  • 1. Data: 2018-02-25 18:13:40
    Temat: Wypadek - sprawa - co dalej
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

    Cześć, ponad rok temu miałem wypadek w ktorym samochód włączający się do
    ruchu uderzył w mój prawy bok motocykla i nogę. W piątek sprawa karna
    się zakończyła i sąd uznał że to ja uderzyłem w samochód i to ja jestem
    sprawcą wypadku.
    Czy miał ktoś podobne doświadczenia? Wiecie jak się odwołać od takiego
    wyroku? Jestem poszkodowanym a nie zgłosiłem się jako oskarżyciel
    posiłkowy bo nie czułem jakiejś chęci zemsty prawnej na oskarżonym.

    Teraz gdy sytuacja wygląda jak w powieści Kafki, zastanawiam się co mogę
    zrobić. Myślę o tym by porozmawiać z jakimś biegłym w sprawach ruchu
    drogowego ale nie mam prawa dostępu do akt sprawy i mogę przytoczyć
    biegłemu jedynie treść wyroku i opowiedzieć o wypadku.

    Gdzie szukać jakiś informacji na ten temat?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2018-02-26 01:38:24
    Temat: Re: Wypadek - sprawa - co dalej
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-25, Piotr Rezmer <i...@d...org> wrote:
> [...]
    > biegłemu jedynie treść wyroku i opowiedzieć o wypadku.
    >
    > Gdzie szukać jakiś informacji na ten temat?

    Podsyłam Twój post na pl.soc.prawo (zasubskrybuj sobie). Jest tam parę
    osób, które moga zasugerować co dalej.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2018-03-11 22:01:52
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-02-25 o 18:13, Piotr Rezmer pisze:

> [...]
    > ruchu uderzył w mój prawy bok motocykla i nogę. W piątek sprawa karna
    > się zakończyła i sąd uznał że to ja uderzyłem w samochód i to ja jestem

    Tak, bywa. Od czasu sprawy, kiedy jadący mając zielone światło
    przekroczył prędkość o ponad 80 km/godz. zabił kilka osób na rogu
    Puławskiej i Malczewskiego i został uznany za winnego i skazany, sądy
    już nie patrzą tylko na to, kto miał pierwszeństwo, ale też na inne
    rzeczy - np. właśnie prędkość.

> [...]
    > drogowego ale nie mam prawa dostępu do akt sprawy i mogę przytoczyć
    > biegłemu jedynie treść wyroku i opowiedzieć o wypadku.

    Byłeś stroną w sprawie i nie miałeś dostępu do akt sprawy?
    Coś zmyślasz.

    > Gdzie szukać jakiś informacji na ten temat?

    U adwokata. I to szybko, bo jeżeli wyrok jeszcze się nie uprawomocnił,
    to lada dzień się uprawomocni i wtedy już nic nie wskórasz.

  • 4. Data: 2018-03-12 16:01:48
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

    W dniu 2018-03-11 o 22:01, Poldek pisze:

    > Byłeś stroną w sprawie i nie miałeś dostępu do akt sprawy?
    > Coś zmyślasz.

    Stroną w sprawie była prokuratura i oskarżony. Poszkodowany nie jest
    stroną w sprawie karnej. Chyba że jest oskarżycielem posiłkowym.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2018-03-13 02:27:31
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-12 o 16:01, Piotr Rezmer pisze:

    > Stroną w sprawie była prokuratura i oskarżony. Poszkodowany nie jest
    > stroną w sprawie karnej. Chyba że jest oskarżycielem posiłkowym.

    Nie byłeś oskarżonym, ale zostałeś skazany.
    To pewnie możliwe.