  • 41. Data: 2019-02-15 10:13:25
    Temat: Re: Wydajny komputer (W10) pod grafikę 2D
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-14, Marek S <p...@s...com> wrote:

    > Wiesz? Nie jest beznadziejnie!
    > Np. AMD Ryzen Threadripper 1920X można u nas dostać za niecały 1800zł.
    > To chyba najtańszy z tych wydajniejszych przynajmniej 2x.

    Tak, Ryzeny 7, jeszcze od biedy :)

    > Wow. To bardzo smutna wiadomość. Czy zastanawiałeś się czemu tak jest?
    > Chciałbym, sorki, na cudzych błędach, nie wpakować się w podobny sposób.
    > Czy na 100% chodziło o procek u Ciebie? Filmy to nieco inna kategoria -
    > tam liczą się transfery danych głównie. Przy fotach, to głównie
    > algorytmy, FPU procka.

    Myślę że u mnie kombinacja zbyt dużych oczekiwać (subiektywnie) ale
    cześciowo też przykre niespodzianki. Np. taki Vegas na którego
    psioczyłem w innym wątku na FX-6100 obciążał procek powiedzmy w 70-80%
    no to sobie pomyślałem, juchu, zamiast czekać 10h na przekodowanie FHD
    BD bedę teraz czekał 5h. Po zmianie na 8350 nadal czekam 10h ale teraz
    obciąza procek na poziomie 40-50% :) No ale Vegas to gówno na którego
    stabilność wszyscy narzekają. Może z PSem nie będzie takich historii.

    Inne oprogramowanie, np. różne ze stajni Pegasysa (Tmpgenc etc.)
    przyspieszyły wyraźniej, ale wiesz, problem jest taki, że jak z tym
    vegas, cholera trudno przewidzieć, czy te 80% to procek, czy ograniczenie
    jest gdzieindziej.

    --
    Marcin

  • 42. Data: 2019-02-15 12:17:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 14 Feb 2019 22:52:45 +0100, Marek S napisał(a):

    > SSD mam tylko do rzeczy, gdzie SSD zasadniczo wpłynie na wydajność
    > sprzętu. A SSD daje poczuć swoją moc, gdy dużo małych plików
    > przetwarzamy. Fotografia zdecydowanie się nie zalicza do tej kategorii,
    > gdzie jedna fota waży minimum 25MB,

    Ale ja bym jednak zrobił próbę przeworzenia dużego wsadu raz na
    mechanicznym raz na SSD. Z mierzeniem czasu stoperem. Bo wrażenia mało
    mnie przekonują. nie ma to jak pomiar.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 43. Data: 2019-02-15 21:40:35
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Tak, Ryzeny 7, jeszcze od biedy :)

    Może nie od biedy bo sporo butelek po imprezie będę musiał sprzedać by
    go kupić :-D

> [...]
    > przyspieszyły wyraźniej, ale wiesz, problem jest taki, że jak z tym
    > vegas, cholera trudno przewidzieć, czy te 80% to procek, czy ograniczenie

    W PS kładą ostatnio nacisk na wydajność dość mocno i chwalą się tym. Toi
    daje mi perspektywy na to, że nie odwalą podobnego numeru jak w "Twoim"
    Vegas. Zresztą cokolwiek nie miałem przed tym kompem, to PS nigdy nie
    pracował na pół gwizdka procka. Gorzej z optymalizacją algorytmów. Co
    jakiś czas, ze zdziwieniem stwierdzałem, że te same, mulące operacje
    zaczęły znacznie szybciej działać. Skoro to o soft a nie sprzęt chodził
    z tym brakiem przyspieszenia, to raczej w moich zastosowaniach nie
    powinno to się ujawnić.

    Dobrze, że o tym wspomniałeś.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 44. Data: 2019-02-15 21:43:28
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Niekoniecznie. Na jednym dużym pliku też może dać wymierne efekty. To
    > zależy od tego, w jaki sposób program operuje na tym jednym dużym pliku:
    > jeśli wykonuje drobne operacje w różnych jego (odległych) częściach, to
    > głowica w standardowym dysku będzie latać jak głupia.

    Tak, wiem o co chodzi. W końcu jeden duży plik może niczym się nie
    różnić od kupy małych gdy algorytm odczytu jakiejś aplikacji go
    logicznie poszatkuje. Świadomie użytkuję SSD.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 45. Data: 2019-02-15 22:06:44
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Ale ja bym jednak zrobił próbę przeworzenia dużego wsadu raz na
    > mechanicznym raz na SSD. Z mierzeniem czasu stoperem. Bo wrażenia mało
    > mnie przekonują. nie ma to jak pomiar.

    Dawno to już sprawdzałem. Owszem, są korzyści na SSD bo w końcu jest 2x
    szybszy w ciągłym transferze. Jednakże przelicznik czasu odczytu do
    czasu przetwarzania ma się bardzo słabo.

    Nawet gdyby jakimś cudem to wniosło poprawę, to i tak nie mógłbym
    skorzystać z tego dobrodziejstwa. SSD mam mały - zaledwie 500GB. A taki
    2TB kosztuje tyle, co procek.

    Kolejna rzecz, to trwałość SSD. Pięknie wyglądają karty katalogowe,
    gdzie piszą o milionach godzin bezawaryjnej pracy, a zajeździłem już dwa
    SSDki. Dopiero te droższe, z lepszymi pamięciami, dają radę. Co wcale
    nie oznacza, że dadzą radę przy obracaniu terabajtami co parę dni.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 46. Data: 2019-02-15 22:32:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 15 Feb 2019 22:06:44 +0100, Marek S napisał(a):

    > Dawno to już sprawdzałem.

    Aaaa, skoro tak to nie ma sprawy.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 47. Data: 2019-02-16 10:50:05
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Marcin Debowski, 15 lut 2019 w
    news:Vov9E.234925$cZ1.22144@fx02.ams1 napisałeś/aś:

> [...]
    > przyspieszyły wyraźniej, ale wiesz, problem jest taki, że jak z tym
    > vegas, cholera trudno przewidzieć, czy te 80% to procek, czy

    Passmark ma swój program do testów. Po zainstalowaniu można sciągnąć
    dowolne wyniki np. wg procesora. Testy procesorów składają się z
    podtestów - można je porównać. Być może ogólna większa wydajność
    jednego CPU nad innym nie rozkłada się proporcjonalnie we wszystkich
    podtestach.
    Inna sprawa jak soft wykorzystuje CPU - może nie potrafi wykorzystać
    wszystkich rdzeni - to mogłoby wyjaśniać spadek obciążenia CPU. Np.
    OMW w programach CAD wykorzystywany jest jeden rdzeń, więc
    najważeniejsza jest tam częst. max proca.

  • 48. Data: 2019-02-19 04:20:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-16, pueblo <n...@n...pl> wrote:
> [...]
    > OMW w programach CAD wykorzystywany jest jeden rdzeń, więc
    > najważeniejsza jest tam częst. max proca.

    Wykorzystuje wszystkie. To jest po prostu przypadek totalnie gównianego
    oprogramowania, które w jakis sposób nie radzi sobie dodatkowo z warstwą
    sprzętową - tyle powiem, że to zakichane vegas chodzi mi na tym FX-8350
    szybciej jak zapuszczam je w wirtualnej maszynie z Win10 pod Linuksem :)

    --
    Marcin

  • 49. Data: 2019-02-19 04:41:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-15, Marek S <p...@s...com> wrote:

    > Może nie od biedy bo sporo butelek po imprezie będę musiał sprzedać by
    > go kupić :-D

    Ceny procesorów i ich stosunek do wydajnosci to jest w ogóle ciekawa
    sprawa i chyba trzeba w tym jakoś głebiej siedzieć, aby cos być w stanie
    przewidzieć. Np. taki Xeon E5-2640. Uzywany można dostac spokonie za ca
    150zł, 2x taniej niz uzywany FX-8350 a passmark ma wyższy i jeszcze
    niższe TPD. Gorzej z mobo pod LGA2011 i pewnie w tym jest częściowo pies
    pogrzebany. Taniej do kupy i rozsądniej wyszłoby kupic jakiegoś
    uzywanego Della Precision T3600 z 16GB ramu i e5-1660 (25% wyższy
    passmark).

    --
    Marcin

  • 50. Data: 2019-02-25 15:28:51
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-02-09 o 15:22, Marek S pisze:
    > Witam,
    >
    > Czas na zmianę sprzętu. Obecnie korzystam z procka AMD 8350 4GHz, 16GB RAM, SSD.
    Płyta z 2ma kontrolerami SATA 600 - modelu nie pamiętam. Piszę o 2 kontrolerach gdyż
    ten sam dysk SSD przełączany między kontrolerami potrafi być 2x szybszy. Realne
    transfery w obie strony ok 500MB/s. Karta i procek z pasywnym chłodzeniem. Komputer
    jest prawie bezgłośny - kocham ciszę.

    > Chciałbym kupić sprzęt znacznie szybszy. 2-3x będzie ok. Chodzi głównie o pracę w
    Photoshopie. Niedopuszczalne są lagi przy przeciąganiu okienek z monitora na monitor.
    Cena ma znaczenie. Jeśli da się coś taniej kupić, to z pewnością to wybiorę. Praca z
    2-ma monitorami 1920x1200.

    > Co polecacie?

    Pamiętaj tylko, że fotoszop umie wykorzytac tylko jeden rdzeń procesora. Tylko w
    niektórych filtrach
    wykorzystuje wiecej. Pewnie dlatego wentylator na procesorze ci się rzadko włącza.
    W związku z tym jest bradzo możliwe, że kupisz nowy komp, a różnicy żadnej nie
    odczujesz.