  • 11. Data: 2019-02-12 21:38:14
    Temat: Re: Wydajny komputer (W10) pod grafikę 2D
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Fajna fotka, ale powiedz jeszcze w którą stronę jest przepływ powietrza
    > w wiatraku na radiatorze i w wiatraku na lewo od radiatora (w tylnej
    > ściance).

    Generalnie bez wiatraków - czyli niecałe 100% czasu pracy - przepływ
    jest góra-dół. Obudowa jest ażurowa więc ciepła nie gromadzi. W
    momentach gdy włącza się chłodzenie wymuszone (bardzo ciche - same duże
    wiatraki) to chłodzenie jest od frontu do tyłu. Front ma wloty z
    filtrami piankowymi - widać je na zdjęciu po prawej.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 12. Data: 2019-02-12 21:43:54
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 12.02.2019 o 21:38, Marek S pisze:

> [...]
    > wiatraki) to chłodzenie jest od frontu do tyłu. Front ma wloty z
    > filtrami piankowymi - widać je na zdjęciu po prawej.

    Ale w którą stronę dmucha wentylator (nie wiatrak) procesora?

    --
    Czarek

  • 13. Data: 2019-02-12 21:47:49
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > To jednak nie masz biernego chłodzenia procka :)

    Jeśli 0.1% czasu jego pracy nie jest bierne, to tak :-)
    Chodzi mi o ciszę. Jeśli Photoshop na chwilę uruchomi cichutki
    wentylator, to mi to leży.

    > Nie sądzę. Oceniałbym to zjawisko jako ficzer Minta raczej.
    > Kiedyś jak
    > mi się przypomni, podłubię w ustawieniach managera okien i sprawdzę bo
    > to chyba jest programowe "klejenie" okien do krawędzi ekranu.

    Wow, zaskakujące. Po co taki dziwaczny ficzer? Może łatwiej na początku
    rozlokować okna ale potem ich pozycje i tak są pamiętane. Tzn. mam na
    myśli aplikacje jakich używam: kilka od Adobe, ACDSee Pro, PHPStorm.
    Może jeszcze jakieś.

    > Nie mam pojęcia. IMO karta on-board sama sobie przydziela jakąś część
    > RAM-u. Ale ile to jest, nie wiem i nie wiem jak ustalić :)

    Tak, to wiem, że sobie skubie z systemu. Czasem bywa to konfigurowalne.

    > Cały RAM to 4 GB ale rzadko zajętość dobija połowy.

    Pod W10? To nieźle. Do pracy biurowej czasem nie starczało mi na moim
    gdy tyle miałem. Zwykły Excel i filtrowanie powiedzmy 100 tys rekordów
    powodowało 100% zużycia. Przy 8 miałem spokój, ale nie przy grafice 2D.
    Więc teraz mam 16.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 14. Data: 2019-02-12 21:49:20
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-12 o 21:43, Czarek pisze:

    > Ale w którą stronę dmucha wentylator (nie wiatrak) procesora?

    Nooo napisałem. Wszystkie wentylatory skierowane są od przodu do tyłu.
    Wylot jest z tyłu. Wiatrak procka też tak jest ustawiony.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 15. Data: 2019-02-12 22:20:00
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 12.02.2019 o 21:49, Marek S pisze:
    > Wiatrak procka też tak jest ustawiony.

    A wentylator, bo o niego pytałem? ;)

    --
    Czarek

  • 16. Data: 2019-02-12 22:26:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 Feb 2019 21:49:20 +0100, Marek S napisał(a):

    > Nooo napisałem. Wszystkie wentylatory skierowane są od przodu do tyłu.
    > Wylot jest z tyłu. Wiatrak procka też tak jest ustawiony.

    No dobra, podsumuję cię :) Masz 3 wiatraki w kompie i kiedy pracują to
    je adekwatnie słychać. Żadne twoje zaklinania nie pomogą :) Na dobitkę
    masz zasilacz na podłodze, wbrew jedynemu dobremu obyczajowi jaki
    przyjęto w skrzynkach ATX odnośnie chłodzenia. Wiatrak na procesorze
    ssie połowę powietrza spoza radiatora z uwagi na fikuśne kształty
    żeberek i brak uszczelnienia boków więc pracuje niewydajnie. Wiatrak na
    tylnej ściance ssie ok.15% powietrza z zewnątrz skrzynki, przez otwory
    nad nim. Wiatrak w zasilaczu i wiatrak na tylnej ściance współzawodniczą
    o przepływ zamiast się wspierać. O chłodzeniu grafiki nawet nie wspomnę,
    no ale to jeden z grzechów głównych przeciw rozumowi popełnianych przez
    projektantów. W sumie jest to wyjątkowo źle zaprojektowany układ
    chłodzenia.
    Ciekawy bym był jaką temperaturę osiągną twoje rdzenie przy pełnym
    obciążeniu, serio.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 17. Data: 2019-02-12 22:33:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 Feb 2019 21:34:10 +0100, Marek S napisał(a):

    > Nie. Może źle się wyraziłem. Są tam wentylatory, które praktycznie nigdy
    > nie obracają się. Steruje nimi płyta główna i włącza w razie potrzeb.
    > Procesor 125W prawie nigdy nie wykorzystuje swojej mocy. Gdy jakiś filtr
    > w Photoshopie zapuszczam, to na krótką chwilę lekki szumek powstaje gdy
    > duże wentylatory się załączą. Generalnie obudowa jest ażurowa i to sporo
    > daje. Ciepło nie kumuluje się w niej. Do tego skuteczny radiator i
    > pozamiatane. :-)
    Ty nie potrzebujesz jak widzę szybkiego procka. Wystarczyłby ci
    4-rdzeniowy i5 z TDP ok. 60 W. A i tak by się nudził. Ja przy takim
    procku mam w kompie tylko jeden wiatrak który nigdy nie kręci się
    szybciej niż 1200 rpm a na ogół to ma jakieś 500 rpm. I to jest cisza :)

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 18. Data: 2019-02-12 22:43:02
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-12 o 22:20, Czarek pisze:

    > A wentylator, bo o niego pytałem? ;)

    Wszystkie są w jednej płaszczyźnie - nie rozumiem o co pytasz.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 19. Data: 2019-02-12 22:43:45
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Ciekawy bym był jaką temperaturę osiągną twoje rdzenie przy pełnym
    > obciążeniu, serio.

    Jak mi zapodasz jakiś soft, to pomierzę.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 20. Data: 2019-02-12 22:45:56
    Od: Marek S <p...@s...com>

> [...]
    > procku mam w kompie tylko jeden wiatrak który nigdy nie kręci się
    > szybciej niż 1200 rpm a na ogół to ma jakieś 500 rpm. I to jest cisza :)

    No nie zupełnie. Przeliczenia przy Photoshopie właśnie procek bierze na
    klatę. Gdy mam do przetworzenia np. 100 fotek, to czekanie aż jakiś tam
    filtr na każdej z nich zadziała jest nieco irytujące.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek