  • 1. Data: 2016-12-01 11:37:22
    Temat: Wymuszenie odszkodowania i rejestrator
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    (cross psp i pms)

    Taka sytuacja.

    https://www.youtube.com/watch?v=nQBHPeR2SuU

    Czy np. taka:

    https://www.youtube.com/watch?v=kFd3T0E5QEw

    Czyli spowodowanie wypadku przez innego kierowcę lub pieszego w taki
    sposób, żeby była wina tego, na kim ten wypadek jest spowodowany, i żeby
    wymusić odszkodowanie, łapówkę lub cokolwiek innego.

    Załóżmy, że mamy rejestrator i wszystko ładnie się nagrało. Jest wezwana
    policja. Jak zachować się w takiej sytuacji, żeby najbardziej zaszkodzić
    wymuszającemu? Pokazać film na miejscu policjantowi? Schować rejestrator,
    odmówić przyjęcia mandatu (sprawa do sądu) i dopiero w sądzie pokazać
    film? Jeszcze inaczej?

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 2. Data: 2016-12-01 12:01:39
    Temat: Re: Wymuszenie odszkodowania i rejestrator
    Od: p...@g...com

    -Jak zachować się w takiej sytuacji, żeby najbardziej zaszkodzić
    wymuszającemu?

    Liwiusz/Gotfryd

    PS ten drugi cwaniak ma auto na niemieckich blachach wiec pewnie nasi beda sie migac
    zeby podjac czynnosci no i dluzej to moze potrwac

    PS2
    jest jakas promocja swiateczna na g1wh ? tak mi sie jakos skojarzylo :-)

    P.

  • 3. Data: 2016-12-01 12:31:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.12.2016 o 11:37, Adam Wysocki pisze:

> [...]
    > wymuszającemu? Pokazać film na miejscu policjantowi? Schować rejestrator,
    > odmówić przyjęcia mandatu (sprawa do sądu) i dopiero w sądzie pokazać

    IMHO do przyjazdu się nie chwalisz, potem nagrywasz rozmowę i na końcu
    pokazujesz kamerkę.

    Jak pokażesz zanim przyjadą, to pewnie będzie chciał pisać oświadczenie,
    ewentaualnie ty dzwonisz, to przyjadą i łyknie mandat.

    Jak pokażesz po dyskusji z policjantami, to pewnie panu wymuszaczowi się
    przypomni że nie do końca tak było i łyknie mandat, a ty masz nagrane,
    jak próbował cię wrobić na kamerce i jak kłamał policjantom.

    Jak nie pokażesz, to sprawa pójdzie do sądu, a sąd zrobi co miał zrobić
    czyli cię uniewinni. Ani mu nie dosrałeś, a jeszcze będziesz miał
    problem z ubezpieczeniem, bo nie ma winnego (skoro nie ty, to kto;)

    A potem normalnie - zgłoszenie o popełnieniu przestępstwa, trzeba tylko
    paragraf znaleźć.

    Shrek

  • 4. Data: 2016-12-01 12:34:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >rejestrator,
    >odmówić przyjęcia mandatu (sprawa do sądu) i dopiero w sądzie pokazać

    Zanim sprawa trafi do sadu, to Cie policja musi przesluchac w
    charakterze podejrzanego, a wczesniej tego drugiego w charakterze
    swiadka.

    I tu prosisz o pokazanie podpisanych zeznan, konfrontacje ewentualnie,
    prosis o prokuratura dyzurnego, wyciagasz kamere, i oskarzasz o
    skladanie falszywych zeznan.
    I zaraz skladasz wniosek o zostanie oskarzycielem posilkowym.
    Do falszywych zeznan dojdzie chuliganskie uszkodzenie mienia,

    No a na koniec oczywiscie domagac sie zwrotu kosztow naprawy auta i
    komornika uruchamiac regularnie.

    P.S. Duzo takich przypadkow jest ? Bo ja ciagle bez kamery ...

    J.

  • 5. Data: 2016-12-01 12:41:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.12.2016 o 12:34, J.F. pisze:

    > Zanim sprawa trafi do sadu, to Cie policja musi przesluchac w
    > charakterze podejrzanego, a wczesniej tego drugiego w charakterze swiadka.

    A nie jest tak, że sprawa pójdzie w trybie zaocznym i w pierszej
    instancji to nawet nie będą się interesować co strony mają do powiedzenia?

    Shrek

  • 6. Data: 2016-12-01 15:42:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I po to sa kamery. Nie musi byc jakas zajebista za 400 zlotych, wystarczy taka jak
    moja za 37 zyli. Znam przypadek ze wylaczona kamerka znajomemu dupe uratowala.
    Podobna sytuacja, bez kamerki ustrzelony jak nic. Wymuszajacy ma swiadka co akurat
    widzial. Wszystko ustawione na najwyzszym poziomie. Tamten wola palicje. Stoja przy
    samochodach i czekaja. Jak znajomy zobaczyl ze jedzie radiowoz to mowi do tamtego i
    swiadka ze idzie wyjac karte z kamerki bo policja pewno bedzie chciala zobaczyc.
    Tamtym migdal wyszedl. Przyjechali policjanci a sprawca co mial robic za
    poszkodowanego od razu do nich mowi ze tak niefortunnie wyszlo ze zajechal droge i
    dostal i ze przyznaje sie do winy i zgadza sie na mandat. Normalnie magia kina
    zadzialala.

  • 7. Data: 2016-12-01 16:08:49
    Od: "Anatolek" <e...@u...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >I po to sa kamery. Nie musi byc jakas zajebista za 400 zlotych, wystarczy
    >taka jak moja za 37 zyli.

    Na takim nagraniu nie odczytasz numeru rejestracyjnego,
    w wiekszości przypadków.

  • 8. Data: 2016-12-01 16:26:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wiekszosc przypadkow to takie zdarzenia jak na filmach. Nie znam statystyk ale
    podejrzewam ze w przypadku celowego zajechania drogi zajezdzajacy sie zatrzyma z
    przodu. W pozostalych przypadkach pewno 99,9 sprawcow tez sie zatrzyma. To nie wiem
    skad ma sie brac ta wiekszosc o ktorej napisales. Poza tym zadna kamerka nie utrwali
    dla potomnosci numerow ktorych nie zobaczy. Masz taka co ma obiektyw o kacie widzenia
    360 stopni? Z reguly jest to 100 stopni i mniej.

  • 9. Data: 2016-12-01 17:39:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Wiekszosc przypadkow to takie zdarzenia jak na filmach.
    >Nie znam statystyk ale podejrzewam ze w przypadku celowego zajechania
    >drogi zajezdzajacy sie zatrzyma z przodu.

    Jesli ma na celu wyludzenie odszkodowania.

    >W pozostalych przypadkach pewno 99,9 sprawcow tez sie zatrzyma.
    >To nie wiem skad ma sie brac ta wiekszosc o ktorej napisales.

    Ja tam mysle, ze przynajmniej 70% ma ochote sp*.
    A jak polowa z nich to zrobi, to numery sie przydadza ...

    Powinno wystarczyc do zlapania sprawcy.

    J.

  • 10. Data: 2016-12-01 18:03:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01-12-16 o 11:37, Adam Wysocki pisze:

    > Czyli spowodowanie wypadku przez innego kierowcę lub pieszego w taki
    > sposób, żeby była wina tego, na kim ten wypadek jest spowodowany, i żeby
    > wymusić odszkodowanie, łapówkę lub cokolwiek innego.

    W jednym i drugim przypadku nie mamy do czynienia z wypadkiem
    (nieumyślność), tylko z przestępstwem kryminalnym: uszkodzenie mienia,
    spowodowanie zagrożenia, spowodowanie zdarzenia będącego podstawą
    odszkodowania.

> [...]
    > wymuszającemu? Pokazać film na miejscu policjantowi? Schować rejestrator,
    > odmówić przyjęcia mandatu (sprawa do sądu) i dopiero w sądzie pokazać

    Wezwać Policję i złożyć zawiadomienie o przestępstwie.