  • 91. Data: 2018-10-07 23:34:52
    Temat: Re: Wykrywacz metalu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > Żebyś nie wykrakał...
    > https://www.youtube.com/watch?v=RPH-rNUmBjw
    > (były ofiary...)

    To nie ja, to Stanisław Lem.

    Jarek

    --
    V bufetě na stojáka
    jím párek s hořčicí

  • 92. Data: 2018-10-08 00:51:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Oct 2018 23:34:52 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > To nie ja, to Stanisław Lem.

    Idzie nowe
    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/gorzow-wielkop
    olski-wyginajace-sie-szyny-od-upalow/s7sdfcl

    J.

  • 93. Data: 2018-10-08 07:48:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Idzie nowe
    > https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/gorzow-wielkop
    olski-wyginajace-sie-szyny-od-upalow/s7sdfcl

    Ten by najwyżej mógł podskoczyć.

    --
    Jarek

  • 94. Data: 2018-10-08 13:49:17
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    olski-wyginajace-sie-szyny-od-upalow/s7sdfcl

    > Ten by najwyżej mógł podskoczyć.

    Dawno temu przenieśli koło mnie (Gdańsk Brzeźno) przystanek tramwajowy
    sprzed przejazdu przez ulicę za ten przejazd. Uliczka w sumie osiedlowa.
    Na ulicy Stop przed torami. Chyba jakiś Star się nie zatrzymał i uderzył
    w bok tramwaj, który wypadł z szyn i wjechał w ludzi czekających na
    przystanku. Nie widziałem samego zdarzenia, tylko widziałem potem ślady.
    Podobno nikt nie zginął (ale chyba ktoś był ranny) bo ludzie zdążyli
    odskoczyć w tył a tramwaj wjechał tylko na pół szerokości przystanku.
    Potem przystanek przenieśli z powrotem przed ulicę i tak jest do dziś.

    Ten przystanek za ulicą kojarzy mi się z najgęstszą mgłą jaką
    kiedykolwiek zdarzyło mi się spotkać (40 parę lat temu). Czekałem na tym
    przystanku i słyszałem tramwaj hamujący przed ulicą, ale w ogóle nie
    widziałem jego świateł. Dopiero pod koniec hamowania zobaczyłem - czyli
    jakieś 10m przed ulicą + ulica i kilka metrów do początku przystanku -
    czyli reflektor świecący (tramwaj miał chyba jedno światło) w moją
    stronę zobaczyłem dopiero jakieś 20m ode mnie. Najlepsze, że jak tramwaj
    odjechał jakieś 2 km od brzegu morza to wyjechał z mgły w zupełnie
    czyste powietrze.
    P.G.

  • 95. Data: 2018-10-08 15:36:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > stronę zobaczyłem dopiero jakieś 20m ode mnie. Najlepsze, że jak tramwaj
    > odjechał jakieś 2 km od brzegu morza to wyjechał z mgły w zupełnie

    Na najgęstszą mgłę natrafiłem jadąc samochodem z Andrychowa do Krakowa.
    Zabłądziłem na krakowskiej obwodnicy o prasło mnie na autostradę do
    Katowic. Zorientowałem się dopiero gdy zobaczyłem przed sobą bramki do
    poboru opłat. Cały czas jechałem z prędkością piechura. Takich jak ja
    było więcej, otworzyli dla nas jakiś specjalny przejazd, żebyśmy mogli
    zawrócić. To było w tym samym dniu, kiedy spadł helikopter z Leszkiem
    Millerem. Nawet o tej samej godzinie (we mgle słuchałem o tym w radiu).

    --
    Jarek

  • 96. Data: 2018-10-08 15:54:39
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Cały czas jechałem z prędkością piechura.

    Raz mi się zdarzyło, że musiałem otworzyć okno i patrzeć na linię
    środkową obok samochodu aby wiedzieć, że trzymam się drogi bo przed sobą
    widziałem tylko mleko. Prędkość oczywiście spacerowa. Ale mgła była
    słabsza niż wtedy co pisałem bo światła samochodów z przeciwka widziałem
    dalej niż z 20m.
    P.G.

  • 97. Data: 2018-10-08 16:14:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > sobą widziałem tylko mleko. Prędkość oczywiście spacerowa. Ale mgła
    > była słabsza niż wtedy co pisałem bo światła samochodów z przeciwka

    Popularne stają się czerwone lasery przeciwmgielne rzucające za samchodem
    w odpowiedniej odległości kreskę lub nawet bardziej złożony wzór:

    https://www.aliexpress.com/item/car-styling-Anti-Col
    lision-Rear-end-Car-Laser-Tail-12v-led-car-Fog-Light
    -Auto-Brake/32502580869.html

    Wygląda mi to na całkiem niegłupi pomysł, choć pewnie nielegalny (jak
    czegoś nie ma w przepisach, to nie wolno). Trzecie światło stopu też
    długo było nielegalne, a potem niemalże w jednym momencie zmieniło
    status z "zabronione" na "obowiązkowe".

    --
    Jarek

  • 98. Data: 2018-10-08 16:31:44
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Trzecie światło stopu też długo było nielegalne, a potem niemalże w jednym momencie
    zmieniło status z "zabronione" na "obowiązkowe".

    Różne rzeczy się zmieniają na dokładnie odwrotne :)

    Kiedyś sztuczne choinki były ekologiczne a dziś wręcz przeciwnie.

    Na początku 1989 roku zapłaciliśmy karę z utrudnianie pracy urzędników
    poprzez wpisywanie w jednym wierszu KPiR wartości zakupu i kosztów tego
    zakupu, i tego samego dnia odebraliśmy wytyczne na następny rok gdzie
    stało, że aby ułatwić pracę urzędnika należy koszty zakupu wpisywać w
    tym samym wierszu co ten zakup :)
    P.G.

  • 99. Data: 2018-10-08 16:50:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Różne rzeczy się zmieniają na dokładnie odwrotne :)
    >
    > Kiedyś sztuczne choinki były ekologiczne a dziś wręcz przeciwnie.

    Bo ten dawny podział przeszedł na przykład na buty. Ekologiczne
    są te z plastiku, nieekologiczne ze skóry zwierza (której to skóry
    zawartość została wcześniej wyjedzona pod postacią kiełbasy).

> [...]
    > zakupu, i tego samego dnia odebraliśmy wytyczne na następny rok gdzie
    > stało, że aby ułatwić pracę urzędnika należy koszty zakupu wpisywać w

    Do 1989 roku co by przedsiębiorca nie zrobił, to tylko utrudniał pracę
    urzędnika. Po prostu nie lubił drania. Po tej dacie wszystko miało się
    zmienić -- urzędnik przedsiębiorcy nieba przychyli, za to ten mu się
    odwdzięczy ułatwiając pracę we wszystkim.

    --
    Jarek

  • 100. Data: 2018-10-08 21:25:42
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-10-08 07:48, Jarosław Sokołowski wrote:

    olski-wyginajace-sie-szyny-od-upalow/s7sdfcl

    > Ten by najwyżej mógł podskoczyć.

    I tu się mylisz :-)

    W.