  • 1. Data: 2019-07-02 01:15:03
    Temat: Wyjedziesz Pan z salonu i masz Pan auto tansze o 20%
    Od: s...@g...com

    Zawsze sie zastanawialem na jakiej podstawie te mit powstal.

    https://www.youtube.com/watch?v=5fv1QFQ1vV0

    Bo mysle ze to mit. A te auta zejda po max 10% taniej.

  • 2. Data: 2019-07-02 08:26:10
    Od: p...@g...com

    --Bo mysle ze to mit. A te auta zejda po max 10% taniej.

    w DE wyglada to tak

    Zahlen Sie bar: Verhandeln Sie einen guten Barzahler-Rabatt. Preisnachlässe bis zu 10
    Prozent sind möglich. Bei Neuwagen sogar bis zu 20 Prozent auf den Listenpreis.

    gotowka do 10% uzywki, do 20% nowe

    Jahreswagen statt Neuwagen: Firmen und Autohäuser geben Neuwagen relativ häufig
    bereits nach einem oder anderthalb Jahren zurück. Solche Jahreswagen sind mit
    Abschlägen von über 25 Prozent auf den Listenpreis erhältlich.

    gotowka, roczne do 25%

  • 3. Data: 2019-07-02 08:35:58
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 lipca 2019 01:15:05 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
    > Zawsze sie zastanawialem na jakiej podstawie te mit powstal.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=5fv1QFQ1vV0
    >
    > Bo mysle ze to mit. A te auta zejda po max 10% taniej.

    W tamtym roku potrzebowałem auto na krótko.
    Podszedłem do komisu takiego "porządnego" obok.
    Mondeo takie za 40 kzł
    Odkupiliby ode mnie za 33 kzł.

  • 4. Data: 2019-07-02 15:18:50
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 2 lipca 2019 01:35:59 UTC-5 użytkownik Bolko napisał:

    > W tamtym roku potrzebowałem auto na krótko.
    > Podszedłem do komisu takiego "porządnego" obok.
    > Mondeo takie za 40 kzł
    > Odkupiliby ode mnie za 33 kzł.

    I sprzedali za 40. Czyli jakbys sam znalazl kupca to bys nie stracil wcale.

  • 5. Data: 2019-07-02 15:20:41
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 2 lipca 2019 01:26:11 UTC-5 użytkownik p...@g...com napisał:
> [...]
    bereits nach einem oder anderthalb Jahren zurück. Solche Jahreswagen sind mit
    Abschlägen von über 25 Prozent auf den Listenpreis erhältlich.

    Tylko ze mit mowi ze jak wyjdziesz z salonu to dostaniesz 20% mniej niz zaplaciles.
    Nie ze dostaniesz mniej niz cena katalogowa.

    A to ze cenniki handlarzy maja dla tego samego auta dwie ceny to oczywiste.

  • 6. Data: 2019-07-02 16:35:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    p...@g...com napisał:

    >Tylko ze mit mowi ze jak wyjdziesz z salonu to dostaniesz 20% mniej
    >niz zaplaciles. Nie ze dostaniesz mniej niz cena katalogowa.

    Ale o co chodzi - za duzo, za malo ?

    Bo jesli Niemiec wie, ze w salonie moze utargowac 20%, to czemu ma od
    kogos kupowac uzywane auto nie utargowawszy 30% ?

    Tylko czytam to Przemka i nie rozumiem - chodzi o salon z nowymi
    fabrycznie autami, czy chodzi o uzywane auto u handlarza, przy czym
    uzywane jest np 200km i nalezy traktowac jako "nowe".

    Ba - przepisy podatkowe mowia, ze "nowe" to jest do pol roku i 6000 km
    ..

    J.

  • 7. Data: 2019-07-02 16:57:06
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 2 lipca 2019 09:37:59 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Ale o co chodzi - za duzo, za malo ?

    Nie mieszajmy dwu spraw.
    Pierwsza i nieistotna tutaj to roznica w cenie z katalogu i cenie jaka sie placi za
    auto nowe.
    Tak niektore marki maja ze cena w katalogu nadmuchana a w praktyce po upustach,
    promocjach, "negocjacjach" kazdy placi te -20%.
    Ta cena (ta realna, te -20% z ceny katalogowej)to praktycznie cena za "nowe z
    salonu".

    Druga sprawa to ta zwiazana z mitem.
    Mowi sie ze jak tylko sie trzasnie dzwiami po zakupie i chce sie auto sprzedac to
    trzeba liczyc sie ze strata 20%. No, z wyjatkiem tojot, ponoc.

    I to moim zdaniem nie prawda i podlinkowany jutub to dobry przyklad na poparcie mojej
    tezy.
    Bo auto z konkursu to w praktyce nowka z salonu, nie smigana, jak z salonu.
    I nijak nie sadze aby te -20% w takim przypadku bylo mozliwe.
    -10% - ok, to moze byc. -20% nie. Bo na takim aucie za 70kpln -20% to prawie 15kpln.
    Sadze ze Na naszym rynku bez problemu znajdzie sie ludek ktory bedzie wolal auto za
    -10%, bez targow, z wszystkimi prawami jakie ma obecny wlasciciel za model pakietowy
    jaki i tak chcial kupic.

    > Bo jesli Niemiec wie, ze w salonie moze utargowac 20%, to czemu ma od
    > kogos kupowac uzywane auto nie utargowawszy 30% ?

    Ale cena salonowa czesto jest nadmuchana o te 20%. Odniesmy sie do ceny realnej,
    transakcyjnej.

> [...]
    > uzywane jest np 200km i nalezy traktowac jako "nowe".
    >
    > Ba - przepisy podatkowe mowia, ze "nowe" to jest do pol roku i 6000 km

    A widzisz, zaczynamy dochodzic do spojniejszego obrazu :)

  • 8. Data: 2019-07-02 23:36:37
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 02.07.2019 o 16:57, s...@g...com pisze:

> [...]
    auto za -10%, bez targow, z wszystkimi prawami jakie ma obecny wlasciciel za model

    Prawo popytu i podaży...
    Co innego wymagania klienta odnośnie "nowego z salonu", a co innego brać
    to, co jest.
    Z drugiej strony - mam nówkę i ją (z jakiegoś powodu) muszę sprzedać, to
    muszę znaleźć klienta, który dokładnie tego chce.
    No i pomiędzy tymi dwoma warunkami ustalona zostaje cena transakcji.
    Aczkolwiek chyba rzadko to ma miejsce (sprzedaż
    nowego-samochodu-nie-z-salonu, o ile nie został zamówiony przez tego
    kupującego, a sprzedający to tylko pośrednik).

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 9. Data: 2019-07-03 18:39:19
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 2 lipca 2019 16:36:17 UTC-5 użytkownik LEPEK napisał:

> [...]
    pakietowy jaki i tak chcial kupic.

    > Prawo popytu i podaży...
    > Co innego wymagania klienta odnośnie "nowego z salonu", a co innego brać

    Racja.

    > Z drugiej strony - mam nówkę i ją (z jakiegoś powodu) muszę sprzedać, to
    > muszę znaleźć klienta, który dokładnie tego chce.

    Niekoniecznie jest to trudne.
    Jak ktos chce taki pakiet jak masz to kupca znajdziesz bo 10% piechota nie chodzi.
    Chyba ze masz fikusny pakiet i nie kazdy chce szyberdach ale bez klimy...

> [...]
    > nowego-samochodu-nie-z-salonu, o ile nie został zamówiony przez tego
    > kupującego, a sprzedający to tylko pośrednik).

    Skads eurotaxy biora transakcje do cennika. Moze to same demowki?
    Wtedy te -20% mialo by sens. A przypadek zyciowy bylby mocnym wyjatkiem.