  • 1. Data: 2018-01-10 15:24:06
    Temat: Wylany 18650
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Komuś zdarzyło się, że wylał aku litowy 18650? Mam kupione rok temu
    Sanyo NCR18650GA 3500 mAh 10A. Czerwone. Zmierzyłem wówczas
    pojemność - nominalna. Używane sporadycznie. Miesiąc temu używałem
    bez zastrzeżeń. Potem doładowałem do 4.0V i schowałem w chłodne
    miejsce. Dziś patrzę, a z jednego wylany płyn, zapach typowy dla
    korozji żelaza. Styk dodatni oraz pod stykiem ślady korozji. Obecnie
    napięcie 2.5V. Rezystancja wewnętrzna jeszcze znośna - 56mOhm, gdzie
    sprawny ma 33.

    Pierwsze słyszę żeby tak same z siebie wylewały. Ktoś, coś?

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 2. Data: 2018-01-10 15:27:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wyrzuc i nie zawracaj gitary.

  • 3. Data: 2018-01-10 15:31:47
    Temat: Re: Wylany 18650
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 10 Jan 2018 15:24:06 +0100, Zbynek Ltd. wrote:

    > Komuś zdarzyło się, że wylał aku litowy 18650? Mam kupione rok temu

    Rok temu kupiony, a kiedy wyprodukowany? I to jest zagadka.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 4. Data: 2018-01-10 16:01:23
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    > wyrzuc i nie zawracaj gitary.

    dokładnie
    lepiej nie ryzykować zalaniem jakiegoś sprzętu po założeniu takiego
    niepewnego akumulatora.

  • 5. Data: 2018-01-10 16:30:21
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Roman Rogóż napisał(a) :

    > dokładnie
    > lepiej nie ryzykować zalaniem jakiegoś sprzętu po założeniu takiego
    > niepewnego akumulatora.

    A to swoją drogą. Nie pytałem o to jak i czy go używać, tylko o
    podobne sytuacje, itd. Bo nie spotkałem się z czymś podobnym.

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 6. Data: 2018-01-10 21:29:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A jakiej odpowiedzi sie spodziewasz. Moze talmudystycznej dyskusji na 600 wpisow Ci
    sie sni? Sperdolil sie a spierdolone sie wyrzuca, ortodoksy moga utylizowac w
    oddalonym o 15 kilometrow punkcie.

  • 7. Data: 2018-01-11 20:36:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    Roman Rogóż napisał(a) :

    >A to swoją drogą. Nie pytałem o to jak i czy go używać, tylko o
    >podobne sytuacje, itd. Bo nie spotkałem się z czymś podobnym.

    Moze mokro bylo i rdza zaatakowala od zewnatrz ?

    Bo w li-ion to jakies dziwne elektrolity i IMO bardziej sie trzeba bac
    pozaru niz zniszczenia na skutek wylania.

    J.

  • 8. Data: 2018-01-11 20:42:15
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2018-01-10 o 15:24, Zbynek Ltd. pisze:
    > Komuś zdarzyło się
    Używam kilku akumulatorów, już leciwych. Jednak nigdy żaden nie wylał.

  • 9. Data: 2018-01-11 22:41:23
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Jawi napisał(a) :
    > Używam kilku akumulatorów, już leciwych. Jednak nigdy żaden nie wylał.

    No właśnie. Rozbierałem kilka starych aku od laptoków i też nigdy
    nic. Ale to było kilka. Nie dziesiątki. Ktoś musi być pierwszy :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1