  • 1. Data: 2016-07-20 11:51:43
    Temat: Wyrywkowa kontrola trzeźwości niezgodna z prawem?
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    dziwne (bo idea słuszna),
    ale ponoć z punktu prawa brak uregulowań w tym zakresie. (???)

    Zdaniem Rzecznika Praw Obywatelskich wyrywkowe kontrole trzeźwości są
    niezgodne z prawem, a policja nie powinna przeprowadzać tego rodzaju
    kontroli. Czy to oznacza, że powinno się zlikwidować ,,Trzeźwe Poranki"?

    http://www.cargonews.pl/wyrywkowe-kontrole-trzezwosc
    i-niezgodne-z-prawem-rewolucyjne-poglady-rzecznika-p
    raw-obywatelskich/

  • 2. Data: 2016-07-20 11:59:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Poranki"?

    >http://www.cargonews.pl/wyrywkowe-kontrole-trzezwos
    ci-niezgodne-z-prawem-rewolucyjne-poglady-rzecznika-

    "trzezwy poranek" jest malo wyrywkowy, wiec w zasadzie nie podlega pod
    te interpretacje :-)

    U nas to nic, ale pomysl jaki problem maja w USA.
    Wyrywkowe kontrole w wiekszosci stanow sa chyba dopuszczone ...

    J.

  • 3. Data: 2016-07-20 12:10:57
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 20.07.2016 11:59, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > U nas to nic, ale pomysl jaki problem maja w USA.
    > Wyrywkowe kontrole w wiekszosci stanow sa chyba dopuszczone ...

    Jak byłem w USA dwadzieścia parę lat temu, to w znanych mi stanach nie były.

    Owszem, odbywały się 'trzeźwe poranki', ale kontrolowani byli wszyscy.

    MJ

  • 4. Data: 2016-07-20 14:12:51
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-07-20 o 11:51, AL pisze:

> [...]
    >
    > http://www.cargonews.pl/wyrywkowe-kontrole-trzezwosc
    i-niezgodne-z-prawem-rewolucyjne-poglady-rzecznika-p

    Przecież w Polsce o poranku zachodzi podejrzenie, że każdy jest
    "wczorajszy". Zwłaszcza w niedzielę i poniedziałek rano... :-)
    T.
    Ps. Czy ten Pan zmierza do tego, co już mamy na Zachodzie? Że nie można
    nazwać złodzieja złodziejem, bo rasizm, antysemityzm i takie tam, nie
    można spacyfikować bandyty, a przed gwałtem ma chronić opaska z
    odpowiednim napisem? Wymyślił sobie alibi i będzie przekonywał, że to
    udręcza biednych pijanych kierowców, a to już dyskryminacja...

  • 5. Data: 2016-07-20 15:19:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 20.07.2016 14:12, T. wrote:

    i-niezgodne-z-prawem-rewolucyjne-poglady-rzecznika-p
    raw-obywatelskich/

    > Przecież w Polsce o poranku zachodzi podejrzenie, że każdy jest
    > "wczorajszy". Zwłaszcza w niedzielę i poniedziałek rano... :-)

    Na tej samej zasadzie zachodzi podejrzenie, że policjant kontrolujący
    wczorajszość oczekuje nieuzasadnionej korzyści majątkowej;)

> [...]
    > odpowiednim napisem? Wymyślił sobie alibi i będzie przekonywał, że to
    > udręcza biednych pijanych kierowców, a to już dyskryminacja...

    Ale tak na dobrą sprawę to ma trochę racji. Państwo wymyśliło sobie
    takie przepisy, to niech będzie konsekwentne. Skoro "manie" 0,25 promila
    nad ranem w poniedziałek jest wykroczeniem (w popularmym rozumieniu
    przestępstwem i w zasadzie na równi z przestępstwem karane), a po
    drugiej stronie pewnej rzeki jest zupełnie ok (i w większości Europy
    również), to ok - głupio bo głupio ale trudno - takie jest prawo.

    Ale jeśli to samo prawo zabrania losowego traktowania obywateli jako
    podejrzanych o przestępstwo, to też trudno - takie jest prawo.

    Jednym słowem- skoro wycieramy sobie gębę prawem w pogoni za
    statystykami, to czemu mamy się oburzać, że obywatele wykorzystują to
    samo prawo, żeby nabijanie statystyk utrudnić? Policja zrobiła wiele,
    żeby mieć wizerunek przyrdożnego zbója - trudno, niech się teraz z
    niechęcią obywateli boryka.

    Shrek.

  • 6. Data: 2016-07-20 17:24:28
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-07-20 o 15:19, Shrek pisze:

> [...]
    > samo prawo, żeby nabijanie statystyk utrudnić? Policja zrobiła wiele,
    > żeby mieć wizerunek przyrdożnego zbója - trudno, niech się teraz z

    To dlaczego prześwietlają wszystkich na lotnisku, a nie tylko
    "podejrzanych"? tym też p. Bodnar się zajmie? :-)
    T.

  • 7. Data: 2016-07-20 18:06:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 20.07.2016 17:24, T. wrote:

    > To dlaczego prześwietlają wszystkich na lotnisku, a nie tylko
    > "podejrzanych"? tym też p. Bodnar się zajmie? :-)

    Dobre pytanie - odpowiedzi mogą być różnorakie:

    - bo im wolno z mocy jakiejś ustawy,
    - bo im wolno, bo tak wynika z regulaminu usługi - nie chcesz nie korzystaj,
    - bo im nie wolno, ale nikomu to nie przeszkadza,
    - bo nikt nie zapytał.

    Niemniej to bez znaczenia, bo pytanie dotyczy wyrywkowej, losowej
    kontroli alkomatem. I teraz - co do zasady, że nie należy jeździć
    nawalonym po drodze i policja powinna mieć jakieś ku temu instrumenty
    jestem za. Ale, ponieważ tak naprawdę chodzi o wykorzystywanie
    (niedoskonałego dodajmy, że to reszta Europy się myli, a że u nich
    trupów mniej to przypadek) prawa do nabijania statystyk, to naprawdę nie
    mam nic przeciwko temu, że ktoś im to samo prawo wyciągnie, żeby
    nabijanie statystyk ukrócić. Nawet ma moje (umiarkowane) poparcie,
    dopóki nie robi z siebie celebryty.

    Shrek

  • 8. Data: 2016-07-20 18:54:31
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 20.07.2016 o 17:24, T. pisze:
    /.../

    > To dlaczego prześwietlają wszystkich na lotnisku, a nie tylko
    > "podejrzanych"? tym też p. Bodnar się zajmie? :-)
    > T.
    Bo prześwietlają wszystkich a nie podejrzanych.

  • 9. Data: 2016-07-20 19:40:06
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2016-07-20 o 11:51, AL pisze:

    > dziwne (bo idea słuszna)

    g***no nie słuszna. Zatrzymywać się powinno tych, których zachowanie
    (także styl jazdy) budzi pewne podejrzenia. Zatrzymywanie masy ludzi bo
    być może się trafi jakiś wczorajszy to skó***syństwo, marnowanie czasu i
    pieniędzy obywateli.

  • 10. Data: 2016-07-20 19:44:27
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-07-20 o 19:40, PlaMa pisze:

> [...]
    > (także styl jazdy) budzi pewne podejrzenia. Zatrzymywanie masy ludzi bo
    > być może się trafi jakiś wczorajszy to skó***syństwo, marnowanie czasu i

    Jechał podejrzanie krzywo, źle mu z oczu patrzyło, jechał za wolno, za
    szybko, patrzył w bok... Zawsze jakiś powód się znajdzie :-)
    T.