  • 1. Data: 2019-08-23 10:44:26
    Temat: Wymiana cylinderka
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    Taka wymiana cylinderka hamulcowego przy bębnie tylnego koła to
    skomplikowana operacja? Robił kto? Warto spróbować samemu czy lepiej
    zlecić mechanikowi? Auto z ABSem.

  • 2. Data: 2019-08-23 11:12:20
    Temat: Re: Wymiana cylinderka
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 23 Aug 2019 10:44:26 +0200, Trybun napisał(a):

    > Taka wymiana cylinderka hamulcowego przy bębnie tylnego koła to
    > skomplikowana operacja? Robił kto?

    Prościzna. Kilka podstawowych narzędzi plus butelka płynu hamulcowego
    plus pomocna noga do odpowietrzenia.
    Z tym że jak sytuacja dojrzała do wymiany cylinderka to zazwyczaj i
    bęben i szczęki też do wymiany.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2019-08-23 11:24:10
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 23-08-2019 o 10:44, Trybun pisze:

    > Taka wymiana cylinderka hamulcowego przy bębnie tylnego koła to
    > skomplikowana operacja? Robił kto? Warto spróbować samemu czy lepiej
    > zlecić mechanikowi? Auto z ABSem.

    Jak zapowietrzysz układ, to niektóre samochody mogą wymagać wprowadzenia
    ABS-u w tryb serwisowy do odpowietrzenia.
    Następny potencjalny problem, to urwanie rurki hamulcowej i konieczność
    dorobienia nowej - trzeba mieć rurki i urządzenia do zarabiania końcówek
    kielichowych.
    Trzeba być przygotowanym, że wymiana rurki przy kole może pociągnąć za
    sobą wymianę wężyka hamulcowego wahacz-nadwozie oraz rurki do pompy
    hamulcowej.

    Zapieczone śruby to oczywista oczywistość. Na szczęście blisko będzie
    dostępny płyn hamulcowy. :)

    Odpowietrzyć można z pomocą drugiej osoby albo samemu kupując lub robiąc
    sobie pompkę do wysysania płynu od strony odpowietrznika.
    Jak już wymieniasz cylinderek, to wymień płyn w całym układzie i w
    sterowaniu sprzęgła jeśli jest hydrauliczne.

    Można spróbować samemu, a jak się zaczną problemy, to można dojechać do
    bliskiego warsztatu hamując ręcznym (nielegalne :)) albo wzywając lawetę.

    yabba

  • 4. Data: 2019-08-23 11:35:19
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    > Prościzna. Kilka podstawowych narzędzi plus butelka płynu hamulcowego
    > plus pomocna noga do odpowietrzenia.
    > Z tym że jak sytuacja dojrzała do wymiany cylinderka to zazwyczaj i
    > bęben i szczęki też do wymiany.

    Trochę obawiam się tego ABSu, układ z takim systemem podobno odpowietrza
    się jakoś inaczej niż tradycyjny układ. Klocki i bębny są jeszcze w
    miarę dobre. W sumie nie wiem czy to na 100% chodzi o ten cylinderek,
    hamulec na tym kole od czasu do czasu przyblokowywuje się. Ręczny
    wykluczyłem a więc raczej na prawno chodzi o wymianę cylinderka.

  • 5. Data: 2019-08-23 11:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun M...@j...ru ...

    > Taka wymiana cylinderka hamulcowego przy bębnie tylnego koła to
    > skomplikowana operacja? Robił kto? Warto spróbować samemu czy lepiej
    > zlecić mechanikowi? Auto z ABSem.

    Zlec mechanikowi

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 6. Data: 2019-08-23 13:42:58
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 23.08.2019 o 11:24, yabba pisze:

> [...]
    >
    > Można spróbować samemu, a jak się zaczną problemy, to można dojechać
    > do bliskiego warsztatu hamując ręcznym (nielegalne :)) albo wzywając

    To chyba jednak mechanik. Dzięki za opinie.

  • 7. Data: 2019-08-23 13:43:46
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 23.08.2019 o 11:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Trybun M...@j...ru ...

    > Zlec mechanikowi

    To aż tak skomplikowane? Niedawno wymieniałem wszystkie przewody
    hamulcowe w starym Audi sąsiada i zero problemów. Z tym że to audica z
    78roku. Dokąd to wszystko zmierza....

  • 8. Data: 2019-08-23 14:32:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 23 Aug 2019 13:43:46 +0200, Trybun napisał(a):

    > To aż tak skomplikowane? Niedawno wymieniałem wszystkie przewody
    > hamulcowe w starym Audi sąsiada i zero problemów. Z tym że to audica z
    > 78roku. Dokąd to wszystko zmierza....

    Ja wymieniałem w Kangoo 2002. Też ma ABS. Żadnych problemów.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2019-08-23 14:39:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 23 sierpnia 2019 14:32:30 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > Ja wymieniałem w Kangoo 2002. Też ma ABS. Żadnych problemów.

    Wymieniałem w multipli. Też miała ABS a ja nie wiedziałem że tłoczek ma coś wspólnego
    z abs-em i wymieniłem normalnie. I działało.
    A tak właściwie co ma abs do wymiany tłoczka?
    Czy abs jest czy go nie ma hamulce trzeba i tak odpowietrzyć przecież.

  • 10. Data: 2019-08-23 16:10:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    Maciejewski napisał:

> [...]
    >A tak właściwie co ma abs do wymiany tłoczka?
    >Czy abs jest czy go nie ma hamulce trzeba i tak odpowietrzyć

    Ale z ABS to nie wiadomo jak :-)

    J.