  • 11. Data: 2018-09-13 15:27:47
    Temat: Re: Wykrywacz metalu
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 13 września 2018 04:39:32 UTC-5 użytkownik Queequeg napisał:

    > Zastanawiam się czy w przypadkach takich wykrywaczy nie jest lepszy
    > feedback akustyczny, niż cyfrowe wyświetlanie...

    Jak sie nawinie jedna duza cewke to tak.
    Ale jakby nawinac ich 1000 i kazda podpiac odpowiednio z dioda swiecaca i calosc
    sterowac indywidualnie to taki wykrywacz bylby fajny. Pokazywal by ksztal przedmiotu,
    miejsce gdzie sie znajduje itp.

    Cos w ten desen ale 2d.
    https://www.youtube.com/watch?v=yK8jLyJO-yE

  • 12. Data: 2018-09-13 15:39:17
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 13.09.2018 o 15:23, s...@g...com pisze:

    > Proscej i chyba nawet taniej.
    > Ale tylko do szukania rzeczy luznych. szukanie w piasku jeszcze jako tako wyjdzie.
    W ziemi juz nie.
    > Ale koszt takiego wykrywacza jest tak niski, budowa tak prosta a zastosowanie
    odpowiednie tak ze watkotworcy by starczyl.
    > Po prostu bierze sie listewke, kupuje magnesy z otworem do przykrecenia i mocuje do
    listewki w rzadku nie za blisko i nie za daleko.
    > A listewke przeciaga sie po trawie/piasku/dywanie za pomoca sznurka.
    >

    > Alternatywnie zrobic wykrywacz tak jak pisze queekueq, taki jest o tyle lepszy ze
    moze szukac czegos w glebi ziemi lub sciany.

    W pierwszym zdaniu było info: Zdarza mi się zgubić klucze, czy spręzynę
    od kosiarki.

    Nie sądzę, aby te przedmioty się zakopywały (chyba, że mamy np. psa, co
    zakopie) i można by było taki magnes przyczepić do jakiejś zabawki na
    kołach i wydaje mi się, że do tego celu magnes neodymowy lepiej się
    sprawdzi.

  • 13. Data: 2018-09-13 16:07:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    BQB pisze:

> [...]
    > co zakopie) i można by było taki magnes przyczepić do jakiejś zabawki
    > na kołach i wydaje mi się, że do tego celu magnes neodymowy lepiej

    Można do psa przyczepić taki magnes -- i niech biega po ogrodzie.
    Na coś się wtedy przyda.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2018-09-13 18:10:10
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "BQB" napisał:

    > A nie prościej użyć jakiegoś dużego magnesu neodymowego na sznurku?
    > Znajdzie i przyciągnie, sprężyna, śrubka czy klucze raczej mają w sobie
    > nieco żelaza

    Umocowałem na wysięgniku kilkanaście magnesów wyciągniętych z dysków
    twardych (bardzo silne) i niewiele udało mi się znaleźć. Kilka zardzewiałych
    gwoździ Za mały zasięg. Nie tędy droga. Poza tym klucze mam z jakiegoś
    niemagnetycznego stopu. Zero przyciągania.

    Pzdr

  • 15. Data: 2018-09-13 18:16:49
    Od: s...@g...com

  • 16. Data: 2018-09-13 19:28:36
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał:

    > Można do psa przyczepić taki magnes -- i niech biega po ogrodzie.
    > Na coś się wtedy przyda.

    A pomyślałeś co się stania jak pies zbliży się do metalowego ogrodzenia,
    albo samochodu?

    Pzdr

  • 17. Data: 2018-09-13 20:15:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kamil napisał:

    > A pomyślałeś co się stania jak pies zbliży się do metalowego ogrodzenia,
    > albo samochodu?

    Nie, ale wyobraziłem sobie kreskówkę Disneya z takim zdarzeniem.
    W rzeczywistym świecie wygląda to inaczej.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2018-09-13 20:56:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 13 Sep 2018 16:07:38 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Można do psa przyczepić taki magnes -- i niech biega po ogrodzie.
    > Na coś się wtedy przyda.

    A pies kluczy nie znajdzie na nos ?

    J.

  • 19. Data: 2018-09-13 21:44:59
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 13 września 2018 13:56:45 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

    > A pies kluczy nie znajdzie na nos ?

    Jak byly posmarowane kapciami to znajdzie. Pogryzie i polknie.
    A jak byly posmarowane kielbasa to polknie od razu.

    Wtedy trzeba wykryc je rentgenem. A jak dobrze pojdzie to wyjmowac z odchodow...

  • 20. Data: 2018-09-14 22:07:11
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 13.09.2018 o 18:10, Kamil pisze:

> [...]
    > gwoździ Za mały zasięg. Nie tędy droga. Poza tym klucze mam z jakiegoś
    > niemagnetycznego stopu. Zero przyciągania.

    To doczep do tych kluczy kawałek czegoś co przyciąga magnes i po sprawie.
    No chyba, że nie chodzi tu o klucze :-)

    --
    Kaczin