  • 71. Data: 2019-01-16 20:51:27
    Temat: Re: Wymiana monitora - warto?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-01-15 o 21:20, Piotr Rezmer pisze:
    > Przyjmijmy np. 100zł/h. 4 dni i masz monitor. Jako architekt IT
    > dostaniesz np. 150zł/h.
    > Ssanie na rynku IT jest ogromne. Pracownicy z Ukrainy też nie chcą
    > dostawać mniej.

    Nie bierz tego do siebie bo ja jestem tylko użytkownikiem tego IT od
    androida przez interfejsy maszyn do specjalistycznego oprogramowania za
    gruby szmal.

    Delikatnie mogę napisać że z jakością jest coraz gorzej.

  • 72. Data: 2019-01-17 20:52:17
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

    W dniu 2019-01-16 o 20:51, z pisze:
> [...]
    > gruby szmal.
    >
    > Delikatnie mogę napisać że z jakością jest coraz gorzej.

    Tak może być. Ale powiem Ci, że tak naprawdę warto się zastanowić co
    jest lepsze:

    A) toporny produkt/narzędzie które mimo wszystko przynosi dochody
    B) świetny/wysokiej jakości produkt który mimo to nie pozwala uzyskać
    dobrych dochodów.

    Z punktu widzenia biznesu, wariant A jest korzystniejszy. Z kolei, z
    punktu widzenia twórców narzędzia, przyjemniej jest rozwijać fajny
    produkt aniżeli drutowane rozwiązanie.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 73. Data: 2019-01-18 14:18:13
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-01-17 o 20:52, Piotr Rezmer pisze:

    > Z punktu widzenia biznesu, wariant A jest korzystniejszy. Z kolei, z
    > punktu widzenia twórców narzędzia, przyjemniej jest rozwijać fajny
    > produkt aniżeli drutowane rozwiązanie.

    Miliony much nie mogą się mylić :-)

    A mnie to wku...a jak widzę oczojebnego badziewnego androida czy coraz
    gorszy w10. Normalnie sam sobie system napiszę ;-)

  • 74. Data: 2019-01-18 17:31:17
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 18 Jan 2019 14:18:13 +0100, z wrote:
    > A mnie to wku...a jak widzę oczojebnego badziewnego androida czy coraz
    > gorszy w10. Normalnie sam sobie system napiszę ;-)

    Nie musisz pisać systemu od nowa. Zainstaluj Linuksa i dopisz tylko to,
    czego ci brakuje lub co ci się nie podoba. Wszystkie narzędzia do tego
    masz pod ręką, całkiem za darmo. Wystarczy przysiąść, zamiast narzekać.

    Mateusz

  • 75. Data: 2019-01-18 19:47:54
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    > Miliony much nie mogą się mylić :-)
    >
    > A mnie to wku...a jak widzę oczojebnego badziewnego androida czy coraz
    > gorszy w10. Normalnie sam sobie system napiszę ;-)

    Nie pisz, dołącz do piszących:

    https://www.reactos.org/

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 76. Data: 2019-01-18 19:51:51
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    w artykule <news:5c41ff55$0$31432$426a74cc@news.free.fr> pisze:

    > Nie musisz pisać systemu od nowa. Zainstaluj Linuksa i dopisz tylko to,
    > czego ci brakuje lub co ci się nie podoba. Wszystkie narzędzia do tego
    > masz pod ręką, całkiem za darmo. Wystarczy przysiąść, zamiast narzekać.

    Na dopisanie wszystkiego samemu życia zabraknie. Wystarczy przysiąść i
    policzyć. Trzeba narzekać, że ludzie wolą dłubać samemu każdy z osobna niż
    połączyć się w grupę i zrobić coś szybciej i lepiej, bez dublowania wysiłku
    na wdrażanie podobnych pomysłów i robienie podobnych błędów.

    Narzędzia są dostępne też pod Windows - zobacz ile powstało różnych
    commanderów. Wymienię tylko kilka programów, których autorzy byli na tyle
    rozsądni, że wprowadzili obsługę wtyczek Total Commandera, kolejność
    alfabetyczna:
    - Double Commander
    - Free Commander
    - nomad.NET
    - Ultimate File Manager
    - Unreal Commander
    - xyplorer?
    Znasz je wszystkie?

    A wiesz, że Commandera można napisać nawet w języku powstałym jako
    bazodanowy?
    https://github.com/rjopek/harbour-commander/
    https://github.com/harbour/core

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 77. Data: 2019-01-18 21:30:51
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 18 Jan 2019 19:51:51 +0100, Andrzej P. Wozniak wrote:
    > Na dopisanie wszystkiego samemu życia zabraknie. Wystarczy przysiąść i
    > policzyć. Trzeba narzekać, że ludzie wolą dłubać samemu każdy z osobna
    > niż połączyć się w grupę i zrobić coś szybciej i lepiej,

    Przecież na tym właśnie polega Linux (lub ogólniej - wolne
    oprogramowanie). Jak kolega "z" dopisze sobie te kilka szczegółów których
    potrzebuje, to podzieli się nimi ze światem. Narzekanie natomiast
    prowadzi donikąd.

    Mateusz

  • 78. Data: 2019-01-19 02:47:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-16, Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > Na tym polega "zainteresowanie", że jeśli czymś się interesujesz - robisz
    > to. Hobbystycznie, w czasie wolnym, za darmo. A jeśli nie robisz... No to
    > widocznie aż tak cię nie interesuje :)

    No ale zasadniczo rozumiesz, że można mieć więcej niż jedno
    zainteresowanie, takie prawdziwe, do tego regularną pracę a jeszcze dom
    i rodzinę, i że na to wszystko dobę z 24h? :)

    Tak w kwestii formalnej, to nie wszystko da się robić w domu i
    hobbystycznie, nawet jeśli masz czas i jest to Twoja pasja.

    --
    Marcin

  • 79. Data: 2019-01-19 09:49:59
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 19 Jan 2019 01:47:01 +0000, Marcin Debowski wrote:

    > No ale zasadniczo rozumiesz, że można mieć więcej niż jedno
    > zainteresowanie, takie prawdziwe, do tego regularną pracę a jeszcze dom
    > i rodzinę, i że na to wszystko dobę z 24h? :)

    W dalszym ciągu postulujesz iż można mieć zainteresowania (do tego "takie
    prawdziwe"), ale z którymi, z braku czasu, człowiek absolutnie nic nie
    robi. No ok, niech ci będzie. Ja np. w taki sposób interesuję sie
    łyżwiarstwem. W zeszłym roku nawet obejrzałem na youtubie wideo z
    zawodów. Ale czy uczciwie mogę powiedzieć że łyżwiarstwo to moja pasja?
    Niespecjalnie. Gdyby była, to wygospodarowałbym czas kosztem czegoś
    innego i bywał 3x w tygodniu na lodowisku.

    > Tak w kwestii formalnej, to nie wszystko da się robić w domu i
    > hobbystycznie, nawet jeśli masz czas i jest to Twoja pasja.

    Mowa była o programowaniu. Tutaj akurat żadnych barier w obecnych czasach
    nie ma. Co innego 30 lat temu - wtedy mieć komputer to było nie lada co,
    ale nawet jeśli już się miało to co z tego, skoro nie było dostępu do
    wiedzy... Ja uczyłem się programować na tym co było, tj. na podręczniku
    od Atari XL800 który ojciec kolegi przywiózł z NRD :) Dziś wszystko jest
    w zasięgu ręki, wystarczy chcieć.

    Mateusz

  • 80. Data: 2019-01-20 04:05:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-19, Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

> [...]
    > Niespecjalnie. Gdyby była, to wygospodarowałbym czas kosztem czegoś
    > innego i bywał 3x w tygodniu na lodowisku.

    To wez np. cos takiego, w pewnym aspekcie blisko niektórych obszarów
    mojej pracy, jak nauki sledcze (forensic science) z dziedziny
    materiałów. Jakbyś chciał taka pasje realizować w domu? Mnie to bardzo
    interesuje i na szczęście mam jak się cześciowo zaspokoić :), a
    hobbystycznie to (m.in.) administruję serwerami. Ale jakby było
    odwrotnie i zostałbym sys adminem? Kupię se te wszystkie mikroskopy
    elektronowe, sił atomowych, xps'y, furierowskie spektrometry i inne
    zabawki o cenach 5-6 cyfrowych?

> [...]
    > wiedzy... Ja uczyłem się programować na tym co było, tj. na podręczniku
    > od Atari XL800 który ojciec kolegi przywiózł z NRD :) Dziś wszystko jest

    Chodzi z grubsza o to, że nawet jak Cię coś naprawdę interesuje, tak że
    mogłoby zostać prawdziwą zawodową pasja, to zasoby i możliwości aby to
    realizować są ograniczone. Bo przeceiż sam fakt, że jestem pi razy drzwi
    na bieżąco z co bardziej popularnymi dziurami i wiem co i jak się robi
    aby się włamac tu czy tam, to już realizuję takie hobby jak informatyka
    śledcza. To wymaga właśnie kupy czasu, śledzenia, drązaenia. Doby i sił
    na to mało. A przeciez sprzęt mam.

    Po prostu, nie do końca się zgodzę, że jak sobie "z" wybrał DTP na jakimś
    etapie życia, bo np. musiał zapewnić byt rodzinie, to automatycznie
    oznacza, że programowanie nie było(by) jego pasją w nieco bardziej
    sprzyjających warunkach.

    --
    Marcin