  • 1. Data: 2016-05-27 17:43:01
    Temat: Wypadek
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.facebook.com/portalbrd24/videos/80387916
    3082933/

    I kto tu winien tak naprawde ?

    Uwazajcie, bo takich wypadkow bedzie coraz wiecej - komunie, dzien
    dziecka ... hulajnog przybywa.

    https://www.facebook.com/portalbrd24/videos/64629298
    8841552/

    Zdolny maluch, ale zeby tak od razu chwalic ograniczenia predkosci ?
    I jak ma to sie skonczyc - 30, 20, Car free city ?

    J.

  • 2. Data: 2016-05-27 18:50:09
    Temat: Re: Wypadek
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 27.05.2016 o 17:43, J.F. pisze:

    > https://www.facebook.com/portalbrd24/videos/80387916
    3082933/

    > I kto tu winien tak naprawde ?
    to zależy od sytuacji. o ile widzę tam jest przejazd dla rowerów, więc
    będzie 100% winy kierowcy samochodu. jeśli jednak tam jest sygnalizacja
    świetlna i młody miał czerwone - rodzice zapłacą za obite auto.
    za mało wiemy żeby ferować wyroki.

    ToMasz

  • 3. Data: 2016-05-27 19:52:37
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    ToMasz pisze:

> [...]
    > będzie 100% winy kierowcy samochodu. jeśli jednak tam jest sygnalizacja
    > świetlna i młody miał czerwone - rodzice zapłacą za obite auto.

    akurat omijanie pojazdu który się zatrzymał przed przejściem jest
    niedozwolone, niezależnie od światła, drogi, itd...
    (co nie zmienia faktu że za obite auto jak miał czerwone może zapłacić)

  • 4. Data: 2016-05-27 20:51:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Celem przepuszczenia pieszego, a nie rowerzysty !

    zawsze

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2016-05-27 20:54:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > akurat omijanie pojazdu który się zatrzymał przed przejściem jest
    > niedozwolone, niezależnie od światła, drogi, itd...

    Celem przepuszczenia pieszego, a nie rowerzysty !

    Poza tym widzisz jak to wygladalo - uczciwy prokurator i sedzia
    dopatrzyliby sie okolicznosci lagodzacych - dwie sekundy na
    rozpoznanie sytuacji, troche za malo na hamowanie..

    J.

  • 6. Data: 2016-05-27 22:49:50
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-05-27 o 20:54, J.F. pisze:

    > Celem przepuszczenia pieszego, a nie rowerzysty !

    Ale jak drugi pojazd Ci zasłania, to skąd wiesz
    czy przepuszcza rowerzystę czy pieszego?
    Może jakiś mały pieszy i nie widać zza tego pojazdu,
    który stanął?

    Tak apropos:
    w Niemczech mają takie dziwnie oznakowane przejazdy dla rowerzystów
    (tzn dziwnie, bo w sposób niespotykany u nas i
    nie bardzo mi się chce szukać podstaw w przepisach)
    Na normalnym skrzyżowaniu ze światłami mam prawoskręt
    - jezdnia po łuku (pali mi się zielone przed skrzyżowaniem) i ten łuk
    przecina droga dla rowerów i pieszych z dodatkowymi światłami, ale te
    światła są zgaszone -
    albo nie działają - taka jest moja pierwsza reakcja
    Nie ma też chyba znaku informacyjnego, że jest przejście czy przejazd,
    ale tego już nie jestem pewny.
    Pod to przejście podchodzą ludzie i podjeżdżają rowery, więc ja dojeżdżając
    zatrzymuję się, żeby ich przepuścić, jak to zwykle jest na prawoskręcie.
    Wtedy widzę, że oni na sygnalizatorze mają czerwone.
    Obtrąbiono mnie z tyłu, ale zanim ruszyłem rowerzysta
    chyba wciskając guzik zapalił dla mnie mrugające pomarańczowe
    a po kilku sekundach czerwone.
    Potem zapaliło mi się zielone i pojechałem. Ten co mnie obtrąbił
    zdołał mnie wyprzedzić i pokazał mi gestem, że jestem ch..., ar... i
    pewnie coś tam jeszcze :-)
    Ale czy te światła nie mogły by się świecić jako zielone dla mnie?
    Bo jak one nie są włączone, to ja mam chyba prawo przypuszczać, że tych
    pieszych i rowerzystów muszę przepuścić.

  • 7. Data: 2016-05-27 23:16:38
    Od: JanT <J...@g...com>

    W dniu 2016-05-27 o 18:50, ToMasz pisze:

> [...]
    > będzie 100% winy kierowcy samochodu. jeśli jednak tam jest sygnalizacja
    > świetlna i młody miał czerwone - rodzice zapłacą za obite auto.

    Dziecko na hulajnodze jest pieszym i przemieszcza się po przejściu dla
    pieszych a nie po ścieżce rowerowej

    --
    JT

  • 8. Data: 2016-05-28 17:45:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 27.05.2016 17:43, J.F. wrote:

    > https://www.facebook.com/portalbrd24/videos/80387916
    3082933/

    > I kto tu winien tak naprawde ?

    Jeśli nie było czerwonego dla pieszych/rowerzystów to w 100% kierowca.

    Shrek.

  • 9. Data: 2016-05-28 18:55:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 27.05.2016 20:54, J.F. wrote:

    > Celem przepuszczenia pieszego, a nie rowerzysty !

    Bez znaczenia - po pierwsze dzieciak do lat 10 chyba na huljnodze czy
    nawet rowerze jest ... pieszym, po drugie był tam też przejazd dla
    rowerzystów.

    > Poza tym widzisz jak to wygladalo - uczciwy prokurator i sedzia
    > dopatrzyliby sie okolicznosci lagodzacych - dwie sekundy na
    > rozpoznanie sytuacji, troche za malo na hamowanie..

    Dlatego nie wyprzedza się na przejściach. Jak ktoś nie umie sobie tego
    wbić do głowy to należy mu odebrać prawko max za drugim razem (skoro tak
    jeżdzi to pewnie resztę punktów do kompletu już ma).

    Shrek.

  • 10. Data: 2016-05-28 20:38:51
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 28.05.2016 o 18:55, Shrek pisze:

    > Bez znaczenia - po pierwsze dzieciak do lat 10 chyba na huljnodze czy
    > nawet rowerze jest ... pieszym, po drugie był tam też przejazd dla
    > rowerzystów.

    zaraz wyjdzie na to, że powinien zapytać o wiek, a u zarządcy drogi
    dowiedzieć się jaki droga ma status

    > Dlatego nie wyprzedza się na przejściach. Jak ktoś nie umie sobie tego
    > wbić do głowy to należy mu odebrać prawko max za drugim razem (skoro tak
    > jeżdzi to pewnie resztę punktów do kompletu już ma).

    ale jeśli miał zielone? tamto auto wyjechało z bocznej ulicy - mnie by
    nie zdziwił widok wytaczającego się i zaraz zatrzymanego auta (bo pewnie
    dziadek wrzucił piątkę zamiast jedynki i mu zgasł)
    nie chcę go tłumaczyć, ale każdy może popełnić błąd

    Łukasz