  • 1. Data: 2019-02-09 15:22:09
    Temat: Wydajny komputer (W10) pod grafikę 2D
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam,

    Czas na zmianę sprzętu. Obecnie korzystam z procka AMD 8350 4GHz, 16GB
    RAM, SSD. Płyta z 2ma kontrolerami SATA 600 - modelu nie pamiętam. Piszę
    o 2 kontrolerach gdyż ten sam dysk SSD przełączany między kontrolerami
    potrafi być 2x szybszy. Realne transfery w obie strony ok 500MB/s. Karta
    i procek z pasywnym chłodzeniem. Komputer jest prawie bezgłośny - kocham
    ciszę.

    Chciałbym kupić sprzęt znacznie szybszy. 2-3x będzie ok. Chodzi głównie
    o pracę w Photoshopie. Niedopuszczalne są lagi przy przeciąganiu okienek
    z monitora na monitor. Cena ma znaczenie. Jeśli da się coś taniej kupić,
    to z pewnością to wybiorę. Praca z 2-ma monitorami 1920x1200.

    Co polecacie?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2019-02-09 18:41:18
    Temat: Re: Wydajny komputer (W10) pod grafikę 2D
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 9 Feb 2019 15:22:09 +0100, Marek S napisał(a):

    > Niedopuszczalne są lagi przy przeciąganiu okienek
    > z monitora na monitor.

    Zaciekawiły mnie te lagi, więc prędko dostawiłem drugi monitor.
    Poprzeciągałem parę okienek (niestety, fotoszopa nie mam, użyłem gimpa,
    odtwarzacza avi, rozmaitych edytorów itp) i nie stwierdziłem
    dostrzegalnych gołym okiem lagów, czyli opóźnień czasowych. Jedyne
    zjawisko towarzyszące przeciąganiu to niewielka histereza kursora, czyli
    efekt "klejenia się" okienek do granicy ekranów. A mam sprzęt połowę
    wolniejszy od twojego - i5 3GHz 4 rdzenie, 4 GB RAM-u i grafikę
    wbudowaną z prockiem. System - Mint.

    I ciekawe jaki masz system chłodzenia bo przy mocy procka rzędu 125 W i
    zapewne wypasionej grafice z wiatrakiem trudno mi uwierzyć w
    bezszelestną pracę kompa :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2019-02-09 18:56:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    I ciekawe jaki masz system chłodzenia bo przy mocy procka rzędu 125 W i
    zapewne wypasionej grafice z wiatrakiem trudno mi uwierzyć w

    PS. Po chwili dołączyłem 3-ci monitor. Tym razem dostrzega się lag rzędu
    0,1-0,2 sek. Dwie części okienka na dwóch różnych monitorach poruszają
    się przy jego przesuwaniu "gumowo" czy jak kto woli, elastycznie
    połączone. Jeśli monitory sa dwa, te dwie części okna zdają się być
    sztywno połączone.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2019-02-10 05:58:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-09, Marek S <p...@s...com> wrote:
> [...]
    > potrafi być 2x szybszy. Realne transfery w obie strony ok 500MB/s. Karta
    > i procek z pasywnym chłodzeniem. Komputer jest prawie bezgłośny - kocham

    To chyba musisz mieć halny w obudowie aby takie coś poszło na pasywnym
    chłodzeniu.

> [...]
    > z monitora na monitor. Cena ma znaczenie. Jeśli da się coś taniej kupić,
    > to z pewnością to wybiorę. Praca z 2-ma monitorami 1920x1200.

    Też mnie te lagi zaciekawiły. Mam to samo cpu z taką samą ilością
    pamięci na 2ch monitorach FHD. W tej chwili z GTX750/1MB ale wcześniej
    z 8400GS/512MB i żadnych lagów przy przeciąganiu nigdy nie auważyłem.
    Fakt, że PS nie używam.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2019-02-10 08:49:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 9 Feb 2019 18:56:50 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > I ciekawe jaki masz system chłodzenia bo przy mocy procka rzędu 125 W i
    > zapewne wypasionej grafice z wiatrakiem trudno mi uwierzyć w
    > bezszelestną pracę kompa :)

    Przeczytałem twój opis chłodzenia i zapomniałem o tym :) A masz bierne
    chłodzenie 125-watowego procka. Mógłbyś zrobić zdjęcie wnętrza kompa i
    gdzieś powiesić?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2019-02-12 20:50:11
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Przeczytałem twój opis chłodzenia i zapomniałem o tym :) A masz bierne
    > chłodzenie 125-watowego procka. Mógłbyś zrobić zdjęcie wnętrza kompa i
    > gdzieś powiesić?

    Procek 125W to nie jest taki, który non-stop tyle pobiera. Przez 99.9%
    czasu nie korzysta z takiej mocy. U mnie jest to wielki radiator z dużym
    wiatrakiem, który rzadko kiedy się uruchamia. Płyta główna nim steruje i
    włącza tylko w razie potrzeb i nigdy na pełne obroty.

    Karta graficzna NVidia GE Force GT 640 Silent nie ma wentylatorów.

    Tutaj odpiszę na temat lagowania jakie obserwowałem na nieco niższym
    modelu karty (też bez wentylatorów). Przy dwóch monitorach 1920x1200 i
    przeciąganiu jakiegokolwiek okienka między nimi, nawet File Exploratora,
    obserwowałem liczne zacięcia. Nie trzeba Photoshopa mieć wcale. Czasem
    było tak, że tło okna nie nadążało za jego ramką. Mało tego, oba
    monitory zostały skalibrowane sprzętowo i to pogorszyło sytuację. Efekt
    był taki, że gdy szybko przeciągnąłem okienko tak, aby w połowie było na
    każdym z monitorów, to jedna z połówek miała przez ok. 0.5s inny, nie
    uwzględniający kalibracji, kolor. To akurat pikuś. Gorsze było to
    powyższe. Ale zapewne ten właśnie efekt doświadczasz.

    Ile masz pamięci na tej wbudowanej, że dawała radę?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 7. Data: 2019-02-12 21:17:12
    Od: Marek S <p...@s...com>

    ...i fota

    https://drive.google.com/file/d/1XD7B1gb0qotqHYkmtRm
    uhb0yD5F7jxyR/view?usp=sharing

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2019-02-12 21:18:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 Feb 2019 20:50:11 +0100, Marek S napisał(a):

    > Procek 125W to nie jest taki, który non-stop tyle pobiera. Przez 99.9%
    > czasu nie korzysta z takiej mocy.
    To jednak nie masz biernego chłodzenia procka :)

    > Ale zapewne ten właśnie efekt doświadczasz.
    Nie sądzę. Oceniałbym to zjawisko jako ficzer Minta raczej. Kiedyś jak
    mi się przypomni, podłubię w ustawieniach managera okien i sprawdzę bo
    to chyba jest programowe "klejenie" okien do krawędzi ekranu.

    > Ile masz pamięci na tej wbudowanej, że dawała radę?
    Nie mam pojęcia. IMO karta on-board sama sobie przydziela jakąś część
    RAM-u. Ale ile to jest, nie wiem i nie wiem jak ustalić :)
    Cały RAM to 4 GB ale rzadko zajętość dobija połowy.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2019-02-12 21:23:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 Feb 2019 21:17:12 +0100, Marek S napisał(a):

    > ...i fota
    >
    > https://drive.google.com/file/d/1XD7B1gb0qotqHYkmtRm
    uhb0yD5F7jxyR/view?usp=sharing

    Fajna fotka, ale powiedz jeszcze w którą stronę jest przepływ powietrza
    w wiatraku na radiatorze i w wiatraku na lewo od radiatora (w tylnej
    ściance).
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2019-02-12 21:34:10
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > To chyba musisz mieć halny w obudowie aby takie coś poszło na pasywnym
    > chłodzeniu.

    https://drive.google.com/file/d/1XD7B1gb0qotqHYkmtRm
    uhb0yD5F7jxyR/view?usp=sharing

    Nie. Może źle się wyraziłem. Są tam wentylatory, które praktycznie nigdy
    nie obracają się. Steruje nimi płyta główna i włącza w razie potrzeb.
    Procesor 125W prawie nigdy nie wykorzystuje swojej mocy. Gdy jakiś filtr
    w Photoshopie zapuszczam, to na krótką chwilę lekki szumek powstaje gdy
    duże wentylatory się załączą. Generalnie obudowa jest ażurowa i to sporo
    daje. Ciepło nie kumuluje się w niej. Do tego skuteczny radiator i
    pozamiatane. :-)

    Grafika fabrycznie nie ma wentylatora.

> [...]
    > pamięci na 2ch monitorach FHD. W tej chwili z GTX750/1MB ale wcześniej
    > z 8400GS/512MB i żadnych lagów przy przeciąganiu nigdy nie auważyłem.

    Te lagi, to mi nawet na File Exploratorze występowały. PS nie miał tu
    nic do rzeczy. Z tego powodu wymieniłem kartę o oczko wyższą i problemy
    zniknęły. Pewnie ją zatrzymam. Coś lepszego zaczyna się od 1000zł... A
    do grafiki więcej niż 8-bitowej nawet nie wspomnę o cenie. Szkoda kasy.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek