  • 1. Data: 2018-09-12 23:15:04
    Temat: Wykrywacz metalu
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Witam

    Zdarza mi się zgubić klucze, czy spręzynę od kosiarki. I wtedy przydał by
    się wykrywacz metalu do ich szukania. Gotowego nie opłaca się kupować. Mam
    kilka cewek rozmagnesowujących od kineskopów. Czy na ich bazie można taki
    wykrywacz zbudować?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2018-09-13 07:02:53
    Temat: Re: Wykrywacz metalu
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 12.09.2018 o 23:15, Kamil pisze:
> [...]
    > kilka cewek rozmagnesowujących od kineskopów. Czy na ich bazie można taki

    Można, ale jest dokładnie odwrotnie. Nie opłaca się robić samemu.
    W jakimś popularnym hipermarkecie widziałem proste wykrywacze za około
    100zł.

    Grzegorz

  • 3. Data: 2018-09-13 07:38:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 13 Sep 2018 07:02:53 +0200, Grzegorz Kurczyk napisał(a):
> [...]

    Jako zrodlo drutu chyba - maja tworzyc pole dosc skoncentrowane, a Ty
    chyba chcesz rozlegle.

    Ale sprawdzic mozna, a nuz okaza sie dobre.

    Ha ... jedna z konstrukcji to taka, ze mamy cewki tak ustawione, ze
    pole jednej nie generuje napiecia w drugiej.
    Obecnosc metalu w poblizu zmienia symetrie i generuje.

    A tu mamy tak wlasnie ustawiony zestaw cewek.

    No to juz mamy dwie koncepcje do sprawdzenia :-)

    > Można, ale jest dokładnie odwrotnie. Nie opłaca się robić samemu.
    > W jakimś popularnym hipermarkecie widziałem proste wykrywacze za około
    > 100zł.

    Takie "do szukania skarbow", czy do szukania przewodow w scianach ?

    To drugie moze sie nie nadawac - bo znow - krotki zasieg.

    A swoja droga - AMW nie wyprzedaje ?

    J.

  • 4. Data: 2018-09-13 08:21:22
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

> [...]
    > kilka cewek rozmagnesowujących od kineskopów. Czy na ich bazie można taki

    A nie prościej użyć jakiegoś dużego magnesu neodymowego na sznurku?
    Znajdzie i przyciągnie, sprężyna, śrubka czy klucze raczej mają w sobie
    nieco żelaza

  • 5. Data: 2018-09-13 09:10:26
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 13.09.2018 07:02, Grzegorz Kurczyk wrote:

    > Można, ale jest dokładnie odwrotnie. Nie opłaca się robić samemu.
    > W jakimś popularnym hipermarkecie widziałem proste wykrywacze za około
    > 100zł.

    Parę lat temu zacząłem budowę wykrywacza wedle popularnego projektu z
    Internetu, stworzonego bodajże przez pewnego Rosjanina. Część cyfrowa na
    Atmedze8, z wyświetlaczem hd44780 w interfejsie użytkownika.
    Elektronika ruszyła od razu. Jednak nijak nie udało mi się czegokolwiek
    wykryć na etapie testów z prowizoryczną cewką, która została wykonana
    zgodnie z opisem. W końcu projekt trafił do pudełka na dnie szafy i
    czeka tam na lepsze czasy. Więc trzeba się jednak liczyć z tym, że
    raczej nie jest to prosty projekt na kilka wieczorów. ;)

  • 6. Data: 2018-09-13 09:25:27
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2018-09-12 o 23:15, Kamil pisze:
> [...]
    > kilka cewek rozmagnesowujących od kineskopów. Czy na ich bazie można taki

    Jak na szybko to może jakiś zdudnieniowy zlutowany na pająka na 7400
    ale będzie wymagał notorycznego korygowania częstotliwości potencjometrem

  • 7. Data: 2018-09-13 11:38:12
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Jako zrodlo drutu chyba

    Nie tam, rozwijałem kiedyś drut z takich cewek. Są czymś poklejone, goły
    drut odchodzi a emalia zostaje. Nie nadaje się to do nawinięcia niczego.

    Najprościej chyba zrobić dwa generatory, jeden regulowany (RC?) a drugi
    LC, i zdudnić je ze sobą. Ustawić potem na regulowanym taką częstotliwość,
    żeby ton zniknął, i słuchać, zbliżając cewkę do różnych miejsc, kiedy ten
    LC się odstraja...

  • 8. Data: 2018-09-13 11:39:30
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > Parę lat temu zacząłem budowę wykrywacza wedle popularnego projektu z
    > Internetu, stworzonego bodajże przez pewnego Rosjanina. Część cyfrowa na
    > Atmedze8, z wyświetlaczem hd44780 w interfejsie użytkownika.

    Zastanawiam się czy w przypadkach takich wykrywaczy nie jest lepszy
    feedback akustyczny, niż cyfrowe wyświetlanie...

  • 9. Data: 2018-09-13 11:50:21
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Było takie coś w EdW: https://elportal.pl/pdf/K19/09_15b.pdf

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 10. Data: 2018-09-13 15:23:43
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 13 września 2018 01:21:16 UTC-5 użytkownik BQB napisał:

    > A nie prościej użyć jakiegoś dużego magnesu neodymowego na sznurku?
    > Znajdzie i przyciągnie, sprężyna, śrubka czy klucze raczej mają w sobie
    > nieco żelaza

    Proscej i chyba nawet taniej.
    Ale tylko do szukania rzeczy luznych. szukanie w piasku jeszcze jako tako wyjdzie. W
    ziemi juz nie.
    Ale koszt takiego wykrywacza jest tak niski, budowa tak prosta a zastosowanie
    odpowiednie tak ze watkotworcy by starczyl.
    Po prostu bierze sie listewke, kupuje magnesy z otworem do przykrecenia i mocuje do
    listewki w rzadku nie za blisko i nie za daleko.
    A listewke przeciaga sie po trawie/piasku/dywanie za pomoca sznurka.

    Alternatywnie zrobic wykrywacz tak jak pisze queekueq, taki jest o tyle lepszy ze
    moze szukac czegos w glebi ziemi lub sciany.