  • 1. Data: 2015-09-03 15:16:11
    Temat: Wypad Na południe Europy
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Witam
    Jadę do Grecji przez Słowenię i Albanię, wracam przez Bułgarię i
    Rumunię. Tak mniej więcej. Daaawno już nie jeżdziłem samochodem za
    granicę więc chciałbym zapytać tych co są na bieżąco czy jest coś
    związanego z samochodem co bym musiał wiedzieć czy załatwić przed
    wyjazdem? Albo co dobrze by było jakbym miał? Jakieś ubezpieczenia,
    dziwne wymogi w różnych krajach, itd...
    Dodam tu że nie zamierzam korzystać z autostrad.
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 2. Data: 2015-09-03 15:31:04
    Temat: Re: Wypad Na południe Europy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...
> [...]
    >związanego z samochodem co bym musiał wiedzieć czy załatwić przed
    >wyjazdem? Albo co dobrze by było jakbym miał? Jakieś ubezpieczenia,

    Albania nie jest w UE, wiec zielona karta potrzebna. Byc moze po
    drodze Serbie zaliczysz - tez ZK przydatna.
    W Austrii ponoc kamizelki odblaskowe na kazda osobe.
    Karta EKUZ z NFZ moze sie przydac.

    >Dodam tu że nie zamierzam korzystać z autostrad.

    Hm, duzo tych kilometrow. Trzy dni bedziesz jechal w jedna strone,
    albo i dluzej, to i stosowne noclegi trzeba ...

    J.

  • 3. Data: 2015-09-03 15:56:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 3 Sep 2015 15:31:04 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > drodze Serbie zaliczysz - tez ZK przydatna.
    > W Austrii ponoc kamizelki odblaskowe na kazda osobe.
    EKUZ jest, ZK własnie zamówiłem, dzięki za przypomnienie.

    > Hm, duzo tych kilometrow. Trzy dni bedziesz jechal w jedna strone,
    > albo i dluzej, to i stosowne noclegi trzeba ...
    Nie jadę do konkretnego celu, sypiam w samochodzie... :) Jak mi się
    plaża czy miasto spodoba to zostanę na dwa dni, to raczej tramping niż
    tradycyjny wyjazd. Zero pośpiechu.

  • 4. Data: 2015-09-03 16:12:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

    > Nie jadę do konkretnego celu, sypiam w samochodzie... :) Jak mi się
    >plaża czy miasto spodoba to zostanę na dwa dni, to raczej tramping
    >niż
    >tradycyjny wyjazd. Zero pośpiechu.

    Nie mowie nie, ale znam z praktyki - "caly dzien" jedziesz, a potem
    juz wieczor, trzeba namiot rozkladac.
    IMO - lepiej doplacic za te autostrady, przemknac szybko, a potem
    sobie tramping urzadzic np w kawalku Grecji ..

    J.

  • 5. Data: 2015-09-03 19:01:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Nie mowie nie, ale znam z praktyki - "caly dzien" jedziesz, a potem
    > juz wieczor, trzeba namiot rozkladac.

    Teraz sie namiotu nie rozkłada tylko rozpina - 3 sekundy i stoi. :)

  • 6. Data: 2015-09-03 19:45:48
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 03.09.2015 o 19:01, Budzik pisze:
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Teraz sie namiotu nie rozkłada tylko rozpina - 3 sekundy i stoi. :)

    dokładnie, w te wakacje zajechałem na pole namiotowe o północy i kilka
    minut później dzieci już spały w namiocie, a ja wbijałem ostatnie szpilki :)

    Poza tym napisał że w samochodzie śpi, dopóki dzieci nie było to też tak
    jeździłem (teraz w czwórkę się nie mieścimy w kombi) i tak mi się to
    spodobało że nie chcę wcześniej nigdzie rezerwować noclegów, chyba kupię
    kampera albo busa żeby spać w 2+2 :)

    Łukasz

  • 7. Data: 2015-09-03 23:02:27
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-09-03 o 19:45, dddddddd pisze:

    > tak mi się to
    > spodobało że nie chcę wcześniej nigdzie rezerwować noclegów, chyba kupię
    > kampera albo busa żeby spać w 2+2 :)

    No chyba na ulicy. Bo jak dwa lata temu przejechałem
    autem kawałek Europy, to nocleg na kampingu
    (jeden namiot, jedno kombi, 3 osoby) był porównywalny
    cenowo z noclegiem w hotelu - ze śniadaniem i klimą.
    Chociaż w kilku miejscach ze względu na klimat wybrałem namiot.
    A rezerwować możesz z dnia na dzień mając dostęp do sieci.

  • 8. Data: 2015-09-04 08:24:43
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 03.09.2015 o 23:02, cef pisze:

    > No chyba na ulicy.

    czemu nie :)

    Bo jak dwa lata temu przejechałem
    > autem kawałek Europy, to nocleg na kampingu
    > (jeden namiot, jedno kombi, 3 osoby) był porównywalny
    > cenowo z noclegiem w hotelu - ze śniadaniem i klimą.

    dla 2 osób pewnie tak, przy rodzinie 2+2 to już namiot wyjdzie taniej.
    No i ciężko znaleźć nocleg na jedną noc w hotelu w rozsądnej cenie...

    > Chociaż w kilku miejscach ze względu na klimat wybrałem namiot.
    > A rezerwować możesz z dnia na dzień mając dostęp do sieci.

    Wiem co mogę. Mogę po południu stwierdzić że jadę nad Balaton a z rana
    być już w Chorwacji, namiot już mi tego nie umożliwia - bo o północy
    ciężko znaleźć pole namiotowe

    Łukasz

  • 9. Data: 2015-09-04 16:59:43
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 04.09.2015 o 08:24, dddddddd pisze:

    > No i ciężko znaleźć nocleg na jedną noc w hotelu w rozsądnej cenie...

    Z booking.com bardzo prosto.
    Nie dotyczy szczytu sezonu i/lub Polski (morze).

  • 10. Data: 2015-09-04 18:33:00
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-09-04 o 08:24, dddddddd pisze:

    > czemu nie :)

    Tylko awaryjnie, bo z niczego nie skorzystasz,
    a w niektórych krajach, to i podkablują
    i przyjedzie policja, która może grzecznie skierować
    Cię na płatny kamping.

    > Bo jak dwa lata temu przejechałem
    >
    > dla 2 osób pewnie tak, przy rodzinie 2+2 to już namiot wyjdzie taniej.
    > No i ciężko znaleźć nocleg na jedną noc w hotelu w rozsądnej cenie...

    Nocleg w namiocie - w normalnych warunkach
    (kamping a nie na dziko w lesie bez wody i toalety)
    w dobrym miejscu (atrakcyjna turystycznie miejscowość) kosztuje
    naprawdę dużo - są tańsze hotele z lepszymi warunkami dostępne
    z różnych platform typu booking

    > Wiem co mogę. Mogę po południu stwierdzić że jadę nad Balaton a z rana
    > być już w Chorwacji, namiot już mi tego nie umożliwia - bo o północy
    > ciężko znaleźć pole namiotowe

    Awaryjnie to się można przespać latem gdziekolwiek,
    a rodzinnie to już można spać nawet na zmiany :-)