eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecet › Wydajny komputer (W10) pod grafikę 2D
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 62

  • 61. Data: 2019-03-04 14:01:30
    Temat: Re: Wydajny komputer (W10) pod grafikę 2D
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-03-02 o 08:26, pueblo pisze:
    > Witaj Marek S, 02 mar 2019 w news:q5ckn1$n3b$1@node2.news.atman.pl
    > napisałeś/aś:
    >
    >>
    >> Byłoby ciekawym eksperymentem przeprowadzenie tych samych operacji
    >> na tym samym pliku na naszych kompach i porównanie czy
    >> wielowątkowość ma praktyczny wpływ na cokolwiek.
    >>
    >
    > Nie jestem ekpertem, ale np. w menadżerze zad. W7 można ustawić koligację
    > - przypisać proces do tylko jednego rdzenia. Pewnie trzeciąrzędowe
    > programy też to potrafią - Proces Explorer, czy sławny process lasso.
    >
    Przede wszystkim kod programu musi być tak napisany żeby zadania mogły byc rozłożone
    na wiele rdzeni.
    Sam Windows na to nie pomoże.


  • 62. Data: 2019-03-18 16:56:16
    Temat: Re: Wydajny komputer (W10) pod grafikę 2D
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-03-04 o 13:58, robot pisze:
    > W dniu 2019-03-02 o 02:02, Marek S pisze:
    >> W dniu 2019-03-01 o 12:14, robot pisze:
    >>
    >>> No to widzisz będzie problem. Bo ja sam nie pamiętam dlaczego :)
    >>
    >> hahahahaha
    >>
    >>> Za każdym razem jak mam na nowo zainstalowanego fotoszopa, to na początku
    >>> nie wyłączam tego i próbuję pracować. I zawsze przychodzi taki moment, że coś
    >>> jest dla mnie nie do zaakceptowania w związku z tą funkcją i muszę ją wyłączyć.
    >>> Ale teraz nie pamiętam konkretnie co to jest.
    >>
    >> Ja jako zwolennik tejże funkcjonalności, dałbym radę pracować bez niej. Straciłbym
    jedynie szybkość przemieszczania się między fragmentami przetwarzanej grafiki. Jeśli
    wiem, że muszę wyedytować odległy fragment (pracując w powiększeniu), to szybko
    przesuwam obraz, a on dalej sam leci. Jeśli nie doleci do pożądanego miejsca, to
    powtarzam czynność. Jeśli doleci i rokuje, że dalej się przesunie, to "chwytam" go i
    pozycjonuję jak lubię. To symulacja rzeczywistości. Gdy jakikolwiek przedmiot
    przesuwasz na swoim biurku, to ma on swoją bezwładność. Jeśli go pchniesz, to leci.
    Jeśli złapiesz i przesuwasz, to precyzyjnie się przemieszcza.
    >>
    >> Jak można nie lubić tej opcji? Nie ogarniam. :-D A już w szczególności, że sporo
    osób na to narzeka i wyłącza.
    >
    > Dobra. Włączam po raz kolejny. Ale będziemy musieli troche poczekać na rezultaty
    testu.
    >
    >
    >>
    >> Byłoby ciekawym eksperymentem przeprowadzenie tych samych operacji na tym samym
    pliku na naszych kompach i porównanie czy wielowątkowość ma praktyczny wpływ na
    cokolwiek.
    >>
    > To zależy od programu. Ogólnie fotoszop wykorzystuje najczęściej jeden rdzeń. Tak
    jak wiekszość programów zresztą.
    > Nowsze gry są w stanie wykorzystać co raz więcej rdzeni, ale i tak mało.
    > Za to renderowanie wykorzystuje duże ilości rdzeni.


    Nie wiem czy jeszcze ktoś to czyta ale opisuje rezultaty włączenia openGL w PS.
    No i przypomniało mi się co mi przeszkadzało, chociaż teraz przeszkadza to mniej
    niźliby się zdawało.
    Jedna rzecz to ta siatka-kratka pomiędzy pikselami, którą widać przy dużym
    powiększeniu.
    Nie lubię jej. Zmienia odbiór kolorystyki.
    Druga rzecz.
    Przy dużej ilości otwartych plików zaczynają się drobne jaja - jak to w openGL bywa.
    Niektóre pliki wyświetlają się puste i dopiero po klinknięciu na nie pojawia się
    zawartość.
    Da się z tym żyć. Mogę pracować w takim trybie.
    Ale po co? Dla mnie tryb OpenGL nic nie dodaje, nic nie ulepsza.
    To że płynnie się porusza i powiększa nie jest mi do niczego potrzebne.
    Ale nie dziwię się, że ktoś tak woli.
    Podsumowując: kosmetyka.

    Co do wydajności w zależności od ilości użytych rdzeni.
    Z zasady i w praktyce, w tym, ale i w wielu innych programach różnica jest duża.
    Mniej więcej szybkość wykonania operacji zwiększa się liniowo wraz z ilością użytych
    rdzeni.

    pozdro

strony : 1 ... 6 . [ 7 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: