  • 71. Data: 2018-09-18 19:39:26
    Temat: Re: Wykrywacz metalu
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    To masz do poskładania https://sklep.avt.pl/avt2874.html

    > kilka cewek rozmagnesowujących od kineskopów. Czy na ich bazie można taki
    > wykrywacz zbudować?
    Trudne bo musisz dobrać średnicę i ilość zwojów, przy impulsowym będzie
    łatwiej.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 72. Data: 2018-09-18 19:57:24
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-09-18 o 19:39, Janusz pisze:

    > To masz do poskładania https://sklep.avt.pl/avt2874.html

    > Trudne bo musisz dobrać średnicę i ilość zwojów, przy impulsowym będzie
    > łatwiej.

    Tu masz prostszy serwis.avt.pl/manuals/AVT5196.pdf

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 73. Data: 2018-09-18 21:12:50
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 17.09.2018 22:28, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Guglowy spider gdy łazi, to takie rzeczy notuje sobie w kajeciku. Takiego
    > bym chciał, żeby mi do pudełek zaglądał.

    Można by to rozwiązać np. tak:
    Stanowisko do robienia zdjęć - kamerka na statywie z tłem i
    oświetleniem, każdą rzecz przed zmagazynowaniem kładziemy i
    fotografujemy, następnie wkładamy do dowolnego pudełka.
    Pozostaje przypisać do zdjęcia numer pudełka, ewentualnie zautomatyzować
    to przez zrobienie jakichś krańcówek wykrywających które pudełko czy
    szufladka jest w użyciu,
    Wyszukiwać po obrazkach w komputerze (miniaturki) jest dużo prościej niż
    grzebać w pudełkach. Oczywiście można by pomyśleć o sortowaniu po
    wielkości czy kolorze ewentualnie kształcie itd.
    Tak sobie myślę, że krańcówki mogły by posłużyć do "zdyscyplinowania"
    obsługi i np. można wyjąć pudełko w celu pogrzebania w nim, ale przed
    odłożeniem trzeba się określić czy i co się z niego wyjęło lub włożyło.

    --
    Mirek.

  • 74. Data: 2018-09-18 21:27:50
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 18 Sep 2018 21:12:50 +0200, Mirek wrote:
> [...]
    > obsługi i np. można wyjąć pudełko w celu pogrzebania w nim, ale przed
    > odłożeniem trzeba się określić czy i co się z niego wyjęło lub włożyło.

    Pomysł z miniaturkami niegłupi. Do tego można pokusić się dla każdej
    miniaturki zapytać jakieś AI "co to jest".

    Krańcówki natomiast raczej nie zdadzą egzaminu - "pudełka" są wszelakich
    rozmiarów i kształtów. Karton z Ikei, pudełko po butach, itp. Ale tutaj
    może wystarczałaby jakaś mała fotodioda w każdym z pudełek, potrafiąca
    wysłać komputerowi sygnał (radio, LoRa, wifi...) "widzę światło".

    Mateusz

  • 75. Data: 2018-09-19 07:56:49
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    > Znajomy sprzedał starą spawarkę (w pełni sprawną) na złom i za uzyskane
    > pieniądze kupił nową. Nawet chyba mu z tego trochę kasy zostało.

    Zależy jaką sprzedał, a jaką kupił.

  • 76. Data: 2018-09-19 20:23:21
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "sirapacz" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Pies zostanie zaparkowany:)))
    > Wyobraziłem sobie dużego lablalaldora biegającego z neodymem przy obroży
    > ciągnąc sznur różnych poczepionych metalowych przedmiotów - klucze, stara
    > zardzewiała blacha, łańcuch itd:)
    >
    > komiczne wyobrażenie:)

    Gorzej, gdy przy ścieżce będzie metalowe ogrodzenie...

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 77. Data: 2018-09-19 20:49:15
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Gorzej, gdy przy ścieżce będzie metalowe ogrodzenie...

    albo podejdzie do autobusu na przystanku :)))))))))

  • 78. Data: 2018-09-22 19:40:27
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 12.09.2018 o 23:15, Kamil pisze:
> [...]
    > kilka cewek rozmagnesowujących od kineskopów. Czy na ich bazie można taki

    Może tak:

    https://notopstryk.pl/pl/p/Lokalizator-sprzetu-Notio
    ne-Play/8847

    P.P.

  • 79. Data: 2018-09-23 14:35:53
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał:

    > Czegoś Ty się spodziewał po kimś, kto na Allegro nie potrafi znaleźć
    > nieregenerowanego tuszu do drukarki? :D

    Jednak jestes kretynem. I na dodatek wyjątkowym tępakiem. Czego można
    spodziewać się po kimś takim? Przecież sam nie wie jaki jest głupi.

    PLONK

  • 80. Data: 2018-09-23 14:48:15
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał:

    > Alzheimer? Ja zamiast budować wykrywacze metalu bezzwłocznie zasięgnąłbym
    > porady lekarskiej.

    Za komuny byli tacy osobnicy, tobie podobni. nazywali się ormowcami. Jak
    taki zobaczył człowieka, który potknął się o kamień i zaklął pod nosem,
    pisał w raporcie: Brak koordynacji ruchów i niezrównoważenie psychiczne.
    Spierdalaj gnoju.

    A do normalnych. Napisałem o zgubionym przedmiotach, aby zawęzić pole
    dyskusji. Aby nie było przypuszczeń, że chodzi np. o szukanie złotego
    pociągu 100m pod ziemią. Ale do kretynów typu Akarm, czy Vista to za trudne,

    Pzdr