  • 1. Data: 2017-11-08 00:51:51
    Temat: Wykładzina żarowytrzymała pieca CO. Czym skleić ?
    Od: Swift <p...@g...com>

    Witam
    W piecu gazowym CO (Junkers Cerastar) wnętrze komory spalania wyłożone jest płytkami
    grubości ok. 10 mm z tworzywa nieco przypominającymi azbest lub twardą wełnę
    mineralną. Tworzywo jest dość kruche i w paru miejscach płytki mi popękały. Jaka
    jest temperatura w komorze spalania pieca nie wiem, ale odległość płytek od
    palnika/płomieni to kilka centymetrów. Czym to skleić ?
    Pozdrawiam
    PP

  • 2. Data: 2017-11-08 17:02:32
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 08.11.2017 o 00:51, Swift pisze:
> [...]
    jest temperatura w komorze spalania pieca nie wiem, ale odległość płytek od
    palnika/płomieni to kilka centymetrów. Czym to skleić ?

    A musisz kleić? Pęknięcie czemuś przeszkadza?
    Jeżeli chcesz, aby się trzymało w kupie, to może wystarczy związać
    cienkim drutem?

    Jak koniecznie chcesz kleić to widzę dwie opcje:
    1 kontakt z Instytutem Materiałów Ogniotrwałych:
    http://www.icimb.pl/gliwice/kity-kleje
    i użycie czegoś od nich
    2. uszczelniacz żaroodporny do kominków w tubie za ok. 20 zł
    Jacek

  • 3. Data: 2017-11-08 20:37:02
    Od: Swift <p...@g...com>

    To są płytki bardzo podobne do tych:

    http://systemgaz.com.pl/plyty_termoizolacyjne_va-191
    003500,1011,4027.html

    Drutowanie raczej odpada. Z miejsc pęknięć osypują się drobinki tej wykładziny i
    zanieczyszczają palnik więc dobrze jest skleić.

  • 4. Data: 2017-11-10 12:46:14
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 08.11.2017 o 20:37, Swift pisze:
> [...]
    >
    > Drutowanie raczej odpada. Z miejsc pęknięć osypują się drobinki tej wykładziny i
    zanieczyszczają palnik więc dobrze jest skleić.

    No to sklej tym do kominków albo kup kawałek płyty izolacyjnej i wytnij
    kształt, jaki trzeba.
    Cena tego elementu z Vaillanta jest "nieznacznie" przesadzona. Ja bym
    szukał w firmach od materiałów ogniotrwałych. Jak jesteś ze Śląska, to
    mam kilka namiarów, ewentualnie www.mikanit.com.pl
    Jacek