  • 1. Data: 2018-01-22 17:53:30
    Temat: Wypadek
    Od: p...@g...com

    0299,wypadek-na-a1-suv-rozerwal-osobowke-na-drobne-k
    awalki-w-srodku.html

    Mam takie dziwne odczucie że to nagrywający przyczynił się w jakiejś części do tego
    wypadku. Ten w BMW jest winny jest bez dwóch zdań ale z taką prędkością nie jechał
    prawym tylko próbował wyprzedzić prawym nagrywającego który nieudolnie próbował
    wyprzedzić Skodę. Ot taka niedźwiedzia przysługa.

  • 2. Data: 2018-01-22 19:15:32
    Temat: Re: Wypadek
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 17:53, p...@g...com pisze:
    0299,wypadek-na-a1-suv-rozerwal-osobowke-na-drobne-k
    awalki-w-srodku.html

    "Nie zachował ostrożności", nie wiem czy się śmiać czy płakać.
    Debil myślał że takim klocem to może sobie manewrować i jeździć slalomem
    jak bolidem F1. Typowa brawurowa jazda buraka w BMW, dla którego zwolnić
    to jakaś ujma na honorze.

> [...]
    prawym tylko próbował wyprzedzić prawym nagrywającego który nieudolnie próbował
    wyprzedzić Skodę. Ot taka niedźwiedzia przysługa.

    To że się zabiera za wyprzedzanie na tempomacie z tak małą prędkością i
    różnicą prędkości 3km/h w stosunku do wyprzedzanego też jest karygodne,
    zwłaszcza na A1 gdzie jednak spory ruch jest.

  • 3. Data: 2018-01-22 19:27:36
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22-01-2018 o 19:15, spider pisze:

    > To że się zabiera za wyprzedzanie na tempomacie z tak małą prędkością i
    > różnicą prędkości 3km/h w stosunku do wyprzedzanego też jest karygodne,
    > zwłaszcza na A1 gdzie jednak spory ruch jest.

    To nawet nie wyglądało jak próba wyprzedzania, ot wrócił sobie na lewy
    pas, dalej się nim turlać.
    W lusterko pewnie nawet nie spojrzał.

    Nie wiedząc czy BMW nie wykonywało w momencie wypadku manewru obronnego,
    ciężko ocenić na ile nagrywający przyczynił się do wypadku.
    Na oko - mocno.

  • 4. Data: 2018-01-22 20:36:48
    Od: p...@g...com

    To taki wypadek "przez pośrednika" widziałem coś w tym stylu na A20 (dwa pasy) na
    prawym TIR i dojeżdżający do niego 140 km/h SUV a na lewym osobówka 150-160 km/h
    wyprzedzająca ten duet. W momencie mijania suv-a pani raptownie hamuje wiec SUV żeby
    się nie wkleić w naczepę awaryjnie hebluje ale ma cykora i wylatuje na awaryjny.
    Dojeżdżam do nich i okazało się że jest ograniczenie do 120 km/h ale dla motocykli
    ;-) babka w osobówce kłóci się ze swoim facetem, suv jeszcze w szoku ciągnie prawym
    ale ze ofiar nie było to lecę dalej.

  • 5. Data: 2018-01-22 23:27:21
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 19:27, Cavallino pisze:

    > To nawet nie wyglądało jak próba wyprzedzania, ot wrócił sobie na lewy
    > pas, dalej się nim turlać.
    > W lusterko pewnie nawet nie spojrzał.

    Parę ładnych sekund minęło od zmiana pasa do kraksy, widoczność też była
    ograniczona, może BMKa grzała 200 i pojawiła się "znikąd".

    > Nie wiedząc czy BMW nie wykonywało w momencie wypadku manewru obronnego,
    > ciężko ocenić na ile nagrywający przyczynił się do wypadku.
    > Na oko - mocno.

    Gdyby się ratował to by chyba uciekł na awaryjny, wg mnie gość po prostu
    zapierdalał i źle ocenił sytuację. Gdyby jechał wolniej to pewnie by się
    w lukę wpasował, niestety praw fizyki nagiąć się nie da.

  • 6. Data: 2018-01-23 08:28:04
    Od: p...@g...com

    --Parę ładnych sekund minęło od zmiana pasa do kraksy, widoczność też była
    ograniczona, może BMKa grzała 200 i pojawiła się "znikąd".

    okolo 4s od zajecia pasa do kolizji, oczywiscie ze mial prawo nie zauwazyc
    nadlatujacego BMW ale chwile wczesniej widzimy ze zmienia pas choc spokojnie mogla
    zostac na prawym, jest roznica predkosci, sytuacja pod kontrola, TIR spokojnie wlacza
    kierunek, pas rozbiegowy dlugi a mimo to zjezdza na lewy

    I ciekawa opinia z YT

    Licząc po współrzędnych geograficznych, które znajdują się na filmie, oraz
    wykorzystując czas z filmu można bardzo precyzyjnie wyznaczyć prędkość pojazdu autora
    filmu - od chwili rozpoczęcia manewru wyprzedzania (0:26) do momentu w którym całe
    BMW pojawia się na ekranie (0:32) kamera przebyła 170 metrów. Dzieląc przez czas 6
    sekund, otrzymujemy 28,333 m/s, czyli 102 km/h. I z taką prędkością filmujący zabiera
    się za wyprzedzanie na autostradzie... Wygląda to nawet tak, jakby manewr
    wyprzedzania został wykonany bez patrzenia w lusterka. Nie twierdzę, że jest to wina
    osoby nagrywającej całe zajście, jednak można mniemać, że została do tego przyłożona
    ręka.

  • 7. Data: 2018-01-23 08:52:43
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-01-23 o 08:28, p...@g...com pisze:
> [...]
    osoby nagrywającej całe zajście, jednak można mniemać, że została do tego przyłożona

    Czyli że zakładając że wyprzedzające auto jechało z maksymalną
    prędkością dozwoloną na autostradzie różnica prędkości wynosiła aż 38
    km/godz.
    T.

  • 8. Data: 2018-01-23 08:59:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.01.2018 o 08:52, T. pisze:

    > Czyli że zakładając że wyprzedzające auto jechało z maksymalną
    > prędkością dozwoloną na autostradzie
    Skąd takie założenie?

    Shrek

  • 9. Data: 2018-01-23 09:01:06
    Od: p...@g...com

    --Czyli że zakładając że wyprzedzające auto jechało z maksymalną prędkością dozwoloną
    na autostradzie różnica prędkości wynosiła aż 38 km/godz.

    BMW nadlatywalo duzo szybciej (az kontrola trakcji nie wyrobila) do tego pogoda
    absolutnie nie byla na taka predkosc ale takie wyprzedzanie to prowokowanie
    nieszczescia, a co byloby gdyby to nowy minister wojny ze swita nadlatywal ? oni tez
    nie lubia hamowac :-)

  • 10. Data: 2018-01-23 09:07:19
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

> [...]
    zostac na prawym, jest roznica predkosci, sytuacja pod kontrola, TIR spokojnie wlacza
    kierunek, pas rozbiegowy dlugi a mimo to zjezdza na lewy

    To że w pojeździe z kamerką jedzie jakaś malapeta, to nie ulega wątpliwości.

> [...]
    osoby nagrywającej całe zajście, jednak można mniemać, że została do tego przyłożona

    I dlatego trzeba mieć margines na sytuacje z takimi ekstremalnymi
    kapelusznikami. Hamowanie ze 140 do 100 to wbrew pozorom całkiem
    sprawnie idzie, bo opór powietrza tutaj sporo pomaga, tylko trzeba to
    przewidzieć. Na A2 którą często się poruszam z prędkością 130-140 widok
    takich nadlatujących pojazdów zwłaszcza z rejestracją na W* lub PO
    zbytnio mnie nie dziwi. Tylko ja często spoglądam w lusterko i staram
    się takim nie ładować przed maskę, chciałbym jeszcze pożyć.
    Hamowanie ze 160-200 do 100 już chyba takie krótkie nie jest a krajobraz
    przelatuje przy takiej prędkości dość szybko i czasu na reakcje jest
    drastycznie mniej.
    Zaraz mnie tu okrzykną kapelusznikiem, ale uważam że 140km/h to jest
    wystarczająca prędkość na autostradę i byłbym za tym by wprowadzić
    fotoradary z odcinkowym pomiarem prędkości tamże.
    Ciekaw jestem jakby poprawiło się bezpieczeństwo gdyby nie było
    ubezpieczenia AC :) albo przynajmniej by było obarczone sporym wkładem
    własnym. Rozwalenie takiej fury za 200-300 tys. mogłoby zaboleć :) Bo
    czy ten kierowca z BMKi wyciągnie jakąś naukę z tej lekcji? Skoro nic mu
    się nie stało to raczej nie, weźmie nowa furę w leasing i dalej jazda!