  • 1. Data: 2020-02-19 09:28:17
    Temat: Wymiana żarówki i bezpiecznika
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Mam mazdę 6 najstarszy model.
    Niby kawał auta a jak przyjdzie wymienić żarówkę to masakra jakaś.
    Tak mało miejsca.
    Następnym razem to do elektryka pojadę żeby mi wymienił :(.

    Oczywiście przy okazji poszedł mi bezpiecznik.
    I kolejne 15 minut zajeło mi wyciągnięcie go.

    Pytanie czy są jakieś sposoby na wymianę ?

    w końcu udało mi się nożem wyciągnąć, ale nie polecam tej metody

  • 2. Data: 2020-02-19 10:35:17
    Temat: Re: Wymiana żarówki i bezpiecznika
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 19/02/2020 08:28, Bolko wrote:
    > Oczywiście przy okazji poszedł mi bezpiecznik.
    > I kolejne 15 minut zajeło mi wyciągnięcie go.
    > Pytanie czy są jakieś sposoby na wymianę?

    Istnieją szczypczyki do wyciągania bezpieczników
    <https://www.google.com/search?q=automotive+fuse+too
    l&tbm=isch>, można
    też użyć pincety lub małych szczypiec z wąskimi noskami, ale zazwyczaj
    trzeba się najpierw wprawić.

    --
    MF

  • 3. Data: 2020-02-19 10:36:49
    Od: K <n...@e...com>

> [...]
    >

    > Pytanie czy są jakieś sposoby na wymianę ?
    >

    > w końcu udało mi się nożem wyciągnąć, ale nie polecam tej metody

    Co do bezpiecznikow typu blade to sa do tego specjalne szczypce
    plastkowe. Jak bedziesz delikatny to i malymi kombinerkami wyjmiesz.
    Co do wymiany zarowek, to pamietam w Vectrze C/Signum zeby wymienic
    prawa mijania trzeba bylo wyciagnac obudowe filtra powietrza.

  • 4. Data: 2020-02-19 11:19:01
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    > Co do wymiany zarowek, to pamietam w Vectrze C/Signum zeby wymienic
    > prawa mijania trzeba bylo wyciagnac obudowe filtra powietrza.

    Ale zastanawiam się jak takie auta przechodzą homologacje?
    Jak chciałem kupić żarówki na oglądałem na youtoube jakieś porównanie
    żarówek i chyba fiat był pokazany gdzie trzeba było ściągnąć koło.
    A przecież bez świateł podobno nie można jeżdzić.

    PRzy wyciąganiu bezpiecznika w pewnym momencie nie wytrzymałem
    i podjechałem do norauto.

    "Panie daj pan jakiś wichajster do wyciągania".
    Pan odpowiedział że nie mają.

  • 5. Data: 2020-02-19 11:41:31
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 19 lutego 2020 11:37:48 UTC+1 użytkownik MF napisał:

> [...]
    l&tbm=isch>, można
    > też użyć pincety lub małych szczypiec z wąskimi noskami, ale zazwyczaj

    Ale dlaczego nie ma takiego "g*wna" w normalnym sklepie?

    wiem,pytanie nie do Ciebie

  • 6. Data: 2020-02-19 11:46:51
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 19.02.2020 o 11:19, Bolko pisze:

> [...]
    > żarówek i chyba fiat był pokazany gdzie trzeba było ściągnąć koło.
    > A przecież bez świateł podobno nie można jeżdzić.

    A kto ci każe jeździć? Dzwonisz do assistanca, przyjeżdża laweta, "na
    warstacie" wymienią.

    MJ

  • 7. Data: 2020-02-19 12:09:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 19 lutego 2020 11:41:33 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

    > Ale dlaczego nie ma takiego "g*wna" w normalnym sklepie?

    Jest to g*wno najczęściej w skrzynce z bezpiecznikami- gdzies do obudowy podpięte. We
    wszystkich moich autach zawsze tam było.
    https://allegro.pl/oferta/mazda-6-gh-08-012-2-2-citd
    -skrzynka-bezpiecznika-7026748867
    Tu od mazda 6 i widać ze uchwyt jest

  • 8. Data: 2020-02-19 12:25:13
    Od: K <n...@e...com>

    On 19/02/2020 10:19, Bolko wrote:

> [...]
    > i podjechałem do norauto.
    >
    > "Panie daj pan jakiś wichajster do wyciągania".

    Sa kraje w europie z suma dni deszczowych wieksza niz w Polsce w ktorych
    nie trzeba jezdzic na swiatlach w ciagu dnia. Poza tym obstawiam, ze z
    80% ludzi i tak jezdzi z czyms takim do serwisu. Wez tez pod uwage, ze
    coraz wiecej aut ma ledy. Np w moim obecnym (Insignia B) normalne
    zarowki mam tylko w bocznych i tylnych kierunkach plus cofania.

  • 9. Data: 2020-02-19 12:26:57
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Zafira i B7 też miały ale jak się zniknie to faktycznie jest kłopot.

  • 10. Data: 2020-02-19 12:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bolko s...@g...com ...

> [...]
    > żarówek i chyba fiat był pokazany gdzie trzeba było ściągnąć koło.
    > A przecież bez świateł podobno nie można jeżdzić.

    A jak przeszły homologocje suszarki iskry jako rejestrujące samochód na
    którym dokonuje sie pomiaru?

    > PRzy wyciąganiu bezpiecznika w pewnym momencie nie wytrzymałem
    > i podjechałem do norauto.
    >
    > "Panie daj pan jakiś wichajster do wyciągania".
    > Pan odpowiedział że nie mają.

    Co do bezpiecznika to coś w skrzyneczce z narzedziami powinienes
    znalezc...
    W ostecznosci zrobic pałeczki jak do sushi z dwóch srubokretów.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy