018-03-10 08:28:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/10/2018 2:25 AM, Marcin Debowski wrote:
    > No jak będziesz szukał po prockach intela to arm Ci raczej
    > nie grozi.

    Wręcz przeciwnie, niektóre Atomy sa ARM.

    > Banana Router rozważałem, jest ze 2-3x tanszy od tego na co się w końcu
    > zdecydowałem, ale ma jednak sporo ograniczej w porównaniu do platform
    > intelowskich.

    Ma kiepską wydajnnośc dysku podobno. No i niestety w moim przypadku
    większość recznie optymalizowanych linuxowych enkoderów video pisanych
    jest wprost w assemblerze. Efektem czego arm nie nadaje się do enkodowania.

  • 14. Data: 2018-03-10 08:31:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/10/2018 12:32 AM, Tomasz Stiller wrote:
    > Jak byś potrzebował
    > więcej informacji to pisz ;)

    Dzieki za informacje, będę w przyszłym tygodniu testował taniego Atoma
    D. Pochwale się co na nim uzyskałem. Dalej jednak zastanawiam się czy
    aby nie uzyskam lepszych wyników biorąc wypasioną padlinę C2D i
    odkręcając ją 3x. Moje dwie stare płyty na C2D nie posiadały żadnych
    możliwości regulacji w tym temacie :/

  • 15. Data: 2018-03-10 11:46:55
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sat, 10 Mar 2018 08:31:50 +0100, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > odkręcając ją 3x.
    > Moje dwie stare płyty na C2D nie posiadały żadnych możliwości regulacji

    IMO najtrudniej będzie ogarnąć sensowne zasilanie. Wbrew pozorom na
    zasilaczu sporo tracisz. Te płyty o których ja wspomniałem są zasilane z
    zasilaczy DC 19V.

    Tomek

  • 16. Data: 2018-03-10 12:01:26
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-03-10 o 00:32, Tomasz Stiller pisze:

    > Mam płytę z Atomem N3160. Co prawda mam na niej postawiony router, ale
    > zrobiłem kilka testów wydajności.

    Na pewno to Atom?
    N3160 to Celeron.
    Mam na nim router Qnap TS-253A i spokojnie na nim buja się do 110MB/s,
    ile fabryka pozwala na Gigabicie.
    A po zagregowaniu dwóch portów spokojnie buja się ponad 200MB/s

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2018-03-10 12:30:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-10, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:
    > IMO najtrudniej będzie ogarnąć sensowne zasilanie. Wbrew pozorom na
    > zasilaczu sporo tracisz. Te płyty o których ja wspomniałem są zasilane z
    > zasilaczy DC 19V.

    Chyba nie każde, bo moja N3160 jest na 12V, takoż inne intelowskie
    SBC, które posiadam. 19V zalatuje płytą laptopową.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2018-03-10 12:36:18
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/10/2018 11:46 AM, Tomasz Stiller wrote:
    > IMO najtrudniej będzie ogarnąć sensowne zasilanie. Wbrew pozorom na
    > zasilaczu sporo tracisz. Te płyty o których ja wspomniałem są zasilane z
    > zasilaczy DC 19V.

    Mam zasilacz DC->ATX. Jego jedyna wada to brak zasilania dysków >1.
    Mierzyłem moc pobiaraną i w końcu zdecydowalem sie na "normalny"
    zasilacz 120W, mam co prawda ograniczone możliwosci pomiaru, ale
    dwustopniowe przetwarzanie wydaje sie miec gorsza sprawnośc niz
    jednostopniowe. Dane wyssane z kiepskich mierników energii. Zasilacznie
    DC bylo by przydatne chyba tylko gdybym planował DIY UPS.

  • 19. Data: 2018-03-10 17:42:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/10/2018 8:31 AM, Sebastian Biały wrote:
    > Dzieki za informacje, będę w przyszłym tygodniu testował taniego Atoma
    > D.

    Udało mi sie załatwić go na dzisiaj. Transfer sięga 70MB/sek, acz
    zazwyczaj około 60. Czyli jest lepiej, ale ciągle fatalnie ponieważ oba
    interfejsy, ethernet i dysk osobno uzyskuja pełną prędkość.

    Pozostaje pokombinować z jakimiś wiekszymi CPU, solidnie odkręconymi.

  • 20. Data: 2018-03-11 21:14:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/8/2018 10:21 PM, Sebastian Biały wrote:
    > NFS ma ten sam feler i te same transfery.

    Po wsadzeniu Atoma D425 + kernel z przed kilku miesięcy, mam kilka
    obserwacji:

    a) tftpd-hpa - transfer nie przekracza 15MB/s. To i tak już po tuningu i
    ustawieniu najwiekszego bloku danych z możliwych. Procesor, oba logiczne
    rdzenie, 100%.

    b) nfsd-kernel - tranfer nie przekracza 25MB/s. Procesor na 100%, oba
    logiczne rdzenie. Nie widze nic do tuningu.

    c) samba: transfer dochodzi do 70MB/s. Procesor obciążony powyżej 50%.

    Jestem zdumiony żałosnym wynikiem nfs, liczyłem tutaj na kosmiczna
    prędkość skoro to jest kernel mode i taki ponoć dobry... na duzym
    komputerze (współczesny i5) transfery nfs zaiwaniają pełne 100MB/s więc
    zakładam że to raczej wina tego że CPU ma co robić (pytanie co :/, DMA
    jeszcze nie wymyslili?).

    Od razu mówie że to nie fragmentacja: partycja na dysku ma jeden duży
    plik testowy, kilka GB.

    Bida.