  • 1. Data: 2018-03-27 08:11:37
    Temat: Wyrejestrowanie pojazdu ze względu na wywóz poza granice RP
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    Witam,
    Sytuacja następująca:
    Pojazd wywieziony poza granice RP zostanie tam zarejestrowany. Głównie
    zależy mi na zaprzestaniu opłacania ubezpieczenia (i zwrot składki).
    Żeby było ciekawiej pojazd w Polsce zarejestrowany na poprzedniego
    właściciela (nie przerejestrowany), w innym województwie.
    I teraz:
    1)zgłosić wyrejestrowanie powinienem w gminie, z której auto ma tablice?
    czy mogę zrobić to pocztą / przez ePuap? Czy to coś kosztuje? Czy muszę
    odsyłać tablice? Bo dowodu czy karty pojazdu nie będę miał... Rozumiem,
    że nie muszę przedstawiać dodatkowych dokumentów (np. z rejestracji w
    innym kraju, bo obowiązku rejestracji nie mam)
    2) Z OC mogę zrezygnować dopiero jak będę miał papier, że samochód
    wyrejestrowałem? Pewnie nie wystarczy oświadczenie, że auto zostało
    wywiezione?

    Łukasz

  • 2. Data: 2018-03-27 08:45:33
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 27.03.2018 o 07:11, ddddddddddddd pisze:
> [...]
    > I teraz:
    > 1)zgłosić wyrejestrowanie powinienem w gminie, z której auto ma tablice?

    za obywatel.gov.pl:
    "Gdzie wyrejestrować pojazd
    W wydziale komunikacji urzędu właściwego dla twojego miejsca zamieszkania"

    to w moim, czy tam gdzie auto zarejestrowane

    dodatkowo w przypadku wywozu za granicę należy przedstawić dokument
    rejestracji za granicą - a co jeżeli nie chcę go tam rejestrować (z
    autem nie ma problemu, ale chcę ściągnąć też motocykl którego
    rejestrować na razie nie będę)

    Łukasz

  • 3. Data: 2018-03-27 17:25:29
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-27 o 08:45, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > rejestracji za granicą - a co jeżeli nie chcę go tam rejestrować (z
    > autem nie ma problemu, ale chcę ściągnąć też motocykl którego

    Zadzwoń do WK i się dowiedz. Telefony są na stronach internetowych.
    Strzelam, że na *oświadczenie* nie wyrejestrujesz samochodu, który nie
    jest na ciebie zarejestrowany. Gdyby to było możliwe, to każdy mógłby
    np. w ramach psikusa wyrejestrować samochód należący/zarejestrowany do
    sąsiada, przełożonego, znajomego lub nieznajomego - każdego.
    Wystarczyłoby podać dane pojazdu i *oświadczyć*, że zostanie wywieziony
    za granicę :-)